[2000] ArcServe 2000 wisselende snelheid

Pagina: 1
Acties:

• Richie Boy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-02 08:53
Sinds een van de servers een tijd geleden opgestart is via 'Last Known Good' verloopt de backup traag.

De configuratie is als volgt:
1* HW: Compaq ML570, TL891DLX MiniLibrary
SW: Server 2000 incl. ArcServe (2000 v7.0 build 1086) en Exchange 5.5
2* HW: Compaq DL380 (beide qua HW identiek)
SW: Server 2000 (file & print services)
4* HW: var. (ProLiant 3000)
SW: Server 2000 (diverse apps)

De backup start 's-avonds om 22u00. Normaal gesproken is die klaar rond 05u00.
Nadat 1 van de 2 F&P servers gereboot is met last known good, komt het regelmatig voor dat de backup om 08u00 pas op 42% zit. Dit is dan altijd op dezelfde DL380 (! die dus gestart is geweest met Last known Good).

Tot op het moment dat die server de 'Last Known Good' heeft moeten booten, liep de backup altijd goed, zonder fouten en op tijd klaar.

Wat heb ik tot nu toe geprobeerd:
- Alle drivers in de 2 DL380 servers zijn van dezelfde versie (NIC, HDC etc.).
- Tapes zijn allemaal al vervangen door nieuwe.
- Fouten op de NIC kan ik niet gevonden krijgen.
- Normaal file copy van de 'foute' server naar een van de andere gaat zonder fouten.
- Opnieuw aanmaken complete backup job.
- gezocht binnen tweakers naar soortgelijk probleem (maar niet gevonden (of verkeerd gezocht))
- gezocht bij Cheyenne naar soortgelijk probleem (wel hits gevonden, maar niets waar ik iets aan had)
- ten einde raad hier op tweakers hulp gezocht via dit bericht.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

[ Voor 7% gewijzigd door Richie Boy op 20-04-2004 10:09 . Reden: toegevoegd ]

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
check blocksize :)

ik heb dit ook gehad
ARCserve for Windows NT version 6.x defaults to a write-block size of 16k for DLT drives. The reason for this low default value is that Mylex RAID controllers only supports block sizes up to 62K. In order to increase performance on a non-Mylex card, make the following changes in the Windows NT registry, using REGEDT32.EXE: HKEY_LOCAL_MACHINE \SOFTWARE \Cheyenne \ARCserve \CurrentVersion \TapeEngine \Device#
(The Device# corresponds to the tape drive that will require a change in block size, you can find this in the Device Manager)

Click Edit, then select ADD VALUE: ValueName=DefaultBlockFactor Data type = Reg_Dword Data: 7, Hex
In addition to 7, which is the largest possible setting for block size, the following values can also be chosen: 0 = 512 (default) 1 = 1,024 (1K) 2 = 2,048 (2K) 3 = 4,096 (4K) 4 = 8,192 (8K) 5 = 16,384 (16K) 6 = 32,768 (32K) 7 = 65,536 (64K)

After making the change, stop and start the ARCserve Tape Engine and then try another backup.

Verwijderd

Waarom start je met last known good op en niet gewoon?

• Richie Boy
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 09:55:
Waarom start je met last known good op en niet gewoon?
Op de betreffende server moest een Printer Driver geïnstalleerd worden. Dat ging goed, totdat ie een BSOD gaf. De BSOD bleef terug komen.

• Richie Boy
richardkraal schreef op 20 april 2004 @ 09:55:
check blocksize :)

ik heb dit ook gehad
[...]
Bedankt voor je reactie.
Ik vraag me af wat er aan de blocksize veranderd als een server (noodgedwongen) moet starten met 'LKG', terwijl de maanden ervoor (ook na normale reboots ivm patch updates etc) eea goed draaide.
Heb gezocht in de reg maar kan de betreffende sleutels niet vinden (Arcserve 6 <> Arcserve 2000 ?)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De LastKnownGood zet een registry hive terug van de vorige laatste boot van dat je inlogde (een boot is pas succesvol na een inlog op de console), dus tenzij je op die server regelmatig inlogde kan het goed zijn dat het een erg oude config was die je terugzette.

• Richie Boy
elevator schreef op 20 april 2004 @ 16:07:
. . . dat het een erg oude config was die je terugzette.
Minstens 1x per maand gereboot ivm Security Updates.

• Richie Boy
niemand?

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-05 12:28
Hoe backup je; door middel van de Client software van Arcserve, via een netwerkshare of is die library aangesloten op de server zelf?

• Pyrowired
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
In het verleden heb ik ook wel eens een keer last gehad van een zeer traag lopende backup. vanaf een van de servers

Ik had in de job aangegeven dat de backups via de windows shares verliepen ipv via de Arcserv client software.

Na aanpassing van de job liep de backup weer als een zonnetje.

Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-05 12:28
Pyrowired schreef op 19 mei 2004 @ 11:57:
In het verleden heb ik ook wel eens een keer last gehad van een zeer traag lopende backup. vanaf een van de servers

Ik had in de job aangegeven dat de backups via de windows shares verliepen ipv via de Arcserv client software.

Na aanpassing van de job liep de backup weer als een zonnetje.
Wat is je gemiddelde doorvoersnelheid bij een backup job? Ik zie het bij ons vaker.. Wij hebben ongeveer dezelfde library hier. Loopt het via een client dan is de gemiddelde doorvoer 300 MB p/m.. en via een share valt die soms terug tot 6 mb.
Wat wij dus meestal doen is toch de client installeren ...

• Pyrowired
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
Afhankelijk van de server en de share loopt ie ergens tussen de 315 en 450 Mb/min.
met de client software.

Zonder die software is het me ook gelukt om minder dan 4 MB/min te halen (voornamelijk bij registry hives) en bij normale shares rond de 15 MB/min

Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.

Pagina: 1