[XP] Inbellen bij openen van FTP-sessie*

Pagina: 1
Acties:

• tERRiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02-2024
Beste iedereen,

ik zit al enige tijd met het volgende "probleem":
Recentelijk heb ik McAfee antivirus geinstalleerd bij een van onze medewerkers (legaal dus) en deze wil graag updaten m.b.v. een FTP-sessie. Echter, ik krijg XP met geen mogelijkheid aan het verstand dat ie de telefoon moet oppakken en verbinding te maken met Internet.

Voor zover ik heb kunnen vaststellen, verbindt ie wel netjes op het moment dat je over het web begint te bladeren via HTTP, of mail wilt binnen halen of verzenden (POP3 / SMTP)

Wie o wie weet een manier om die PC te laten inbellen zodra er verkeer van/naar poort 21 gegenereerd wordt (of moet gaan worden) en het liefst natuurlijk na afloop de verbinding weer netjes verbreekt?

Groetjes,

Sjoerd.

blah

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Onze medewerkers maken gewoon via Internet Explorer gebruik van FTP-servers.

Als IE wordt geopend komt automatisch het inbelverbindingsscherm naar voren en als je de browser sluit vraagt hij keurig of je de verbinding wilt afsluiten.

ARME AOW’er

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat :)

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Misschien is het probleem het eenvoudigst op te lossen mbv een batch file waarin zowel de verbinding als het ftp'en in een keer wordt afgehandeld.

Onder NT/2000/XP heb je hiervoor RASDAIL. In NT was dit nog een standaard component maar voor XP zul je deze moeten downloaden bij Microsoft:

http://www.microsoft.com/...oddocs/en-us/rasdial.mspx

• tERRiON
GuardianAngel schreef op 20 april 2004 @ 09:45:
Onze medewerkers maken gewoon via Internet Explorer gebruik van FTP-servers.

Als IE wordt geopend komt automatisch het inbelverbindingsscherm naar voren en als je de browser sluit vraagt hij keurig of je de verbinding wilt afsluiten.
Dat zou op zich misschien wel kunnen, maar ik kan het een simpele gebruiker niet aan doen om elke keer handmatig de updates binnen te halen. Dit leidt binnen de kortste keren tot problemen omdat de gebruiker de updates "vergeet"
Sjeng schreef op 20 april 2004 @ 11:06:
Misschien is het probleem het eenvoudigst op te lossen mbv een batch file waarin zowel de verbinding als het ftp'en in een keer wordt afgehandeld.

Onder NT/2000/XP heb je hiervoor RASDAIL. In NT was dit nog een standaard component maar voor XP zul je deze moeten downloaden bij Microsoft:

http://www.microsoft.com/...oddocs/en-us/rasdial.mspx
Dit zou op zich ook wel kunnen werken, maar ook hier moet de gebruiker teveel met het handje doen (verbinding opzetten, files downloaden, verbinding verbreken, blabla)

Ik zoek gewoon een manier waardoor de computer verbinding maakt, troep downloadt, en de verbinding weer verbreekt (zoals dat ook met IE ofzo gaat als je die afsluit). Kortom eigenlijk gewoon hetzelfde als wanneer je IE opent, dat er dan vanzelf een schermpje met gebruikersnaam en ww. komt dat je alleen op Verbinden hoeft te klikken, en wanneer IE afgesloten wordt, de verbinding ook verbroken wordt.

blah

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

swolters schreef op 22 april 2004 @ 08:53:
[...]
Dat zou op zich misschien wel kunnen, maar ik kan het een simpele gebruiker niet aan doen om elke keer handmatig de updates binnen te halen. Dit leidt binnen de kortste keren tot problemen omdat de gebruiker de updates "vergeet"

Ik zoek gewoon een manier waardoor de computer verbinding maakt, troep downloadt, en de verbinding weer verbreekt (zoals dat ook met IE ofzo gaat als je die afsluit). Kortom eigenlijk gewoon hetzelfde als wanneer je IE opent, dat er dan vanzelf een schermpje met gebruikersnaam en ww. komt dat je alleen op Verbinden hoeft te klikken, en wanneer IE afgesloten wordt, de verbinding ook verbroken wordt.
Ik krijg binnenkort een 2-tal scripts. Het ene download en het andere upload files. Na een download worden de oude mappen gerenamed en de gedownloade mappen en bestanden uitgepakt en geïnstalleerd. Usernaam en wachtwoord zit dan ook al ingebakken. Lijkt me het ei van Columbus.

Volgens de maker is het niet al te moeilijk (behalve voor mij) te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Guardian Angel op 22-04-2004 10:42 ]

ARME AOW’er

• tERRiON
GuardianAngel schreef op 22 april 2004 @ 10:41:
[...]

Ik krijg binnenkort een 2-tal scripts. Het ene download en het andere upload files. Na een download worden de oude mappen gerenamed en de gedownloade mappen en bestanden uitgepakt en geïnstalleerd. Usernaam en wachtwoord zit dan ook al ingebakken. Lijkt me het ei van Columbus.

Volgens de maker is het niet al te moeilijk (behalve voor mij) te maken.
Dat is wel leuk allemaal, maar dit is nog steeds niet wat ik zoek.

Donderdag ochtend om 9.00 moet een procedure beginnen die hier op lijkt:
(9.00 is ingesteld in de virusscanner)
1: De ingebouwde updateclient van mcafee wordt gestart
2: Het venstertje van de standaard inbelprut van XP komt in beeld
3: Gebruiker drukt op verbinden
4: Updateclient downloadt de update
5: Updateclient wordt afgesloten
6: Gebruiker krijgt scherm in beeld met de vraag of de verbinding behouden of verbroken moet worden

Stap 1 werkt. Dat is het probleem niet. Het probleem is stap 2.

Kortom, ik zoek iets (een register-sleutel?) waarmee ik winblows aan het verstand breng dat ie dat inbeldingetje start wanneer ik verkeer van/naar een bepaalde poort wil genereren. En of dit nou (zoals in dit geval) 20/21 is, of 80, of 6667 of 34526 of of of kan me ook niet schelen.
Een andere mogelijkheid: "iets" waarmee ik winblows aan het verstand kan brengen dat bij het starten van programma X de ingebouwde inbelproggel gestart moet worden. En of programma X nou de updateclient is, of patience, of Mozilla, of of of of, dat kan me niet schelen.

Eigenlijk wil ik iets onmogelijks: Dat windows doet wat ik wil

[ Voor 20% gewijzigd door tERRiON op 22-04-2004 11:45 ]

blah

Pagina: 1