I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
In 'gewoon' HTML (geen php) zou de framespagina "index.html" kunnen zijn, en dan heb je in die framespagina twee andere pagina's, bijvoorbeeld "menu.html" en "inhoud.html".
In PHP zou "index.html" "index.php" kunnen zijn, "menu.html" zou "index.php?page=menu" kunnen zijn en "inhoud.html" zou "index.php?page=inhoud" kunnen zijn.
Als er dan van buitenaf alleen gelinkt wordt naar "index.php?page=inhoud" zou gewoon "index.php" moeten komen (die dan vervolgens 'menu' en 'inhoud' oproept).
't is maar een ideetje van een n00b.
Dries
I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.
En clientside == js.
Dat kun je met serverside includes doen. Bekijk mijn site maar, die werkt zoals jij zegt. Ik heb een template waar het menu enzo in staan (index.php) en op een bepaalde plek word dan de juiste pagina geinclude.Dries_Aendekerk schreef op 20 april 2004 @ 09:50:
Bijvoorbeeld:
In 'gewoon' HTML (geen php) zou de framespagina "index.html" kunnen zijn, en dan heb je in die framespagina twee andere pagina's, bijvoorbeeld "menu.html" en "inhoud.html".
In PHP zou "index.html" "index.php" kunnen zijn, "menu.html" zou "index.php?page=menu" kunnen zijn en "inhoud.html" zou "index.php?page=inhoud" kunnen zijn.
Als er dan van buitenaf alleen gelinkt wordt naar "index.php?page=inhoud" zou gewoon "index.php" moeten komen (die dan vervolgens 'menu' en 'inhoud' oproept).
't is maar een ideetje van een n00b.Als iemand een link naar een goede tutorial weet zou dat geweldig zijn want mijn kennis van php is héél beperkt.
Dries
Zo kun je ook dynamisch in index.php je frameset schrijven.
[ Voor 25% gewijzigd door André op 20-04-2004 09:53 ]
Hmmjah, lees jij het topic wel voordat je reageerd?
Geef eens een mooi praktisch voorbeeld dan
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
(De een of andere manier kan op vele manieren, maar dat is nogal afhankelijk van of je een DB draait of niet, welke server-side taal je gebruikt etc.)
[ Voor 22% gewijzigd door pagani op 20-04-2004 10:05 ]
Ja, maar verwijzende pagina in TS niet voldoende gelezen. Helemaal voor niets code geklopt.
Hey,André schreef op 20 april 2004 @ 09:51:
[...]
Dat kun je met serverside includes doen. Bekijk mijn site maar, die werkt zoals jij zegt. Ik heb een template waar het menu enzo in staan (index.php) en op een bepaalde plek word dan de juiste pagina geinclude.
Zo kun je ook dynamisch in index.php je frameset schrijven.
Ik vind op je site (http://www.nobellaan.nl ?) geen template over frames eigenlijk. Of kijk ik verkeerd?
Er staat ook geen template over frames, ik gebruik gewoon de techniek die jij noemde. Dus gewoon index.php aanroepen met eventueel een pagina er bij: index.php?page=bla.html. Zodat ik in de index.php mijn pagina kan maken, en eventueel kun je dan ook een frameset schrijven.Dries_Aendekerk schreef op 20 april 2004 @ 12:01:
[...]
Hey,
Ik vind op je site (http://www.nobellaan.nl ?) geen template over frames eigenlijk. Of kijk ik verkeerd?
Ahzo.André schreef op 20 april 2004 @ 13:28:
[...]
Er staat ook geen template over frames, ik gebruik gewoon de techniek die jij noemde. Dus gewoon index.php aanroepen met eventueel een pagina er bij: index.php?page=bla.html. Zodat ik in de index.php mijn pagina kan maken, en eventueel kun je dan ook een frameset schrijven.
Maar ik zie in je broncode dat je niet echt frames gebruikt, niet?
Dat werkt met speciale tags die Apache interpreteert, je server moet het wel ondersteunen.
Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]
Kun je daar wat meer info over geven (link?).StratoFarmer schreef op 20 april 2004 @ 14:23:
Er is ook nog zoiets als server-side includes (SSI) via apache en dus zonder PHP o.i.d.
Dat werkt met speciale tags die Apache interpreteert, je server moet het wel ondersteunen.
- reference bij w3c: http://www.w3.org/Jigsaw/Doc/User/SSI.html
- iets eenvoudigere tutorial: http://hoohoo.ncsa.uiuc.edu/docs/tutorials/includes.html
Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]
Ik doelde meer op een concrete toepassing waar SSI voor frames gebruikt wordt. :-/StratoFarmer schreef op 20 april 2004 @ 20:31:- reference bij w3c: http://www.w3.org/Jigsaw/Doc/User/SSI.html
- iets eenvoudigere tutorial: http://hoohoo.ncsa.uiuc.edu/docs/tutorials/includes.html
De pagina's die jij had gegeven had ik al gevonden.
Staat die niet ergens op diezelfde site?
Overigens is 't altijd nog Devschuur hier, dus requests voor concrete toepassingen zijn eigenlijk not-done
index.php/asp/etc. met de frameset:
1
| zetVariabele(Tijd); //Stukje code wat een variabele met een tijdsaanduiding op de server opslaat. |
framex.php/aps/etc.
1
2
| checkVariabele(); //Stukje code wat checked of de variabele gezet is en of er niet teveel tijd tussen zit. Als de check niet lukt wordt index.php/asp/etc. geopend) |
Duidelijker kan denk ik niet en dit is denk ik zo'n 5 minuten eigen werk in echte code.
(in een bestand alles doen kan ook maar vind ik persoonlijk een midner mooie oplossing)
[ Voor 6% gewijzigd door pagani op 21-04-2004 08:58 ]
En die variabele 'tijd' koppel je dan aan een ip-adres (want wat als twee bezoekers tegelijkertijd die pagina raadplegen?). Hoe werk je dan met proxies?johnnyv.nl schreef op 21 april 2004 @ 08:55:Concrete toepassing in pseudocode:
index.php/asp/etc. met de frameset:code:framex.php/aps/etc.
1 zetVariabele(Tijd); //Stukje code wat een variabele met een tijdsaanduiding op de server opslaat.code:
1 2 checkVariabele(); //Stukje code wat checked of de variabele gezet is en of er niet teveel tijd tussen zit. Als de check niet lukt wordt index.php/asp/etc. geopend)
Of als je cookies gebruikers => niet iedere browser aanvaardt deze zomaar.
[ Voor 3% gewijzigd door DriesA op 21-04-2004 09:29 ]
Zoals al gezegd heb je sessie vars en een database wordt ook niet bepaald opgeslagen op de proxy hoorDries_Aendekerk schreef op 21 april 2004 @ 09:28:
[...]
En die variabele 'tijd' koppel je dan aan een ip-adres (want wat als twee bezoekers tegelijkertijd die pagina raadplegen?). Hoe werk je dan met proxies?
Of als je cookies gebruikers => niet iedere browser aanvaardt deze zomaar.
Verwijderd
Het is geen stom idee, en frames zijn ook wel enigzins uit de tijd, maar het is niet de vraag van de TSVerwijderd schreef op 21 april 2004 @ 10:04:
Misschien stom, maar is het geen idee om gewoon niet met frames te gaan werken. Deze zorgen bijna altijd voor problemen.
Wat ook nog zou kunnen: In het index-bestand de frames aanroepen met een bepaalde variabele in de url en in de frame-bestanden checken op deze variabele.
Ik ben ook geen voorstander van frames. Maar ik wou een bestaande website (met frames) eventjes aanpassen zodat er geen problemen zijn bij deeplinken e.d.Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 10:04:
Misschien stom, maar is het geen idee om gewoon niet met frames te gaan werken. Deze zorgen bijna altijd voor problemen.
Bij het gebruiken van javascript vallen diegene uit de boot die geen javascript hebben (of uitgeschakeld). Vandaar mijn vraag.
Goed, ik denk dat ik voldoende weet. Ik ga eens rondneuzen. Tips en links blijven uiteraard welkom.
Dries
http://groups.google.com/...223268.news.uni-berlin.de
Volgens hun is er geen perfecte methode. Javascript is de 'meest goede' (tenzij je het concept 'frames' overboord gooit). Degenen die geen javascript hebben ingeschakeld in hun browser kun je dan nog tevreden stellen met een linkje op elke pagina die de frames hersteld.