Onder welk OS?
Ik denk niet dat je er voldoende aan hebt, volgens mij is een P133+64mb wel ongeveer het minimum.
Ik denk niet dat je er voldoende aan hebt, volgens mij is een P133+64mb wel ongeveer het minimum.
nt4 + pentium 120 +64mb heb ik draaien en dat gaat prima.
maat van me heeft een 486sx/linux/stats, maar dat draait voor geen tiet. Constante volle belasting op die bak.
maat van me heeft een 486sx/linux/stats, maar dat draait voor geen tiet. Constante volle belasting op die bak.
Persoonlijk denk ik dat het draaien van win9x/NT of hoger op een 486 een beetje teveel van het goede is. Maar wie weet, als het systeem eindelijk opgestart is en je er verder echt helemaal niks mee doet, dan kan het misschien wel.
Onder Linux zie ik echter wel behoorlijk soepel draaien.
Ik heb een P90/32mb/4.3GB scsi systeempje voor http/ftp/ip masquerading/pproxy/ppstats (ieder half uur verse stats) onder redhat 6.1 en dat ding zit buiten de statsruns om voor 98% uit zijn neus te vreten. (lees: 98% koetje)
De statsrun is een cpuvreter. Ongeacht het OS zal dat al snel vele minuten duren.
Onder Linux zie ik echter wel behoorlijk soepel draaien.
Ik heb een P90/32mb/4.3GB scsi systeempje voor http/ftp/ip masquerading/pproxy/ppstats (ieder half uur verse stats) onder redhat 6.1 en dat ding zit buiten de statsruns om voor 98% uit zijn neus te vreten. (lees: 98% koetje)
De statsrun is een cpuvreter. Ongeacht het OS zal dat al snel vele minuten duren.
Verwijderd
Wat een onzin Winnt Win95 linux maakt allemaal niet uit het blijft langzaam en onder linux gaan je stats echt niet sneller.
en opzich draait win95/winnt best op een 486
en opzich draait win95/winnt best op een 486
Ik heb mijn stats op een P133 met 32 mb draaien, elke 10 minuten, onder RedHat7.
Mijn load komt zelden onder de 2.00 en ik moet log files compressen tegen het einde van de maand om statsruns in de 10 minuten te houden.
Maar binnenkort zal mijn PPRO 180@210 het weer gaan overnemen
Mijn load komt zelden onder de 2.00 en ik moet log files compressen tegen het einde van de maand om statsruns in de 10 minuten te houden.
Maar binnenkort zal mijn PPRO 180@210 het weer gaan overnemen
die stats zijn ZWAAR hoor..
ik heb hier een dedicated stats-server staan, die elk kwartier, 10 minuten bezig is met de stats berekeningen en dat systeem is een Athlon 600 met 128meg geheugen....
( www.isd.nu/dpc )
stats van Quakers United | Cewle Coown Cadavers
maar ik moet zeggen dat het er wel aan ligt hoeveel blokkies je per dag naar die server pompt.. wij zitten gemiddeld op zo'n 70.000 per dag.. dus dan worden de logfiles grooot (tot wel 5meg per dag)
maar als je alleen stats wil laten zien van 3 pc's van jezelf dan is zo'n 486 wel voldoende den ik
ik heb hier een dedicated stats-server staan, die elk kwartier, 10 minuten bezig is met de stats berekeningen en dat systeem is een Athlon 600 met 128meg geheugen....
( www.isd.nu/dpc )
maar ik moet zeggen dat het er wel aan ligt hoeveel blokkies je per dag naar die server pompt.. wij zitten gemiddeld op zo'n 70.000 per dag.. dus dan worden de logfiles grooot (tot wel 5meg per dag)
maar als je alleen stats wil laten zien van 3 pc's van jezelf dan is zo'n 486 wel voldoende den ik
Have a wheelie good weekend!
Voor degene waarvoor het genereren van de stats zo lang duurt, je kunt het proces versnellen door voor deze regel in je script:
setpriority(0,0,20);
een # te zetten, commentaar dus.
Niet echt aan te raden als er echt tijd kritische dingen op je server draaien.. Maar voor velen van ons geldt dit toch niet denk ik
setpriority(0,0,20);
een # te zetten, commentaar dus.
Niet echt aan te raden als er echt tijd kritische dingen op je server draaien.. Maar voor velen van ons geldt dit toch niet denk ik
Hmmz?Op woensdag 20 december 2000 17:11 schreef FragDaddy het volgende:
die stats zijn ZWAAR hoor..
( www.isd.nu/dpc )
Mijn proxy heeft er slechts 20 seconden voor nodig! (ik ontvang gemiddeld 78000 per dag)
Athlon 900 met 512MB
Mijn stats run is binnen 24 sec. klaar. (ppstats) specs : dual xeon III 550 2mb, 2096mb ram, 4*18gb uw scsi waarvan 3 in hardware raid. Op mijn oude pI 233@333mmx doet hij er inderdaad veel langer over. (3,4 min)
Pagina: 1