[WinXP PRO] gebruikers max HD space

Pagina: 1
Acties:

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-02 14:03
Hallo allemaal

Voor mijn werk ben ik een pc aan het configureren. Met deze PC worden foto's gemaakt van microscopische preparaten. Tot zover niet zoveel bijzonders. Alles draait als een trein :)

Een wens die we echter hebben is dat elke gebruiker een eigen directory krijgt (ook niet zo moeilijk ;) ) op de D:\ ipv de C:\ (ook dat heb ik al gevonden dankzij GoT _/-\o_ ).

Op de pc zullen uiteindelijk zo'n 20-30 actieve gebruikers zijn welke inloggen via Novell Netware client (voor het netwerk) en dus ook op XP (liefst gekoppeld :) )

Mijn vragen zijn nu echter;
- Is het mogelijk om elke user een limit te geven van (bijv) 600 MB?
- Is dit in te stellen via de group policy editor (run: GPEDIT.MSC )? Of zijn er andere tools om dit voor veel gebruikers tegelijk te beheren?

Hopelijk hebben jullie hier genoeg aan, anders kan ik meer info verstrekken indien nodig.

Bedankt al vast

jeroen

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Via de eigenschappen van een schijf kun je schijfquota instellen. Daarmee kun je de hoeveelheid gebruikte harde schijfruimte beperken per gebruiker :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je het over "Documents and Settings" hebt die je verplaatst hebt - kan je vermoedelijk beter niet met quotes gaan werken - de kans dat je dan je profile corrupeert is best wel groot.

Denk je verder wel aan backup? 30 maal 600mb ergens op een D: schijf klinkt me behoorlijk gevaarlijk qua backup :)

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-02 14:03
Denk je verder wel aan backup? 30 maal 600mb ergens op een D: schijf klinkt me behoorlijk gevaarlijk qua backup :)
Het zal er op neer komen dat niet iedereen de volledige 600 MB gebruikt. Is je 600 MB vol, pech dan MOET je branden, anders geen foto's meer :P

De schijf zelf is ook maar 14 GB groot ;)

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk