Toon posts:

Probleem: Plextor PX-708A en Platinum DVD+R 8X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een behoorlijk vervelend probleem. Onlangs heb ik mijn NEC ND1300A verruild voor een Plextor PX-708A om op 8 speed te kunnen branden.

Allereerst de laatste Frimware van Plextor erop gezet (1.06) om mediacompatibiliteit te maximaliseren.

Snel een spindeltje Platinum 8X DVD+R schijfjes (Ricoh) gekocht en aan het branden gegaan met DVD Decrypter 3.2.1.0 want ik liep wat achter met mijn DVD Images :D

Hieronder de disc info die DVD Decrypter aangeeft:

PLEXTOR DVDR PX-708A 1.06
Current Profile: DVD+R

Disc Information:
Status: Empty
Erasable: No
Free Sectors: 2.295.104
Free Space: 4.700.372.992 bytes
Free Time: 510:03:29 (MM:SS:FF)
Supported Write Speeds: 2,4x, 4x, 8x

Physical Format Information (ADIP):
Disc ID: RICOHJPN-R02-03
Book Type: DVD+R
Part Version: 1
Disc Size: 120mm
Maximum Read Rate: Not Specified
Number of Layers: 1
Track Path: Parallel Track Path (PTP)
Linear Density: 0.267 um/bit
Track Density: 0.74 um/track

Ik was zo blij als een kind want 8X branden werkte perfect zo leek het. Geen foutmeldingen en binnen zo'n 7-8 minuutjes een complete DVD video gebrand.

Helaas helaas het had zo mooi kunnen zijn. De door mij gebrande DVD's op 8 speed deden het geen van allen goed in mijn DVD player (LG) en in de DVD player van een kennis (Pioneer). Sommige DVD's werden gewoon niet geaccepteerd door de players, bij andere DVD's stond het beeld regelmatig een halve seconde stil. Het stilstaan van de beelden (en ook het geluid) gebeurde op random momenten maar wel vaak en reproduceerbaar. Als ik de DVD video schijfjes weer in mijn Plextor PX-708A stop lezen ze wel perfect.

Als ik dezelfde DVD images brandt met dezelfde brander en dezelfde media maar dan op 4 speed werken de DVD's perfect.

Kortom: Ik heb diverse DVD's gebrand op 8X die tijdens het branden goed lijken te gaan (geen bufferunderruns, devicebuffer constant op 83%) maar allemaal op een DVD Player niet correct afspelen.

Kan iemand mij helpen of heeft iemand hetzelfde probleem??? Alvast dank.

Verwijderd

Ik weet waar het probleem in zit, DVD Home players kunnen vaak die hoge snelheid niet aan, hetzelfde als met Audio CD's in Hifi Sets, als ze te snel zijn gebrand, gaan ze ook overslaan en tikken enzo.

Dit is met DVD's dus ook zo, de player moet op dezelfde snelheid gaan draaien als wat de brander heeft gedaan, en dit gaat vaak niet goed.

Dit is ook niet te verhelpen, tenzij je op een of andere manier je home player kan flashen.

Dus jammer genoeg kan je niet op 8x branden als je de DVD's in je Home Player wilt gebruiken.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Heb er hier geen last van hoor, met gebrande DVD's die op 8x zijn gefikt met mijn NEC2500A.
Klinkt op zich plausibel, maar dan zou ook op 4 speed de DVD al moeten mislukken, een home cinema set /DVD Home player speelt naar mijn weten een DVD af op 1 x speed.

Maar @ TS, probeer het eens met een ander merk schijfje (heb zelf goede ervaringen met Verbatim 8x DVD's, en de Maxel 4x+R werkt ook nog op 6 speed). Misschien dat het probleem daar in zit. Anders op lagere snelheid proberen misschien.

• Planet X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:47
koop een andere DVD Home afspeler, en vooral niet LG.
Dan kan jij die schijfjes ook afspelen als ze met 8 speed gebrand zijn.
Bijvoorbeeld een nieuwe JVC of Sony, maar ik zou een DVD speler adviseren van de Blokker of zoiets, bijvoorbeeld Hiteker of Medion. Die spelen echt alles af zonder enig probleem en zijn nog goedkoper ook.
Ik heb zelf ook de Plextor en gebruik ook de Platinum 8 speed schijfjes of Arita.

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:54
Zou niet gelijk een andere speler gaan halen. Ik heb zelf ook een Plextor 708 en de oude Platinums, de 4x, deden het goed op 8x en alle spelers in mijn omgeving konden ze afspelen. Tot 2 maanden terug, de een na de andere vertoonde kuren, ook de latere 8x. Plextor schijfjes daarintegen, nog steeds geen probleem op 8x.
Zou zeggen, probeer eens een ander schijfje en persoonlijk heb ik nog steeds voorkeur voor firmware 104, de 106 gaf ook bij plextor schijfjes op 8x problemen.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• N_e_0
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:32
Tsja, het zegt meer over de kwaliteit van de schijfjes dan van je standalone player denk ik.
De kwaliteit van een hoop schijfjes laat nog wel eens te wensen over, ik denk ook dat het momenteel de zwakste schakel is in het hele "dvd brand" gebeuren.

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:34

BIM

Nothing interesting

Eerst firmware terugzetten naar 1.04.
Met 1.06 zijn teveel problemen geweest. (slechtere brandstrategy's enz.)
Kijk maar eens op het forum van cdfreaks bijvoorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
Dank allemaal voor jullie reacties. Ik heb alles nogmaals getest met Nero CD-DVD speed en ben zelf tot de conclusie gekomen dat de 1.06 firmware echt niet de beste is. Ik heb 1.04 terug gezet en Nero CD-DVD speed nogmaals gedraaid op de ISO's die ik met deze oudere firmware heb gebrand.

Uiteindelijk kreeg ik onderstaand bericht van de helpdesk van PLextor terug:
Geachte heer ,

Inderdaad dit blijkt een fout te zijn in de nieuwe firmware.
Ik zal deze informatie doorgeven aan ons engineering team zodanig dat dit kan gecorrigeerd worden in de volgende firmware update.
Ondertussen kan ik u alleen maar aanraden om de firmware 1.04 te blijven gebruiken.
Kortom alle PLextor PX-708A gebruikers: NIET UPGRADEN naar firmware 1.06.

Thanx
Pagina: 1