[3d] problemen met edit poly

Pagina: 1
Acties:

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-05 22:09

Dark Angel

Corvette LS Power

Topicstarter
Hoe kan je als je een standaard vorm gebruikt bij een blok en je haald er met edit poly 1 zijkant af deze weer dicht maken.

Ik gebruik bijna altijd vast vormen (ben nog maar een beginner) en als ik van die vast vormen met edit poly een andere vorm wil gaan maken wil het nog wel eens zijn dan ik een vlak kwijt raak.
zo dat je dan aan een kant een gat hebt zitten in je kubus.

wat is dan de beste manier om dat vlak weer te dichten?

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Verwijderd

Ga er even vanuit dat je Max gebruikt. Je kunt de "Cap holes" modfier gebruiken. Als je ipv een poly een edge selecteerd en backspace gebruikt ipv delete, hou je je poly, maar zijn de edges wel weg.

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

Je kunt ook gewoon in poly submode (max) een create poly doen. Paar weken terug is hier ook een vraag over geweest. de Cap holes wordt (bijna) niet gebruikt.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Verwijderd

6K schreef op 20 april 2004 @ 09:35:
Je kunt ook gewoon in poly submode (max) een create poly doen. Paar weken terug is hier ook een vraag over geweest. de Cap holes wordt (bijna) niet gebruikt.
Dit is idd de beste methode om dit te doen. Je moet wel even opletten in welke richting je de vertices aanklikt waar je het polygon wilt hebben, Als je het tegen de klok in doet komt de normal naar je toe, met de klok mee van je af. (toch?)
De Cap holes modifier wil de mesh nog wel eens goed vernachelen.

• 6K

6K

is ook zo...

is dat zo pjanssen? ik dacht dat de create holes de normal van de omliggende polies overnam, goed dat je het zegt... heb ik tot nog toe dus gewoon geluk gehad :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Dat kun je overigens makkelijk checken door "show normals" (bovenin je edit-poly lijstje) aan te vinken.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

6K schreef op 20 april 2004 @ 11:03:
is dat zo pjanssen? ik dacht dat de create holes de normal van de omliggende polies overnam, goed dat je het zegt... heb ik tot nog toe dus gewoon geluk gehad :)
Ja ik twijfelde ook al, maar ik dacht dat ik dat ooit een keer gehoord had op een VTM van 3dbuzz ofzo. Ik heb het net even geprobeerd, maar het maakt idd niet uit..... het is nog vroeg 8)7

Verwijderd

Beide is waar :)

Als je een poly midden uit een box haalt en als je dan op die plek weer een nieuwe maakt zal deze de facing hebben van de omliggende polies.

Als je vier losse vertices maakt en vervolgens met deze een nieuwe poly maakt zal het uitmaken of je met de klok mee of tegen de klok in gaat.
Met de klok mee: normal van je af.
Tegen de klok in: normal naar je toe.

Het maakt ook niets uit voor de triangulation (de diagonale edge bij bv. een 4-zijdige poly) in welke richting je hem maakt.

- Oh, en 'show normals' kun je alleen aanvinken bij editable mesh.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 14:44 ]

Verwijderd

Dus toch... :)

• Scipionyx
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 14:38:
[...]

- Oh, en 'show normals' kun je alleen aanvinken bij editable mesh.
Jah, dat bedacht ik me ook net..
(heb ik veelvuldig gebruik gemaakt toen ik dwars door mijn character in UT2k3 kon kijken :X )

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

• 6K

6K

is ook zo...

:) anyway, problem solved ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-05 22:09

Dark Angel

Corvette LS Power

Topicstarter
Het is nu gelukt via Cap Holes.

De andere manier die hier bescheven staat lukt nog niet helemaal. maar dat zal wel komen als ik wat meer van het programma af weet.(waar de knoppen zitten enzo)

In iedergeval bedankt allemaal.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Verwijderd

Alhoewel het met Cap Holes ook werkt in jouw geval, zal ik het even met een plaatje toelichten. Kan in de toekomst altijd handig zijn (cap holes is verre van ideaal) :
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/E40037032D68/picserver.jpeg
Cijfers zijn eenvoudigweg de volgorden van klikken :)

• 6K

6K

is ook zo...

strakke uitleg!
volg de nummers en het kan niet fout gaan...

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• Scipionyx
  • Niet online
En van 6 weer naar 3 klikken om je polygon compleet te maken ;)

Edit: Of dubbelklikken.

[ Voor 18% gewijzigd door Scipionyx op 21-04-2004 20:23 ]

Verwijderd

Scipionyx schreef op 21 april 2004 @ 20:20:
En van 6 weer naar 3 klikken om je polygon compleet te maken ;)

Edit: Of dubbelklikken.
Idd dat ontbrak er nog aan, ff vergeten.....
Pagina: 1