[XP]Boot niet zonder zipdisk geplaatst

Pagina: 1
Acties:

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:23

Xtremelead

powered by E-MU

Topicstarter
Ik heb sinds het bijplaatsen van twee SCSI hdd's een vreemd probleempje:
Ik draai dus Windows XP SP1 met alle updates. In mijn systeem zit een Adaptec 2940UWPro met op de UW poort twee SCSI hdd's en op de W poort een Plextor cdrom. Aan de externe poort heb ik een (externe ;) ) zipdrive en een sampler hangen.

(voordat je gaat denken: 3 poorten tegelijk kan niet --> dat kan wel, dit is nl de Pro versie van de 2940)

Als ik dus de pc opstart zonder dat er een schijfje in de zipdrive zit, blijft hij hangen tijdens het opstarten van Windows. Het Windows XP logo verschijnt nog niet in beeld, het beeld is op dat moment zwart. Mijn SCSI led blijft continu branden. PC uit en aan zetten helpt niet. Pas als ik een schijfje plaats start Windows door. Ook als hij hangt met het brandende ledje kan ik de disk erin duwen en start hij toch door.

Er staan geen systemfiles op dat schijfje, aangezien dit een sample disk is voor de sampler. Dit is overigens ook met andere zipdisks.
Als ik de SCSI hdd's ontkoppel start het systeem gewoon goed op.

Iemand een ideetje?

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit lijkt me meer een SCSI probleem dan een OS probleem als ik het zo zie - aangezien je OS niet eens tot starten toekomt :)

Windows Operated Systems >> Opslagmedia & I/O Controllers

• Xtremelead

Xtremelead

powered by E-MU

Topicstarter
Dat zie je verkeerd ;)

Ik kan het systeem opstarten met F8 ingedrukt, zodat ik de mogelijkheid krijg voor Veilige modus kan kiezen. Dwz dat het OS inmiddels draait.
Pas als ik voor Normaal of Veilige Modus heb gekozen hangt het systeem. En pas als ik het schijfje erin duw, start het systeem door.
Veilige modus hangt overigens ook, maar die start ook de scsi driver denk ik zo.

Ik geef toe, ik had er ook bij moeten zetten in mijn startpost

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-03 15:27

Maasluip

Kabbelend watertje

Vreemd probleem.
Ik begrijp dat je niet boot van een van de SCSI disken (omdat het werkt als je ze loskoppelt)?

Heb je de SCSI-id's allemaal nagekeken en staan ze goed (niet per ongeluk het ID van de controller gebruikt, kan me niet indenken dat je dan deze problemen krijgt, maar toch)
Zit er in de BIOS misschien iets met de bootvolgorde dat hij nu naar de zipdrive gaat?
Heb je geprobeerd met de CD-ROM losgekoppeld?

Omdat je al in de eerste stappen van Windows zit zou ik denken dat het toch de communicatie met je SCSI kaart/bus is die mis gaat.
Heb je de laatste drivers geïnstalleerd?

Signatures zijn voor boomers.

• Xtremelead

Xtremelead