Toon posts:

Email forwarding met behoud van sender

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit op het werk met een probleempje en dat is als volgt.
We gaan over op een nieuw domein voor de email.
Nou wordt er een aparte emailaccount aangemaakt waar al het email van de oude domein op komt. bv ouwezooi@nieuwdomein.nl.

Nou zoek ik een programma waarmee ik alle mailtje die op het aparte emailaccount komen (afkomstig van het oude domein dus). kan forwarden naar de desbetreffende, waar het mailtje naar toe moet, maar dan met achtervoegsel het nieuwe domein.

voorbeeld:

hans.test@ouddomein moet geforward worden naar hans.test@nieuwdomein

Dit het liefst met behoud van de originele afsender, zodat de mensen die hem uiteindelijk ontvangen wel kunnen replyen. of in iedergeval het ergens kunnen terugvinden.

Ik heb al zitten zoeken op het forum en op google.. maar het juiste stukje software of kennis wat ik zoek. heb ik nog niet kunnen ontdekken.

De optie om de emails te kunnen monitoren zou wel aantrekkelijk zijn.
Op het moment gebruiken we groupwise server en win2k werkstations. waar het programma op komt te draaien maakt niet zoveel uit. mag gewoon een werkstationnetje zijn. (bedrijfje telt 140 mensen)

Is er iemand die hier ervaring mee heeft. of een stukje software kent wat ik kan aanschafffen om dit soort problemen op te lossen. (vanaf de ISP kunnen ze verder niks :(

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 21:27
Dit is heel simpel te maken, als je over een SMTP server beschikt dit niet zeurt over de afzender en gewoon wil relayen, war waarschijnlijk wel 't geval is in een middelgroot bedrijf.

Schrijf in C, Delphi, VB of voor mijn part PHP een klein programmatje dat elke x minuten de mail ophaalt van hans.test@ouddomein en deze doorstuur naar hans.test@nieuwdomein met als afzender en originele afzender.. Kwestie van ophalen - bekijken - doorsturen.

Verwijderd

Topicstarter
Scrijven in C ben ik geen held in. Ik zoek eigelijk een programma die dat zou kunnen doen. En het gaat over 140 mensen waarbij de mail moet worden doorgestuurd. Hopelijk weet iemand een bestaand programmaatje die dat kan doen. Alvast bedankt

Verwijderd

Als je exchange met SMTP heb draaien kun je gewoon de huidige E-mailadressen laten staan bij de users en alleen je nieuwe adressen toevoegen.

Als je mail nu echter bij een ISP met pop opgehaald moet worden zal je idd of zelf iets moeten klussen of (in het geval je nu wel exchange draait) een pop connector moeten aanschaffen (progje wat pop boxen leegzuigt en deze in exchange bij de goede user dropt)

http://www.popcon.de/popcon.htm

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 13:23 . Reden: linkje toegevoegd ]

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:20
Bij bijna elke mailserver kan je gewoon aliases maken van de nieuwe accounts. Je hebt dan als het ware 2 mail adressen die op hetzelfde account binnenkomen. Hoef je zelf niks voor te programmeren.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 09:07:
[...]Nou wordt er een aparte emailaccount aangemaakt waar al het email van de oude domein op komt. bv ouwezooi@nieuwdomein.nl.
[...]
Slaat nergens op; een beetje mailserver kan uitstekend leven met twee of meer domains waarvoor mail geaccepteerd moet worden. Elke mailbox krijgt dan - in jouw geval - twee e-mail adressen: hans.test@ouddomein.nl en hans.test@nieuwdomein.nl
Welke mailserver gebruik je?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Wij gerbuiken hier groupwise mailserver versie 5. en hoe je daar aliassen naar een ander domein zou kunnen verwijzen weet ik niet.

Verwijderd

/flatfwd toevoegen aan je gwia.cfg

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mx records van je oude domein wijzigen naar je nieuwe domein en ze komen vanzelf aan op je nieuwe domein. (en je oude domein wel acepteren natuurlijk in de nieuwe mailsertvert)

(heb je ook geen smtp server nodig die relayed met funky sofware)

met groupwise hen ik geen ervaring maar in winroute gaat dit gewoon goed

addennum:

als je isp verder niks kan moet je gewoon het oude domein over laten nemen door iemand anders die het wel kan [spam]nederhost[/] bijv.
(tenzij het natuurlijk gaat om een subdomein zoals bla@user.isp.com ofzo gaat)

[ Voor 43% gewijzigd door Fish op 21-04-2004 19:01 ]

Iperf

Pagina: 1