[SUSE]openldap installeren + berkely db

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg ldap server niet geinstalleerd op een suse 8.0 bakje, ik heb zlef niet zeer veel ervaring met linux maar weet wel hoe en wat ik moet doen, voordt ik openldap kan installeren moet ik eerst berkely db installeren. Alleen berkely db installeren lukt bij 1 versie, de ander geeft een foutmelding tijdens compilen :'( , Ik ga weer verder met de installatie van openldap volgens de site zodat ik zeker weet dat ik niks fout doe.
Maar de (geinstalleerde) versie van berkely db van sleepycat.com schijnt niet goed te zijn tijdens het instaleren van openldap 8)7 terwijl ik de procedure volg zoals op http://www.linux-scripts..../index.php?titel=8&stap=2 gezegd wordt.
de errors die ik krijg zijn: Afbeeldingslocatie: http://213.93.5.164/foto/linux.jpg
Ik heb ook op i-net gezocht maar kan nergens iets anders vinden over een installatie van een ldap server, weet iemand hiervoor nog een goede handleiding te vinden?.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrowired
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:00
Wil je specifiek de openldap versie draaien die je aan t compileren bent?

Als je in YaST als installatie bron de ftp site van SuSE er bij zet, dan kan je ook op die manier een versie van openldap installeren voor SuSE 8.0

Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee dit werkt ook niet goed.
Ik krijg ldap niet geinstalleerd :(

Al geprobeerd:
Ldap geinstalleerd via webmin
Ldap geinsteerd via yast
Ldap via openldap
Ldap via ldeamon op windows
Ldap via ldap server progje voor windows

Iemand een idee?? Of heeft iemand een goede handleiding om ldap te installeren op suse of redhat?? (windows mag ook maar liever niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had je de -devel pakketten van berkelyDB al geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

Ten eerste ben ik niet echt een voorstander van het OS dat je kiest maar dat daar gelaten.

Als het even kan dan moet je zoveel mogelijk de Package manager van je distro gebruiken in dit geval waarschijnlijk Yast.

Mijn vraag: Wat gaat er fout met Yast dan ?

En op je vraag welk OS dan: Kies iets waar je zelf goed in bent dan weet je ook waar de problemen liggen als het een keer foutloopt.

Ik zelf gebruik voor dit soort dingen meestal FreeBSD of Debian GNU/Linux.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar staat jouw db.h? Gebruik je nog specefieke LDFLAGS ofzo?

Mijn BerkeleyDB install:
code:
1
2
3
4
tar zxf db-4.2.52.tar.gz
cd db-4.2.52/build_unix
../dist/configure --prefix=/opt/bdb
make && make install

Mijn OpenLDAP 2.2.10 install:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
tar zxf openldap-2.2.10.tgz
cd openldap-2.2.10
export CFLAGS="-I/opt/bdb/include"
export LDFLAGS=-L/opt/bdb/lib
./configure --prefix=/opt/openldap --enable-crypt --enable-bdb --with-bdb
=/opt/bdb --disable-ipv6
make depend
make && make install

Handleiding: ldap.pdf

Het is trouwens makkelijk als je foutmeldingen copy/paste i.p.v. er een screenshot van maakt. Dit doe je door met de linker muisknop te selecteren, en dan met de middelste muisknop (scrollwiel) te plakken.

Wat er nodig is voor het bouwen van OpenLDAP is meestal BerkeleyDB, OpenSSL, GNUTLS, en wat standaard dingen zoals gcc.

Bij OpenLDAP 2.0 is BerkeleyDB 3.x nodig. Bij OpenLDAP 2.2 is versie BerkeleyDB 4.x nodig. (hier gaat het dus over de -dev of -devel pakketten)

Van OpenLDAP kan je het beste versie 2.1 of hoger gebruiken, bij 2.0 werd versie 3 van het LDAP protocol namelijk nog niet ondersteund.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 15:45 ]

Pagina: 1