Werkt een ISA kaart in een EISA slot??

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-08 23:32

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Mijn vraag is simpel, zie namelijk mijn titel.

Ik zal hem ff toelichten. Ik heb een IBM server, met een groot moederbord met iets van 8 EISA sloten en 8 PCI sloten.
Omdat ik nog wat hardware heb liggen die ik wel zou willen gebruiken in die machine (extra parallel poort enzo), maar deze allemaal nog ISA is, vroeg ik mij af of dit in een EISA slot gestoken mag worden?

Mijn redenatie is zo, EISA staat voor Enhanced ISA, en volgens deze site was het zo ontwikkeld dat je dus nog ISA kaarten kon gebruiken in EISA sloten. Heeft iemand dit weleens gedaan? Ik wil namelijk niet het risico lopen om het moederbord van mijn server op te blazen....

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je had even kunnen goegellen.
(Extended ISA-bus). Dit busontwerp wordt ook vandaag nog op heel wat machines aangetroffen. Het was een poging om een nieuwe busstandaard te verkrijgen die kompatibel moest zijn met de klassieke ISA bus. De konnektors werden daartoe voorzien van een tussenliggende rij kontakten die iets hoger op de insteekkaarten vertrekken. ISA kaarten passen in EISA slots, maar het omgekeerde kan uiteraard niet.
http://logosfoundation.org/kursus/2400.html

Verwijderd

Ja ik heb dat wel eens gedaan zonder problemen.
EISA voegt een aantal bits aan de data-bus toe evenals enkele interrupts maar wekt 100% downwards compatible.

Dus gaat gerust uw gang

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-08 23:32

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Dat had ik al gevonden ja, zoals ook in de link in mijn TS staat. Ik had alleen geen zin om risico te lopen met die server, aangezien het een dual ppro is...

@heghost
Tnx, dat wou ik weten

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier