Maximaliseren , Verkleinen

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• ForFox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-04-2024
Ik heb een probleem ik ben bezig met een website deze heb ik gemaakt op 17 inch , 1024x768. Op maximaliseren is de site perfect maar....
Nu ging ik hem verkleinen met de maximaliseer knop en ineens zijn de verhoudeningen helemaal uit elkaar getrokken en ziet de site er niet uit !
Wie weet hoe ik dit kan oplossen?
Zodat het wel netjes in fatsoenblijft?

Mijn site bestaat uit 4 frames

boven
links midden rechts

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<HTML> 
<HEAD> 
<TITLE>stoff</TITLE> 
</HEAD> 
 <FRAMESET ROWS="242,*" resize="no" border="0"> 
 <FRAME SRC="top.html" scrolling="no" name="top"> 
  <FRAMESET COLS="22%,58%,20%"> 
   <FRAME SRC="left.html" target="hoofd" scrolling="no" name="links"> 
   <FRAME SRC="home.html" target="_self" scrolling="auto" name="Hoofd"> 
   <FRAME SRC="rechts.html" scrolling="no" name="rechts"> 
  </FRAMESET> 
 </FRAMESET> 

</HTML>

Dit is mijn index.html
Wie kan mij hiermee helpen? BVD

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Tsja, zodra je frames gaat gebruiken zijn dit dingen die je kunt verwachten.
Overigens voldoet het bovenstaande stukje code niet echt meer aan moderne standaarden :)
Met CSS kun je ook percentages gebruiken in breedten, en dat wordt meestal wat beter weergegeven.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• ForFox
Jah oke maar het gaat om een simpele site hoeft niet ingewikkelt.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:03

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Je zou de percentages kunnen vervangen voor absolute waarden, zodat de zijkanten niet ineens smaller worden als je je scherm verkleint, maar alleen het middelste scherm dit gedrag vertoond?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• dawuss
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Geef anders ook even aan wat de inhoud is van left.html, home.html en rechts.html.
Heb je die site online staan? Zo ja: post hier even een linkje. Hier kunnen we niet zo veel mee :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• ForFox
in left staat het menutje , midden daar komt alles te staan wat je in het menu aanklikt rechts staat echter niets alleen voor verfraaing ik kan wel even een fototje uploaden.

klik maar ff

http://members.lycos.nl/tukkerbart/crap/sitesample.JPG

[ Voor 5% gewijzigd door ForFox op 20-04-2004 00:06 ]

• T-MOB
  • Laatst online: 00:27
Als ik jouw was zou ik met dit design de frames compleet achterwege laten. Je kunt dit met CSS prima oplossen. Maak bijv een container div van 760px breed, een header div met de bovenste rand + hoeken. Je borders in een plaatje als background (handig qua X-browsergedoe) hierin kun je gelijk de kleur van het menu opnemen. Als je voorts op GOT een aantal topics over floats, box-models en positionering leest dan kom je er denk ik prima uit.
Een paar voordelen op een rij:
- "Netjes" gecodeerde site (moet je van houden ;))
- Ziet er netjes uit op elke resolutie boven 800x600
- Wordt beter geïndexeerd door zoekmachines
Het nadeel:
- Het gemak van je frameset is foetsie, je moet je hele opmaak in elke pagina opnemen (of een serverside scriptingtaal ter hand nemen).

Wil je daar niet aan, dan kun je zoals eerder vermeld beter je frames een vaste breedte geven. Met een breedte in % zal je het pobleem namelijk altijd houden dat je pagina uit verband geschaald kan worden....

Regeren is vooruitschuiven

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
voor één van deez:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/tukkerbart/crap/DSC04041.JPG
Maak ik de oplossing voor je ;) <hint>open dir, en je liefje staat er ook in :9 </hint>

Effe zonder flauwekul: Ik vind het voordeel van frames zoals T-MOB hierboven al aangeeft juist dat je niet telkens de hele reutemeteut hoeft te reloaden. Ik zou de frameset een vaste breedte geven, zoals al eerder aangegeven, zonder % dus.

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 20-04-2004 02:07 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Cursusje HTML is geen slecht idee denk ik in dit geval :)

En kies de volgende keer een beetje duidelijkere topic-titel aub. Hier snapt niemand wat van natuurlijk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.