Toon posts:

[XP] IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL bij webcam MSN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een vet goedkoop cameraatje gekocht bij de outlet shop hier in Lelystad. Ik installeer hem en hij doet dan al vaag want hij vindt hem eerst niet maar pas na de tweede x installeren. (de installatie ziet er brak uit). Nu krijg ik als ik bijvoorbeeld de camera als webcam wil gebruiken (dat is mogelijk) dan stel ik het in in msn en krijg ik een blauw scherm. Met de melding: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL en daaronder staat 0x0000000A (0 etje meer kan ook). De camera werkt gewoon op een andere pc dus ik deinstalleer de software (en drivers bij hardware onder configuratiescherm). Maar op de een of andere manier gaat iets niet helemaal weg want elke keer na installatie geeft hij hetzelfde probleem. Hoe moet ik dit oplossen? Want puur de driver alleen installeren doormiddel van een inf werkt niet omdat de installatie gebruik maakt van installshield en dus CAB bestanden die niet egopend kunnen worden.

Ik heb Windows XP pro
De nieuwste aldi pc net in de aanbieding geweest (zo hoef ik niet al die specs op te dreunen :+ )

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om de titel aan te passen want ik heb hem een beetje brak gemaakt. Sorry daarvoor! :>

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 23:46:
Is het mogelijk om de titel aan te passen want ik heb hem een beetje brak gemaakt. Sorry daarvoor! :>
offtopic:
Daar kun je de topicreport (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif) voor gebruiken :)

Verder denk ik dat dit een driver-probleem is. Welke drivers heb je gebruikt? Van de CD? Of van een site? :)

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Kijk eens in de BSOD FAQ, hierin vind je info over deze specifieke foutmeldingen.
BSOD FAQ

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de drivers eerst van de cd gebruikt. Maar hij installeert alleen twee bewerkingsprogramma's zodat ik daarna de drivers apart moest installeren (dat kon via custom install). Dit werkte dus niet en toen heb ik ze van de site gedownload. Zelfde probleem (waren drivers met hetzelfde versienummer).

Verwijderd

Topicstarter
MissingDog schreef op 19 april 2004 @ 23:50:
Kijk eens in de BSOD FAQ, hierin vind je info over deze specifieke foutmeldingen.
BSOD FAQ
Heb ik al in gekeken maar loste niks voor mij op.

Verwijderd

Zitten er kaarten in je pci-sloten (soundcard/ netwerkkaart?), probeer deze eens op een ander slot te zetten. Kennis van me had ook een USB-webcam en die ging vrolijk bij het IRQ van de netwerkkaart zitten. Moet op zich kunnen maar zij kreeg ook de IRQ_EQUALetc error.

Even de kaart in een ander sleuf gedaan en t probleem deed zich niet meer voor. Probeer het eens.

edit: even een aanvulling m.b.t. het berichtje hieronder :). Ik had dat indertijd ook gevonden op de MS-site, echter bij haar lag het probleem toch daarin :|. je _kan_ het in ieder geval even proberen, zoveel werk is het niet ;). Veel succes iig.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 00:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik las op de microsoftsite dat het niet te maken had met IRQ toewijzingen. (8>

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Foutmelding > [XP] IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL bij webcam MSN
SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-05 15:06

n00bs

Het is weer Zomer!

IRQ probs, start eens systeminfo en kijk bij hardwarebronnen -> irq's
en post eens IRQ's die dubbel voorkomen.

Heb je verder al de meest recente drivers en updates voor XP geinstalled?

Verwijderd

Topicstarter
n00bs schreef op 20 april 2004 @ 09:31:
IRQ probs, start eens systeminfo en kijk bij hardwarebronnen -> irq's
en post eens IRQ's die dubbel voorkomen.

Heb je verder al de meest recente drivers en updates voor XP geinstalled?
Ik heb alle nieuwste updates geinstalleerd. De IRQ's die hetzelfde zijn:

- IRQ 9: * Systeem dat voldoet aan Microsoft ACPI
* Multimediacontroller

- IRQ 16: * Radeon 9800 XT
* Standard Universal PCI to USB Host-Controller.

Volgens mij niets verkeerd?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:42

momania

iPhone 30! Bam!

mensen, het is IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL en dat heeft totaal niets met irq's te maken.

Dit is gewoon een fout van de driver. Gewoon in Windows XP en 2000 BSOD guide te vinden:
0x0000000A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

[ Voor 9% gewijzigd door momania op 20-04-2004 20:46 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 20 april 2004 @ 20:46:
mensen, het is IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL en dat heeft totaal niets met irq's te maken.

Dit is gewoon een fout van de driver. Gewoon in Windows XP en 2000 BSOD guide te vinden:
0x0000000A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Daar kon ik geen info vinden die het probleem oploste ;(.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:42

momania

iPhone 30! Bam!

Welk mobo heb je erin zitten? En heb je daar de correcte drivers voor geinstalleerd, en dan met name de USB drivers?

En geef eens verdere specs van dat cameraatje? Welk merk/type?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 20 april 2004 @ 20:59:
Welk mobo heb je erin zitten? En heb je daar de correcte drivers voor geinstalleerd, en dan met name de USB drivers?

En geef eens verdere specs van dat cameraatje? Welk merk/type?
Aangezien er meerdere mensen die ik ken deze camera hebben gekocht en deze gebruiken en allemaal problemen hebben met de webcam functie denk ik dat het ligt aan brakke drivers en niet aan het moederbord. Ik heb al gezocht voor vergelijkende drivers van een ander merk (immers sommige cameras zijn hetzelfde maar dan in een ander jasje). De specs zijn:

General Features
- 1/3-inch CMOS
- 8 MB built-in flash memory
- USB interface
- 640 x 480 maximum resolution (image)
- 320 x 240 maximum resolution (video)
- Video conferencing ready
- Up to 5 frames per second (video)
- 1/4 - 1/1500-second shutter speed
- JPEG (.jpg) image format
- AVI (.avi) movie format (Streaming Snapshot)
- Runs on one (1) AAA battery (included)
- Auto exposure
- Auto white balance
- Monochrom LCD

Focal Features
- Fixed focus
- 19.7-inch - infinity focal range
- 43 mm equivalent focal length
- F/2.8 aperture

Camera Dimensions
- 2 x 2 x 0.5-inches (H x W x D, approximate)
- 2-ounces with battery

Regulatory Approvals
- FCC
- CE
Pagina: 1