Toon posts:

Een nog veel geschifter netwerk!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 329 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb de reacties op de vorige post gezien, nou wat denken jullie van deze....
ik woon in de polder op 3,3 km (niet hemelsbreed) van m'n tweakgenoten die het geluk hebben om aan de kabel te hangen. Nu willen we een netwerkje aansluiten ik ben de telefoon kosten beu. Heeft iemand iedeen en eventuele kostenplaatjes?? Desnoods leg ik een glasvezelkabel.

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
suc6 lolbroek ;)

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:20

me1299

$ondertitel

Blaat!!!

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Topicstarter
Nee ff serieus mensen ik heb ook iets gehoord over draadloos netwerken met richt antenne enzo. Zou toch moeten kunnen

• Y0ur1
  • Niet online
draadloos netwerk over 3,3 kilometer, dwars door de stad, met mobiele telefoon zenders, radio golven, mobiele telefonie, enz....
afgezien daarvan, kun je zoiets nergens kopen
Ff serieus, kan gewoon niet.... (8>

• Y0ur1
  • Niet online
En glasvezel is 100 piek per meter, 100 keer 3300 meter = 330.000 piek, excl vergunning en leggen en apparatuur die je er voor nodig hebt ;<)
kun je beter sateliet nemen, en uploaden een simpel accoutnje voor nemen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Kuch kcuh ik woon in de polder en m'n maat in een dorp. Gsm bereik is bijna 0, dus dat zou het probleem niet moeten zijn. D'r staan misschien 1 of 2 bomen in de weg, maar die leg ik wel plat, valt toch niet op

[edit]
glasvezel is dus te duur, helaas. Maar d'r liggen wel eens van die grote blauwe rollen in de berm, als ik daar nou eens een stuk of 3 van mee neem kom ik een eind :)
[edit]

andere oplossingen??

• JoNaTHaN(NL)
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07-2024
Verhuizen is straks nog goedkoper :

Verwijderd

Volgens mij moet het ook mogelijk zijn met 2 ADSL routers en dan met de KPN regelen dat ze een vaste verbinding maken tussen die 2 routers?

Weet iemand hier meer van en de kosten?

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 14:36

Arfman

Drome!

Als je echt ZO GRAAG breedband wilt is het misschien goedkoper om te verhuizen dude....

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil wel verhuizen, maar m'n ouders niet :(

Verwijderd

Je kan wel in ons tuinhuisje :D

Verwijderd

Topicstarter
Graag wanneer kan ik erin trekken?? EN hoe zit het met de stroom voorzieningen?

Verwijderd

Je mag wel bij mij in de schuur pitten tussen de alchol- en paardenluchten!!! }:O

Verwijderd

Je mag wel bij mij in de schuur pitten tussen de alcohol- en paardenluchten!!! }:O

• Oezie Woezie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

Oezie Woezie

Pim. is de beste

ik weet wel dat er straal verbindingen zijn, met een bereik van ongeveer 3 KM. maar dat zal ook wel redelijk prijzig zijn

een mooi Tshirt met Pim. is de beste enzo

Verwijderd

is het niet goedkoper om gewoon zelf kabel te nemen, of is dat bij jou niet beschikbaar terwijl het er wel 3,3km verderop ligt?

Je kan ook een draadloos netwerk nemen, en in alle lantarenpalen/bomen/tuinhekjes in de buurt repeaters hangen ;) zo moet je d'r wel komen (en heb je direct minder last van die drang om geld uit te geven, want dat heb je dan niet meer :+)

• amphora
  • Laatst online: 06:38

amphora

Websites & Fotografie

Draadloos moet best te doen zijn.
Wij hebben op 't werk een zo'n richtantenne van het ene pand naar het andere (afstand hemelsbreed ca. 1,5 km) en daar internetten we o.a. over, het is gewoon ethernet alleen met 512k als ik me niet vergis, die antenne kostte wel 10 mille geloof ik (ex btw)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij komen ze idd geen kabel leggen. 1 KM glazvezel voor 1 huis is niet rendabel he. Draadloos word te duur, dus ik denk dat ik helaas moet wachten op ADSL. Over een jaar of 3 als jullie al met 1 terrabit p/s aan het intenetten zijn kab ik eindelijk onbeperkt internetten oh yes wat een feest!!

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-07 14:17
gewoon met 27 mc packet radio:P

aanschouw mijn 1 ghz:7

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Thicknet kan 500m aan. Die halve kilometers kan je aan elkaar knopen met trancievers. Je zou dus 7 x 500m thicknet kunnen gebruiken en 6 trancievers (versterkers) in de grond kunnen verstoppen.

Alleen is het wel wijs om die kabels te beschermen met goeie PVC-buizen. Dat moet je ook meerekenen. Je moet ook 3km graven, mind you!

De prijzen weet ik niet.

Bloed, zweet & koffie

• GarBaGe
  • Laatst online: 15:15
*Zucht* Gewoon internet per satteliet is nog altijd het goedkoopst. Kost maar eenmalig 600 gulden ofzo voor de schotel. En dan een aboo erbij.
Tegenwoordig kan up- en downloaden via de satteliet... :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Milmoor
  • Laatst online: 13:24

Milmoor

Footsteps and pictures.

Als je het niet erg vind een kabel van 3 km in te graven (en er geld voor over hebt): tweemaal ZyXEL Prestige 128L, a 1429 per stuk (oh ja, en de kosten van de kabel zelf). Zie www.nijhof-aut.nl.

The Prestige 128L IDSL Bridge/Router allow users to easily extend their LAN-to-LAN connection over a 2-wire leased line and transmit full-duplex 128Kbps BRI data rate at a distance of up to 5,5km (18,000 feet). With private copper lines, users can easily connect two LANs at 128Kbps.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Verwijderd

En als je simpel ffies kabel maatschappij belt en vraagt of ze kabel willen aanleggen en dat jij dat betaald ? wat kost het dan ?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 december 2000 11:04 schreef GarBaGe het volgende:
*Zucht* Gewoon internet per satteliet is nog altijd het goedkoopst. Kost maar eenmalig 600 gulden ofzo voor de schotel. En dan een aboo erbij.
Tegenwoordig kan up- en downloaden via de satteliet... :)
voor zover ik weet is deze techniek in America in ee testfase, dus eer dat het hier betaalbaar is zijn we ook weer 3 jaar verder.

Verwijderd

eueurhm... ik draai dit al bijna een jaar!

(alleen downstream dan wel...)
maar ik kon TOEN al kiezen of ik ook upload wou!

Verwijderd

Het grote probleem met clandestien ethernet is dat altijd in iemand anders' baadbreedte komt te zitten. Ik heb zelf een 10 Mbit LAN gehad over 100 meter (Toch wel wat anders dan 3300 meter) met een gewone 4 aderige telefoonkabel, zoals iedereen die in huis heeft aan de telefoon. Liep als een trein. De kabel hing alleen over andersmans woning. Mocht wel, maar draadloos in beter. Er zijn schakelingen bedacht om dat te doen over +/- 150 meter. Moet je eigenlijk op de frequenties gaan zitten waar vliegverkeer ook op zit. Maar 3300 meter is dan wel erg lomp, beetje strafbaar... :(
Draadloos moet voor f 1500,- kunnen, maar moet je zelf gaan ontwerpen met meerdere ontvangers/zenders. Weet alleen niet hoe je aan stroom kan komen.

kortom: shake it

Verwijderd

Zeg nooit nooit, want het is wel degelijk mogelijk.

3,3km is idd een grote afstand, maar wel degelijk haalbaar. Je geeft zelf al aan dat er maar 2 bomen in de weg staan, dus wat dat betreft is het makkelijk om te realiseren, echter.... het kost veel geld.

Het enige wat je nodig hebt zijn een tweetal dakantennes, een op jou huis, een op het andere huis. Verder een accespoint en 2 wireless kaarten.
De dakantennes moet elkaar kunnen 'zien', dus geen bomen, huizen etc er tussen.

Je snelheid heeft er wel onder te lijden, de maximaal haalbare snelheid zal rond de 2Mb liggen.

Geraamde kosten: 25-30.000 pieken, come en go installatie, werkend opgeleverd.

Dus ja, het kan.

Verwijderd

Het is prima te doen met een beetje sterke lasert pointer(20mW ofzo) die FM moduleren rond de megahertz ofzo. Beetje dure photodiode en wat slimme electronica. ZOu prima moeten kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 december 2000 13:31 schreef jona het volgende:
Het is prima te doen met een beetje sterke lasert pointer(20mW ofzo) die FM moduleren rond de megahertz ofzo. Beetje dure photodiode en wat slimme electronica. ZOu prima moeten kunnen.
Weet iemand of hier een verslagje of meer info over te vinden is?? EN het eventueel kostenplaatje??

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 december 2000 11:50 schreef Cyberia het volgende:
eueurhm... ik draai dit al bijna een jaar!

(alleen downstream dan wel...)
maar ik kon TOEN al kiezen of ik ook upload wou!
ik dacht dat je voor het uploaden altijd nog afhankelijk van je modem bent en dat je voor het downloaden dus ook verbonden moet zijn om een pagina aan te vragen.... weet iemand hier wat meer van??

Verwijderd

Weet iemand of hier een verslagje of meer info over te vinden is?? EN het eventueel kostenplaatje??
Jawel, BlackBox Utrecht doet hier in...

Schrik niet van de prijzen overigens, nog duurder dan WireLess...(ongeveer 2x zo duur).

BTW: maximale afstand met lasers: 305m.

Kom je nog een stukkie tekort ook!
Kosten BlackBox: NLG 64.150

Verwijderd

Dat Blackbox is wel een leuke zaak. Staan in dat dikke boek van hun allemaal verschillende gadgets. Kun je leuke dingen mee doen. :):):)

Verwijderd

Dat Blackbox is wel een leuke zaak. Staan in dat dikke boek van hun allemaal verschillende gadgets
Ja, maar bekijk ook eens die prijzen die ze hanteren, dan schiet je onderbroek meteen vol....

Verwijderd

Topicstarter
gvd (sorry voor de gelove tweakers onder ons) Ik ben een gedoemd tot een trage niet onbeperkte internet verbinding. Aaaarrg. M'n laatste hoop is de sataliet. Upload gaat volgens mij alleen niet per sataliet, maar per modem. Ik hoop dat ik het fout heb. PLEASE????

Bah Bah ik wil de staatslotery winnen!!! Of stort geld op giro 666 te 's-Heer Arendskerke onder het mom van "houd nitraat met snelle en goedkope internet van de straat"

bij voorbaat dank

Verwijderd

Draadloos kan wel over 3 km hoor.

In Computer Totaal staan altijd advertenties van zo'n bedrijf wat dat aanbiedt.

Je moet gewoon 2 richt-yagi's kopen en 2 insteekkaarten.

Dan is het nog een kwestie van goed richten.

Verwijderd

Op dinsdag 19 december 2000 11:44 schreef nitraat het volgende:

[..]
voor zover ik weet is deze techniek in America in ee testfase, dus eer dat het hier betaalbaar is zijn we ook weer 3 jaar verder.
idd en anders zou ik graag weten waar.

• Gman
  • Laatst online: 14-03 20:42
Wat jij moet doen is ff informeren naar die satteliet uplink gein.

Het is wel mogenlijk.

• Anarril
  • Laatst online: 09-04-2024
Dan wil ik hierbij graag ook even informeren naar die satteliet uplink gein. Als het F600,- intstallatie is, wat kost het dan p/m?En wat is de snelheid?
Ik ben zeer benieuwd... (zeker omdat we hier in het achterlijk Bussum geen kabel en geen ADSL hebben :'((en Hilversum, 5km verderop, heeft allebei :( )
eventuele info/links mógen naar opslag80@hotmail.com
alvast bedankt!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Op dinsdag 19 december 2000 15:27 schreef Snuffie het volgende:
Jawel, BlackBox Utrecht doet hier in...
BlackBox sucks :P
Schrik niet van de prijzen overigens, nog duurder dan WireLess...(ongeveer 2x zo duur).
sja, je hebt het dan ook over BlackBox he.. maar euhhh.. als je weet waar kopen kan je alles van dat grote dikke boek aan -15% krijgen hoor ;)
Blijft het natuurlijk nog best duur :(

Verwijderd

sja, je hebt het dan ook over BlackBox he.. maar euhhh.. als je weet waar kopen kan je alles van dat grote dikke boek aan -15% krijgen hoor
Goh, krijg jij maar 15% korting? Wat weinig zeg >:) Standaard heb je toch al 25% te pakken bij Mr. Bijleveld.

Verwijderd

Op dinsdag 19 december 2000 11:44 schreef nitraat het volgende:

[..]
nope kan je hier ook al krijgen

• $n@p$hot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:10
Kijk eens op www.air.net.au. Daar hebben ze een heel 2mbit wireless netwerk aangelegt in een deel van Australie.

Verwijderd

Op mijn werk hebben we Orinoco Wavelan van Lucent Tech. werkt wel aardig.,,. ze hebben ook producten voor grotere afstanden

http://www.wavelan.com/products/productdetail.html?id=31

en een leuke tabel hierzo:

http://www.wavelan.com/products/OUTDOOR/Ranges.htm

Das misschien wel iets voor jouw.. in ieder geval veel goedkoper dan glas, leased-line of straalverbindingen

Verwijderd

Op donderdag 21 december 2000 09:32 schreef ChUcKy2731 het volgende:

[..]
nope kan je hier ook al krijgen
DAn wil ik graag weten waar want dat kan ik nergens lezen jullie weyten wel dat het er is maar waar ? want ik zit in zandvoort en heb noch kabel noch asdl en als ik kijk hoelang het nog duurt dan sta ik nog niet in de database en kan ik pas weer in 2001 kijken wanneer het bij ons komt. :(
en als het bij ons komt dan krijg ik kabel van casema nou dat is ook niks :Z
Dus sateliet zou het dan moeten zijn voor mij hebben jullie info,links en prijzen dan graag naar mij.

alvast bedankt

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-12-2025

7th

Dit bedrijf heeft een product die 6 km hemels breed kan berijken:
http://www.nowiresneeded.nl/

Thy will see the light...

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

2x Lancast 10/100Mbps TX to 100Mbps FX MM-SC
kosten 2600,-
glasvezelkabel: 3,3 km: 1200,-

(www.lancast.com)

voor 6400,- heb je een glasvezelnetwerkje... 100Mbit...

wel even een kabel ingraven. Het zijn wel tere kabeltjes, dus er zal wel een dikke vette stevige pijp om moeten, maar dan heb je wel een degelijk netwerkje.

Ik heb ze hier staan... een stuk of 6, met kabel van 10 meter, om te testen. (Zijn voor klanten... verbinding tussen 2 gebouwen 560 meter) werk leuk.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Koop anders 2G.703 modems..en dan kabel trekken..

Verwijderd

Topicstarter
kijk eens aan dat is nou info waar je wat mee kan doen. Er heeft zich echter een kleine situatie wijziging voor gedaan. Ik heb iemand gevond met kabel verbinding die hemelsbreed op ong 500m zit. Geen bebouwing ertussen alleen slootjes en een spoorlijn, dus een lijntje trekken is niet zo makkelijk. Mischien dat iemand nu een goedkopere oplossing weet???

Enne ik heb info aangevraagd bij de andere bedrijven zodra ik wat meer weet poost ik het wel

• Bezulba
  • Laatst online: 20-08 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

up en down kan nog niet nee maar down alleen wel via sateliet en dan gewoon een isdn lijntje op iets ala superweb.. ;)

blup

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

maar als het nog maar 500 meter is, kun je een zwakkere laser pakken... das cheaper... even kijken.

Verders kun je een UTP kabel nooit onder een spoorrails door leggen... zelfs STP en FTP trekken dat niet. Glas kan dat wel :P

en hoe stoer is het om te zeggen dat je een glasvezelnetwerk hebt ??

2x 10/100Mbps TX to 100Mbps FX MM-SC
kosten: 1500,-

glas kabel: 600,-

3600,- klaar :)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

De Officiele outdoor specs van de algemene Wlan systemen zijn 300 meter.. Dus 500 meter zicht tussen de antennes en afplakken van 1 kant met folie moet het te proberen zijn.

kosten 2 x Wlan kaarten + pci adaptors
2 x antennes
2 pc's dienend als router

wel een leuk projectje eigenlijk, helaas heb ik er zelf geen tijd voor

kosten hiervoor raam ik op iets meer dan 1000 piek. exclusief de routers maar dat kun je met oude 486 linuxrouters proberen.

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-12-2025

7th

Dit is toch goed:
For outdoor applications in multi-office facilities, the NoWires Needed 11 Mbps LAN-LAN Bridge products are a cost and time effective means of seamlessly linking LANs up to 6 km (3.5 miles) apart.

High-speed 11 Mbps throughput
Easy to install, low cost bridge unit
AirLock(tm) 128-bit security
ASBF(tm) for the highest possible uptime
Three LED indicators for immediate status reports
Supports up to 6 kilometers
Point-to-point and point-to-multipoint configurations

http://www.nowiresneeded.nl/products/outdoor.html

Thy will see the light...

Verwijderd

Op donderdag 21 december 2000 11:50 schreef Werkeend het volgende:
up en down kan nog niet nee maar down alleen wel via sateliet en dan gewoon een isdn lijntje op iets ala superweb.. ;)
dat gaat ook niet meer :)

Verwijderd

download weet ik niet, maar hier http://www.bysky.nl/index2.html kan je iig internet met de satteliet krijgen!

Verwijderd

Valt mee. Sateliet is nu wel maar 1 kant op, maar dat is te doen. URL's weet ik niet, sorry.

Maar het is toch echt het handigste om ergens anders te gaan wonen want het zou me verbazen als waar jij nu woont ADSL komt. Ik weet niet hoe oud je bent, maar misschien een mooie reden om pa & ma maar eens te gaan velaten ?

PTT heeft altijd gezegd dat ze met het huidige net 85% van de huizen konden aansluiten op ADSL, ik denk dat bij de overige 15% heel veel huizen zitten zoals waar jij woont.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben 19 en ben nog niet van plan het ouderlijk huis te verlaten :) maar ik begin er zo wel steeds meer zin in te krijgen. Ik heb die 500m een beetje ruim genomen, want je kan beter te groot inschatten dan te klein he. Ik heb een mailtje vestuurd naar die lui van lanwave (weet de naam ff niet) maar ik hoop dat ze wat leuks voor me hebben. Maar ja even afwachten wat ze te melden hebben.

Stay tuned folks

• Tech
  • Laatst online: 22-08 19:29
2 of 4 draads KPN huurlijn (fl.55 of fl.110 per maand) en twee baseband (HDSL) modems erop. 2 tot 8 MBit symmetrisch is gemakkelijk haalbaar, *mits* de KPN geen filter in de lijn plaatst en je in hetzelfde centralegebied zit. In de polder zal je grote kans op succes hebben.

• 4POX
  • Laatst online: 22-08 09:39

4POX

Everybody is wired

De oplossing is 70 cm...

Die kun je doen door twee lpd devices en twee baycom modems.. De snelheid weet ik niet maar je kunt 30 KM halen.. 3 KM in een stad is een makkie..

Je stuur dus tcp/ip over een ax.25 protocol.. Ik heb hier thuis de software wel op een diskette staan. Ik zat vroeger op de 11meter is die was maar 1k2 2k4.. Dus de 70cm zal een stuk sneller zijn

Maar probeer maar wat info in te winnen over de 70 CM band.. Daarvan is een heel stuk te gebruiken door consumenten zonder dat je daar papieren voor nodig hebt

KOSTEN:

2 modems á 40 gulden
2 LPD device á 299,-

[typo]

AKA Rinkel weblog

• KMK
  • Laatst online: 07:54

KMK

Dit is een oude koe

Is er iets bekend over de afloop van dit project?
En kan iemand mij info verschaffen over LAN over de 70 CM band?

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

Verwijderd

met rodio verbindingen hou je wel rekening met de storing van de hoogspannings kabels van de spoorlijn deze zullen namelijk nogal storen

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

wat is dit nou voor slap geleuter. Technisch is het prima mogelijk, dat blijkt wel uit de oplossingen.

Feit blijft alleen dat dit gewoon voor de gemiddelde internetter niet te betalen is.

En waarschijnlijk al helemaal niet voor een 21 jarige student. Of wilde je het op je verlanglijstje zetten voor de 23e, Nitraat ?

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

ooit gehoort van de ethernet 3-4-5 regels, dat gaat dus heel beroerd werken, 3-4-5 staan voor :

3= maximaal aantal aantal segmenten met clients
4= maximaal aantal repeaters
5= maximaal aantal segmenten.

p.s. je propegatie snelheid van je signaal is hier te laag voor, je krijgt alleen maar collisions, de ene zeide van het netwerk ziet nog niet dat de andere zeide zend, en dus colliden ze, daar ze dit zelf niet zien wordt dit een zootje (LATE COLLISIONS)

RGZ.

Tom
Op dinsdag 19 december 2000 10:54 schreef Vilenin het volgende:
Thicknet kan 500m aan. Die halve kilometers kan je aan elkaar knopen met trancievers. Je zou dus 7 x 500m thicknet kunnen gebruiken en 6 trancievers (versterkers) in de grond kunnen verstoppen.

Alleen is het wel wijs om die kabels te beschermen met goeie PVC-buizen. Dat moet je ook meerekenen. Je moet ook 3km graven, mind you!

De prijzen weet ik niet.

• Pc123
  • Laatst online: 22-08 23:34
Op donderdag 21 december 2000 11:50 schreef Werkeend het volgende:
Superweb is al lang falliet en het enige alternatief is volgens mij bijna 600 piek per maand.

Verwijderd

Zet bij je vriend een server neer met een 40 GB hdd in bracket; + een telnet server.
Surf wat thuis en doe je requests op die bak laten uitvoeren...
Pagina: 1