Toon posts:

S-video-in + Audio Out op 1 scartblok

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen heb ik mijn sony tv binnen, maar ben op een probleem gestuit. Om het geluid van mijn tv naar mijn home-cinema te sturen heb ik de scart 3 nodig, maar ook om van mijn pc het S-videobeeld naar mijn tv te sturen heb ik de scart 3 aansluiting nodig. Op geen enkele andere aansluiting van de tv krijg ik namelijk mijn beeld in kleur.
Daarom wil ik proberen om mijn scartblok te modden naar een scartblok met een out voor het geluid en een in voor de s-video. Het is namelijk op dit moment of s-video in of geluid uit.

Het probleem is alleen dat ik geen idee heb hoe de aansluitingen in het scartblok lopen en hoop daarom dat iemand mij aan een schema kan helpen van alle aansluitingen van een scart aansluiting zodat ik straks weet wat ik allemaal moet gaan solderen.

Ik heb al op google zitten zoeken naar een scart schema, maar kon daar geen schema vinden waar de audio out op stond beschreven.

Verwijderd

Ik heb ff snel voor je gegoogled (hoort natuurlijk niet zo, ik behoor RTFM te zeggen, maar dat ter zijde).
Ik heb deze twee links gevonden, dat moet voldoende zijn:

http://www.bnoack.com/ind.../cables/scart-pinout.html

http://freespace.virgin.net/matt.waite/resource/av/scart.htm

Daarbij heb ik vroeger toen ik nog wat jonger was zelf de scart aansluiting misbruikt om de audio van de tv aan te sluiten op de midi-set en dat werkt erg goed.
Dus ik weet zeker dat het wil, mits je tv, de uit signalen doorgeeft (maar de meeste TV's doen dat, igg mijn oude Sharp doet dat en dat is toch eigenlijk wel wonder boven wonder).

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam voornamelijk op een matrox-fansite uit waar wel een boel aansluitingen op stonden maar niet degenen die ik nodig heb.

Ik ben nu een scartblok aan het slopen om het straks goed te kunnen solderen, tenminste...Ik moet een puntsoldeerbout zien te krijgen.

Vriendelij bedankt!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
je hebt ook van die scart Y splitters, met een output en input connector, die gebruik ik voor exact hetzelfde doel, stereo uit en s-vhs in op scart 2.

Werkt perfect, kost geloof ik niet zoveel

(dus in plaats van een in/out schakelaar heb je gewoon een in- en een out-connector)