Digicam kopen in buitenland ?

Pagina: 1
Acties:

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-01 02:54
Hallo,

Ik ga binnekort op vakantie naar Turkije maar nu was mijn vraag:
Zijn de digitale cameras daar goedkoper ? En hoe zit het met garantie ?

Want anders moet ik die mij toch hier maar aanschaffen ipv. daar

Thnx Kevin

Verwijderd

Binnen de EU heb je camera's met een europese garantie. Die zou je eventueel kunnen kopen. Turkije valt daar (nog) niet onder. Verder is hier in de regio het prijsverschil marginaal en weegt voor veel mensen niet op tegen de eventuele risico's van een buitenlandse camera.

Verwijderd

Daarbij komt ook nog dat je misschien andere menutalen krijgt, en, als je het 100% legaal wilt gaan doen, je hem hier bij de douane moet aangeven. Of het dan nog rendabel is, is nog maar de vraag. Ander punt, ligt ook nog aan je merk, is je garantie papieren. Ik kreeg bij mijn camera garantie voor nederland.

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
Hou er rekening mee dat je nog steeds invoerrechten moet betalen bij de Douane. Als je geluk hebt, kun je zo doorlopen, maarja dat is niet gegarandeerd natuurlijk...

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dus jullie nemen altijd je factuur van je toestel mee als je naar het buitenland vertrekt ?! Of is een controle op dat vlak een beetje ver gezocht ?

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 22:37
ik heb altijd een kopie van de factuur bij me, just in case.
@kloyenz: de garantie wil nog wel eens verschillen per merk. Let daar dus goed op!

tja...

Verwijderd

Volgens mij is dit laatste weer niet nodig.. factuur meenemen.
Wat ik heb gehoord, dat bijvoorbeeld met laptops, ze de productcode in een systeem kunnen checken en meteen zien waar ie gekocht is...

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
Factuur meenemen: WEL DOEN! De Douane controleert hier wel degelijk op. Zeker als hij er nog aardig nieuw uitziet (en dat is gauw, als je er zuinig op bent ;b). Kijk maar eens naar programma's als Schiphol Airport. Daar wordt regelmatig op deze manier gecontroleerd.

Verwijderd

Turkije is absoluut niet goedkoop in die dingen.

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-01 02:54
thnx

maar op de luchthaven in zaventem zijn ze wel goedkoper werd mij gezegd.
klopt dit en is dit dan zonder risicos ?

Verwijderd

kloyenz schreef op 21 april 2004 @ 10:32:
thnx

maar op de luchthaven in zaventem zijn ze wel goedkoper werd mij gezegd.
klopt dit en is dit dan zonder risicos ?
Dan hoef je niets aan te geven, nee. :).
Wel de factuur goed bijhouden natuurlijk.

Heb trouwens nog nooit problemen gehad met het meenemen van m'n digicam of andere apparaten en de douane.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 13:14

BaRF

bijna kerst

btw, de handleiding is dan ook niet in het nederlands he :) En die kun je (officieel) niet gratis downloaden, dus moet je hem bestellen bij de fabrikant, en die kosten meestal net zo veel als het verschil wat je zogenaamd 'bespaard' :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Pagina: 1