Toon posts:

MS Sidewinder Gamepad Pro gekloot! Shit!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Van de ene op de andere dag ziet m'n computer met 3 weken oude MS Sidewinder Pro (USB) niet meer. Normaal floepte die vanzelf tevoorschijn als ik hem erin plugde. Nu dus niet meer. Tig keer in en uit geplugd, computer opgestart, software opnieuw geinstalleerd: niets werkt. Shit! Nu zag ik in Apparaatbeheer dat, elke keer als ik 'm installeer, er 3 vermeldingen tevoorschijn komen bij 'Besturingen voor geluid, video en spelletjes: 2 keer de MS Sidewinder GamePad Pro en 1 keer de MS SideWinder Virtual Keyboad, die ik dus helemaal niet heb! Hier zit dus iets fout. Op het control panel 'Spelbesturingen' komt niets tevoorschijn. Alleen als ik een van die 2 vermeldingen verwijder bij apparaatbeheer, zie ik een fractie van een seconde een vermelding flitsen. Mijn andere USB apparatuut (waaronder een Logitech FF Joystick) werkt zonder problemen op dezelfde USB poort. Wat is hier aan de hand?!? Hoe krijg ik die overbodige vermeldingen weg uit apparaatbeheer (ja, gewoon verwijderen: maar als ik de SideWinder er weer in plug, start 'ie wel automatisch de plug-n-play procedure en komen alledrie vermeldingen weer vrolijk tevoorschijn!). HEEEEEEELP!

Verwijderd

Probeer eens om je en USB devices (controller) te uninstallen en al je MS Sidewinder software te deinstalleren.

Dan eerst je controller weer toevoegen, en dan je MS software erop.

BTW: zorg wel dat je registry echt wordt opgeschoond.
Enne... toevallig niets in je BIOS zitten veranderen de laatste tijd?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, heb ik al geprobeerd. Trouwens, die gamepad wordt standaard al door Win98 herkend: installeren is alleen nodig voor extra functies. In ieder geval: het lijkt erop dat 'ie gewoon kaduuk is: Windows reageert wel als ik ' erin klik, maar herkent 'm niet meteen als SideWinder Gamepad Pro (wat wel gebeurde toen ik 'm net gekocht had), maar als een algemene USB controller om daarna als Virtual Keyboard in apparaatbeheer te verschijnen. Zoals gezegd: m'n andere usb joystick werkt perfect. In mijn BIOS heb ik niet geknoeid en zelfs met een registry van een week terug, toen 'ie dus nog perfect werkte, wil 'ie nu ook niet meer. Terug naar de winkel dus, denk ik. En nou maar hopen dat ze 'm meteen ruilen en niet opsturen ter reparatie zodat ik maanden kan wachten op dat teringding...