Toon posts:

Toshiba T4600c (heel oud) BIOS password omzeilen..

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ben sinds kort de eigenaar van een stokoude Toshiba T4600c laptop. Klein, loodzwaar, en van dat vergeelde grijs :) Wil hem als schilderijtje aan de muur gaan gebruiken alleen hij komt via via weg en hij is beveiligt met een bios password. Welke mogelijkheden zijn er om dat te omzeilen of te resetten?

Vr. Gr.

Boes

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Ben niet zo thuis in laptops, maar is er toevallig ergens een mogelijkheid om je bios leeg te maken? (zie evt manual). Ik denk hierbij aan bv een toetsencombi en of een jumperachtig object dat je ergens kunt bereiken. Het batterijtje zal vast ook ooit wel eens moeten worden vervangen, dus is er ook een manier om die eruit te priegelen.

Zoiets :P of heel vaak proberen ;)

[ Voor 45% gewijzigd door SilentStorm op 19-04-2004 23:28 ]

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Gewoon de accu eruit en netspanning eraf en dan ff zoeken waar de interne batterij zit en die ff losmaken. Dan vergeet de bios het ww. Alles weer erin of aansluiten en genieten maar :p
Die methode werkt iig op mijn Armada 4120 laptop en alle andere pc's.

edit:
Oei weer te laat ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 23:32 ]

Verwijderd

bij oude toshiba's doen vaak sommige fabrieks biospasswords... Zie andere topics forum.... ff zoeken dus...

mocht joune te nieuw zijn moet je een dongle maken... zie ook dit forum.. door te zoeken...

search knop zit bovenaan... zijn namelijk al meerdere topics over geweest...

Verwijderd

mag hier niet gevraagd worden lijkt mij.... gewoon zo'n printerkabel pakken, schemaatje van google opzoeken en tataa: een password verwijderaar

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 23:37 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 11:05

Mentalist

[avdD]

En die password verwijderaar werkt dus niet op een 4600 :z

Als je even gezocht had was je wel hierop uitgekomen : http://www.plasma-online....utions/bios_password.html

Probeer eerst dus maar het één en ander zelf voor je een topic opent, er is veel informatie over dit onderwerp te vinden :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.