Toon posts:

CoolerMaster Aero 7+ Dood

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar maanden heb ik een CoolerMaster Aero 7+ koeler op mijn proccessor zitten. Nu zet ik vanavond mijn PC aan en meteen krijg ik een alarmmelding dat de CPU koeler niet draait. Ik draai mijn kast open en zie dat de koeler steeds 2 tellen draait en dan weer stil valt. Op het display van m'n Aerogate II kwamen al temperaturen van 55 graden tevoorschijn en PCAlert gaf al bijna 60 graden aan!

Ik heb hem nou maar even snel gewisseld met mijn oude koeler. Die draait gelukkig wel normaal (al hoor je de lagertjes vrolijk meedraaien). Jammer alleen dat ik de verpakking altijd na een maand wegdonder.

Het lijkt mij dat Coolermaster koelers over het algemeen best goed zijn. Of hebben meer mensen slechte ervaringen?

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:37
Het lijkt mij dat Coolermaster koelers over het algemeen best goed zijn. Of hebben meer mensen slechte ervaringen?
Over het algemeen staat coolermaster bekend om zijn goede koelers. Er zullen vast wel mensen zijn die mindere ervaringen hebben, maar ik denk wat jij moet doen is garantie nakijken.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Zoals je hier ziet zijn er veel problemen met doorgebrande CM Aero 7. http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart

Kijk es of ie ergens sluiting maakt oid :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Ik heb geen slechte ervaringen daarmee, maar wat wil je precies bereiken met dit topic?
Kun je niet even testen of je fan het nog doet door met draadjes te friemelen (misschien een draadbreukje)?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 23:12 ]

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
kep er ook 1, best goed ding
nadeel: hij is heel groot , en maakt best veel herrie, want om goede koel prestatie te halen moet die wel een beetje hard draaien.
Op de laagste stand lukt het niet om me cpu onder de 50 graden en 60 full load te krijgen.
cpu is 2800+ (barton) op standaard spanning.

Tweak!

• Arieke
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-05-2022

Arieke

live your life, dont waste it.

had ook ooit eens een coolermaster gekocht voor koeler er stond op die verpakking 3.2Ghz 800FSB HT dat hij die met gemak koel kon houden echter was die stomme intel boxed koeler beter. Oke 15€ voor deze koeler is niet slecht maakt geen lawaai. maar toch heb ik liever mijn waterkoeling. En anders Zalman ben ik toch positief over. Die coolermaster houd me nu fris voor de komende zomer als fan.

Nog een kleine opmerking op die coolermaster stand op de achterkant Nidec. Dus dat wil zeggen dat coolermaster ze zelf niet maakt? Want het is zo echt een vlug kleef maar stikkertje.

P4 2.4Ghz @ 3.5Ghz l MSI 875P Neo FIS2R l 512MB 400Mhz @ 466 Corsair x2 l WD 120 Gb 7200 | Sapphire 9700Pro 128Mb DDR 399/714Mhz l Benq 52/32/52 | Chieftec MX-01BLD-S l Hercules Fortisimo III 7.1 | Air Cooling all the way

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ding bijna een uur lopen testen.....iedere keer gegeken of hij op een andere powerkabel of zelfs met een andere voeding het wel deed. Geen resultaat. Ook heb ik alle stekkers, kabels en verbindingen gecontroleerd. Geen resultaat. Ook de variable instelknop bleek het goed te doen (altijd handig een Multimeter). Overal gewoon normale 12V & 5V. Ik vermoed nu dat er toch echt wel een fout in de print zit die op het motortje zit. Kijk....als het een kabelbreuk zou zijn dan zou het motortje helemaal geen spanning krijgen....en dat krijgt ie wel. Alleen krijgt dat motortje korte pulsen van zeg maar twee tellen.

Ik baal er wel van.....

Verwijderd

Logish... Kun je het niet trugbrengen naar de winkel? :) Misschien dat ze het ook zonder doosje accepteren (you never know) :P

Verwijderd

Je zou ook, die fan weg kunnen gooien en er een papst op kunnen schroeven. Op die manier ben je af van het lawaai. De heatsink schijnt best goed te zijn.

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 11:08:
Je zou ook, die fan weg kunnen gooien en er een papst op kunnen schroeven. Op die manier ben je af van het lawaai. De heatsink schijnt best goed te zijn.
De heatsink is idd erg goed 8) , zelf had ik een aero 7 en die ging ook dood, dus toen maar een 80mm fan erop gezet, temps waren gelijk stukken beter. Dus als de ts geen garantie meer kan claimen ofzo is dit een heel goed alternatief. :) (ik moest een fan adapter zelf maken, maar die 7+ fan formaat is toch al 80mm ipv de normale 7 die 70mm heeft? des te makkelijker het zal zijn.)
Afbeeldingslocatie: http://www.maximuzprime.nl/images/IM001803.JPG

[ Voor 12% gewijzigd door whyz op 20-04-2004 13:16 . Reden: klein resizeje, was toch best groot ]

Right for all the wrong reasons.

Verwijderd

De Fan op mijn AERO had ook die defecten, en besloot dus maar ff een andere heatsink erop te monteren.

Resultaat:
Zowel op de AREO Heatsink alsook op de Heatpipe HHC-001 heb ik een Thermaltake Smart Case Fan II gemonteerd. >:)

Zie volgende foto:

http://home.wanadoo.nl/ypir/Cooler.jpg

FW

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem kunnen omruilen voor een Jet 7. Bij de installatie kwam ik erachter dat de uitlaat van de Jet 7 naar boven stak en dat ik daarom mijn voeding niet meer terug kon zetten. Ik heb toen de koeler van de heatsink afgeschroefd en een kwart slag gedraaid met de uitlaat naar de achterkant van de kast. Achetr op de kast heb ik twee 80mm fans zitten die de lucht uit mijn kast zuigen. Zodoende neemt hij ook de uitlaatgassen van de Jet7 mee.

Maar heel vreemd. In de tussentijd heb ik even mijn oude orginele AMD koeler erop gehad. MSI PCAlert 4 gaf een constante CPU temperatuur van zo'n 35 graden aan. Op het schermpje van mijn AerogateII stond een vergelijkbare waarde. Nu ik de Jet7 erop heb zitten is de temperatuur hoger. PCAlert geeft 38 graden aan en de Aerogate zelfs 50 graden!!!! Ik moet er dan bijzeggen dat de Jet7 op volle toeren aan het draaien is. Als ik de snelheid op halve kracht zet staat er een half uur later 45 graden in PCAlert en 60 graden op mijn Aerogate. Dus koelen doet ie niet zoals ik wil. Ik wordt ook helemaal gestoord van die herrie. Het lijkt wel of ik opgesloten zit in een of ander serverhok waar er 10 staan te draaien. Zelfs een Nilfisk is nog stiller! Ik heb er zeker wel genoeg koelpasta tussen zitten (0.1 tot 0.2 mm volgends de handleiding).

Wat is er dan niet goed?

Verwijderd

Jet 7 is een mindere koeler dan de Aero7+ (alu heatsink t.o.v. koperen) + dat de airflow van de aero hoger is. Moet wel zeggen dat het vreemde temperaturen zijn. Ik heb ook de aero7+ en op 2650 rpm word mijn 3000+ idle 42 graden en stressed 47 graden bij een case temp van 22 graden. Misschien toch te veel koelpasta? Heb je het bijgeleverde spul gebruikt? Gebruik zelf artic silver 5 wat toch wel een stukje betere prestaties geeft.

Verwijderd

ooit eens aan gedacht dat elke moederbord een andere temp weergeeft ??
je kan koelers niet beoordelen op prestaties als je verschillende moederborden hebt
Pagina: 1