Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

GPS op Palm IIIc: Welke soft- hardware?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een PalmIIIc op PalmOs 4.1

Nu zie ik dat voor een aannemelijk bedrag tomtom software (routeplanner en citymaps) verkrijgbaar is...

Nu lijkt mij het leuk om dit in samenwerking met een gpsantenne te gebruiken, zodoende een interactieve routeplanner te krijgen. Een volwaardig navigatiesysteem kan hierop natuurlijk niet door de afwezigheid van geluid en de lamzame processor in combinatie met maar 8mb geheugen. Echter moet een routeplanner met weergave van actuele postitie natuurlijk wel kunnen en vooraf alleen de benodigde kaarten op de palm zetten.

Welke hardware is geschikt voor de palm?
Volstaat een GPS-systeem via IR?
Is een oplaadsysteem voor in de auto nog verkrijgbaar voor deze palm?

Wie heeft wat meer info hierover en weet ook alternatieve software voor een oude Palm?

Ps:
De draadjes die ik hier en op palmclub hierover kon vinden waren redelijk verouderd...

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Nou, verouderd maar nog wel correct. De software voor OS4 wordt toch niet meer geupdate. Je kunt naar pdashop.nl gaan om te kijken welke accessoires qua GPS ze nog hebben voor je model.

Als je toch GPS gaat aanschaffen, schaf dan liever een tweedehands OS5 model aan zodat je ook daadwerkelijk een goed GPS pakket hebt. Een Palm Tungsten T moet je nu wel voor 150 EUR kunnen krijgen.

Alors.

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:28

Sabbi

je denkt aan mij.

Navman maakt gps-sleeves voor de palm III3, werkt veel lekkerder dan een ir oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Fabrikanten als Haicom, Rikaline en Leadtek hebben verloopkabels voor de Palm IIIc in het assortiment gehad echter schijnen ze dit nu niet meer te leveren...

Heeft iemand nog zo'n kabeltje of mogelijk een gehele gps-set?
Of kan iemand een verloopkabel zelf maken, dit schijnt ook een optie te zijn maar daar heb ik gen kaas van gegeten...

Wie maakt mij gelukkig(er)
:)

Verwijderd

Topicstarter
Voor wie het weten wil... (verder mag dit topic ook wel dicht of verwijderd worden ofzo, maar misschien dat er toch nog iemand het volgende met enige interesse zal lezen)

Ik heb mijn IIIc inmiddels niet meer maar heb hierop nog wel GPS gehad. En JAWEL nog navigatie ook ipv een routeplanner met gps-positie... Ik heb als software een paketje van Digimap. Ik heb hier zelfs een redelijk voorspoedige reis naar zuid-frankrijk mee gemaakt. Het voordeel van Digimap is dat je meerdere kaarten in elkaar kunt laten overlopen. Je hoeft dus niet onderweg een andere kaart te laden. Ik had voor de reis naar z-frankrijk een globale snelwegen kaart plus een detailkaart van de omgeving van bestemming in de 8MB van de IIIc kunnen krijgen.

Ik gebruikte een gewone seriele gps-muis en heb voor de data-overdracht een cradle gebruikt. Wat tevens een mooi steuntje voor de auto was. Ook heb ik de voeding van de gps-muis afgetapt en daarmee de voeding van de cradle gesoldeerd. Dus ook mijn palmpje kreeg de nodige spanning tijdens de ritjes...

Inmiddels heb ik een Tungsten T2 met Mapsonic en dit werkt natuurlijk wel iets lekkerder.
Ja, ik weet dat er veel mooiers en sneller en beters te krijgen is, alhoewel... ik betwijfel dat toch een beetje, tomtom 3 vond ik in vergelijk met ViaMichelin Mapsoonic toch slechter maar tegenwoordig zijn er natuurlijk weer nieuwere versies van tomtom...

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Digimap is inderdaad het enige actieve routeplanner systeem voor PalmOS 4 ja.

Alors.

Pagina: 1