[scsi & ide] Boot probleem CD-ROM

Pagina: 1
Acties:

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 14:21
Edit:

Ik heb alles [nogmaals] nagelopen en nu wordt mijn cd-romspeler ineens gevonden. Ik denk zelf dat er toch iets mis is geweest met de aansluiting op het moederbord.. Ik zag een stofje zitten en heb die even weggeblazen, nu werkt het netjes zoals het hoort.. Of dat de oorzaak was, ik weet het niet.. Wat ik wel weet is dat ik nu al de hele avond verspild heb met zo'n minor probleem..
-------------------

Ik heb hier een abit BE6-II bordje liggen met:

philips CD-ROM speler
aha 2940uw2 kaartje
celly 600
256 mb kingston
realtek netwerkkaartje
Diamond nvidia MX kaartje

Nu het probleem:

Ik heb de CD-ROM speler aangesloten op de standaard IDE poort, bij het booten wordt deze echter niet gevonden. Ik heb de drive staan zoals het hoort, op master. Ik heb hem ook op mijn andere poort (highpoint ata66 controller) geprobeerd. Deze controller vind de cdromspeler wel. Echter, ik kan niet booten vanaf de speler (ik kan ook niet in de setup van de contyroller komen, wanneer ik op CTRL-H druk zoals aangegeven, erg raar)

Het lijkt of hij steeds van de scsi schijf wil booten, en dat gaat niet. Ik heb een diskette station geprobeerd, hetzelfde resultaat. Ik heb de instellingen van de scsi controller nagelopen en deze staan ook OK.

De pc wil gewoonweg NIET booten vanaf de CDROM speler. Ik heb al letterlijk tientallen pc's op deze manier installed en nog nooit ben ik een dergelijk probleem tegengekomen.. Ik zit hier echt zwaar gefrusteerd te tikken want ik ben echt pissed off op het moment, what the fuck doe ik verkeerd?

Ik heb reeds:

- meerdere kabels geprobeerd
- andere cdrom drive geprobeerd
- scsi controller eruitgetrokken (andere foutmelding)
- ander geheugen geprobeerd
- alle bios instellingen nagelopen
- geheugen / proc aangedrukt
- ect ect.

Ik weet het echt even niet meer, iemand die nog een suggestie heeft voordat ik die teringzooi hier in de hens steek? :(

[ Voor 13% gewijzigd door paradoXical op 19-04-2004 22:15 ]

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.