Toon posts:

Cache Geheugen vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn Asus P4C 800 Delux staat dat de socket ontworpen is voor het model processor met een cachegeheugen van 512 kb. Nu heb ik een P4 2.8 Ghz met 1024 kb cache. Nu is mijn vraag: Haal ik nu wel alles uit mijn processor?? of draait ie dadelijk op half cache?? of ken ie beschadigt raken ??

alvast bedankt!;)

greetzz

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
kijk op de site van asus of hij ook voor de nieuwe intel's geschikt is.
Ik gok er op dat het wel zal werken.

link 2 min kijken op de asus site.

CPU -Socket 478 for Intel Pentium 4/ Celeron up to 3.2 GHz+
-Intel Hyper-Threading Technology ready
-New power design supports Intel next generation Prescott CPU

[ Voor 56% gewijzigd door geforce5_guy op 19-04-2004 21:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
jah kerel sorry, maar ik kon daar dus niks uithalen....ik wou getallen zien :*) Maar ik ben je erg dankbaar dat wel ;).

greetz

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
Je moederbord heeft vrij weinig te maken met het ondersteunen van 1Mb L2 cache. Het is je (Prescott) CPU die het kan benutten of niet. Alleen je CPU gebruikt namelijk je L2 cache. In dit geval zal het dus prima werken.

Als je het zeker wil weten kan je een programma zoals cpu-z gebruiken om te kijken of die ook correct aangeeft hoeveel L2 cache je hebt.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
je kan dus elke prescot ( 1 MB cache ) nemen. als hij maar een FSB van 800 Mhz heeft en dat hebben die.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sjeez ..

Kijk voortaan eens in de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum eer je een topic opent ;) Dat wordt hier op GoT echt van je verwacht, zie ook de tekst bovenaan New Topic, welke jou kennelijk totaal ontschoten is. In dit geval had je dus gewoon de PMG FAQ » "Welke processors kan ik allemaal op mijn mobo prikken?" » Asus CPU support site kunnen raadplegen B)

[ Voor 27% gewijzigd door BalusC op 20-04-2004 06:39 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.