Toon posts:

Wat is voor mij een goeie brander ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He lui!
Ik zoek een brander en niet al te duur ...
Mijn gevoel zegt dat een SCSI beter is voor mij .. maar die zijn veeeel duurder.
Is het dat waard

De brander mag niet meer dan 800 piek kosten
Weet iemand wat een goeie is en wat ie kost ?

Verder heb ik van mijn vorige brander nog een SCSI-kaart. Het gaat over een Compro brander (4x 8x). Zou ik diezelfde kaart kunnen gebruiken voor een nieuwe brander ?

Oh ja ik heb een pentium II 266 met 192 meg geheugen... Heeft het dan zin om voor een 12 x brander te kopen ???

Ik hoop op jullie reactie
grtz..
Joost

• Paulum
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-06 12:25
Koop dan zo'n 8 speed Plextor SCSI burner, bij de retail versie krijg je er een SCSI kaartje bij(als je die nog geen had).

Of gwoon de 12x IDE voor 600,-

Verwijderd

Topicstarter
Tja, het probleem is dat ik heel sterk twijfel aan SCSI of IDE ....
Ik kan geen keuze maken
wat zijn de voor/ nadelen tegenwoordig ?

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
ik ben verstokt scsi fan, dus ik kan je maar een ding aanraden: SCSI
en dan is 12x branden ook geen probleem (mits je ook een fatsoenlijke scsi cd-rom hebt natuurlijk)

nou zou je natuurlijk ook gewoon voor IDE kunnen gaan, alleen dan kan je niet gewoon lekker doorwerken.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Verwijderd

PLEXTOR, nothing more nothing less

• BEVEL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06 08:48

BEVEL

s9.BeVeL

neem nou gewoon de plextor 12x IDE.
Maakt niet echt veel uit of ie skoesie is.
Ik heb em ook afgelopen vrijdag gehaald..
Ik brand lekker alle cd's binnen 7 min,
nouja... 7 min kan je wel w8ten toch??

Verwijderd

hmm jij brand ze in 7 minuten?

ik heb dezelfde brander als jij en ik brand in windows in 4 of 5 minuutjes een cd

Verwijderd

nou het voordeel van SCSI is dat je een tikkeltje stabieler bent. dwz dat je gewoon lekker kan doorwerken, zonder lag dus, maar ja als je een PLEXTOR 12x10x32 burnproof haal die ik ook heb kan je je cdtjes ook niet laten underrunnen. Dus ik zou gewoon voor IDE gaan... Maar dan moet je wel een burnproof writer halen van plex.

cya

Verwijderd

Topicstarter
Aha ok... Ik weet het nog niet eigenlijk
de ene zegt SCSI, de andere zegt IDE :)

Ik vind het wel belangrijk om door te kunnen werken... en blijkbaar gaat dat niet bij jullie IDE-brandertjes

Denken jullie wel dat 12x speed geen probleem is met mijn systeem (PII 266 192 meg). Of zou dat voor de IDE ook geen probleem zijn.. Ik heb geen SCSI CD-ROM..
maar ik bak meestal vanaf HD (alles komt immer toch van internet). Mijn HD is 5400 RPM...

Ik hoor het wel weer
Grtz.. Joost
En thx voor de reacties

Verwijderd

hmmz ik bak 8 x met een p 3 550 met 256 mb geheugen en nooit lag gewoon doorkloten

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

Met een burnroof ide speler kun je wel doorwerken, alleen gaat het niet echt supersnel dan. Het enige voordeel van scsi boven ide, is dat je bij scsi bijna geen last hebt van een slomer systeem omdat je aan het fikken bent.
Voor bufferunderruns hoef je met een burnproof fikkertje niet bang te zijn, dus ook al loop je te veel te doen onder het fikken, je zult geen onderzettertjes krijgen.
Daarom zou ik gewoon doen wat ik heb gedaan: koop voor 450,- een 12*10*32 Lite-On Burnproof fikker, en bespaar 150 piek op die plex, voor dezelfde resultaten.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
ligt aan je snelheid van je HDD of je op 12x speed kunt branden!!!

met een p200 kun je nog op 12x speed branden, als je HDD de data aanvoer maar aan kan!

www.kuiphuis.nl

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Plextor 12 speed IDE, die is burnproof!!!!!

En daarbij ook nog een stuk goedkoper :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

Lite-on 12*10*32 Die is ook burnproof!
En daaarbij een stuk goedkoper dan de Plex.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk heeft iedereen weer andere ervaringen ? Maar het gaat er natuurlijk bij om dat ik er niet op achteruit wil gaan tov mijn vorige brander (COMPRO 4X8X, SCSI).

En ik vraag me dus af of dit bij een IDE plextor brander het geval is ...

en 'nowwhere' ...mijn HD is 5400 rpm

• g3
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-07 21:53

g3

Joost

Bloasfist bedoelt niet de Plex, maar een LiteOn 12X writer met Burnproof die voor 450,- te koop is. (zie pricewatch) De plex kost idd rond de 575,-
In geen geval (burnproof IDE of SCSI) zal je m.i. een mindere performance hebben dan met die Compro die je nu hebt.. Ik denk dat dat hetgeen wat iedereen je hier probeert duidelijk te maken...

succes. (ik zou voor plex IDE 12X gaan):)

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 10:09
Ga voor de SCSI!

bouw hem in in een externe behuizing, samen met je CD-ROM speler en je 2 GB SCSI-schijfje, en je hebt een enorm cool torentje naast je PC staan, met eigen voeding en koeling. Dan is het bovendien transportabel.

Houdoe

Verwijderd

Ik denk dat je net zoveel aan IDE zal hebben dan aan SCSI... Je hebt toch geen SCSI-CD Rom. En SCSI is nou niet echt veel sneller meer dan IDE (oeps, paar mensen op de tenen getrapt denk ik)... Plus dat het meer dan 200 piek scheelt en ik denk dat het op jouw systeem niet veel zal uitmaken....

Veel schik :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Met Burnproof valt het voordeel van SCSI weg vind ik.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
Wat is kiezen moeilijk :'(

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:40
Ik kies voor de SCSI

even wachten op de reply van Norrod, daar hebben ze de 12x10x32s (met BURNproof) voor maar 795 gulden, past dus nog in je budet.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
hey TAG
ik zag het net ook ja...
gisteren was het nog 65 piek duurder !
misschien moet ik een week wachten zodat de prijs van scsi en ide nix meer uitmaakt ;))

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Dat denk ik niet dat dat gaat gebeuren, want bij Norrod is de IDE Plex onder de 600 piek.. :)
Ik moest persoonlijk ook nooit iets van IDE hebben, mijn Yamaha CDR400 stamt nog uit het Philips CDD3610 tijdperk. Als je toen het verschil zag tussen IDE en SCSI, dat was echt een WERELD van verschil.
Maar ik heb nu zelf de IDE Plex12x, ik fik met m'n Ultraplex on the fly en ik blijf gewoon vanalles doen. Maar ja, 6 of 7 minuutjes wachten op een cd'tje fikken, da's toch nie zo'n ramp. :)

En omdat je geen SCSI cdrom speler hebt zal de cpu usage met on the fly bakken toch niet drastisch lager zijn (vrees ik).

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik denk dat ik dan maar voor de IDE ga... Zo te lezen zijn er niet echt veel verschillen tussen IDE en SCSI (alleen de prijs). Waarom doe ik zo moeilijk ?

Omdat ik met mijn huidige SCSI brander nooit geen problemen heb gehad en dat wil ik natuurlijk bij een nieuwe brander zo houden :9

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Ik las van de week dat MyCom nog een partij PlexWriters 8x4x32a heeft liggen... ik heb ook zo'n ding en ik ben er dik tevreden over... niet te traag en lekker stabiel (4 meg cache)

(ff ge-edit... typo)

By each crime and every kindness, we birth our future

Verwijderd

Topicstarter
Die zal wel geen burnproof hebben zeker ?

Verwijderd

Heb al een jaar plextor SCSI brenner en ben dik tevreden over!!! Nooit problemen gehad, en bovendien kun je met Plex van alles mee brennen :) goedkope cd's tot dure merken cd's! En ook is de support van Plex is top :)!!!

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:26
tja ach die 20min die m'n iomega 4x nu trekt, drink mooi ff een bakkie of ik ga ff wat anders doen :)

Ik blijf het zelfs op andere geavanceerdere machines toch een beetje eng vinden om te gaan gamen als je aan het fikken bent...

Zelfs met scsi of burnproof laat ik liever de pc ff met rust.
-> het verschil tussen scsi en ide is voor mij dus nihil, verder kost een scsi me ook weer een (pci) slot.

Scsi is duurder, maar niet echt sneller of betrouwbaarder dan de huidige burnproof ide branders.
Maar als je persé "veilig" door wilt spelen op je puter, terwijl ie aan het fikken is
en geld is niet zozeer een probleem -> koop scsi :)

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoef ook niet perse te gamen als ik een cd-tje wil bakken ... maar ik wil wel bijv. met gemak kunnen surfen (browsers open, icq open, irc open, enz.)...

Dus bij een SCSI zal dat beter gaan ?

Of heeft SCSI alleen voordelen als ik ook andere SCSI apparaten heb op mijn systeem ?

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:44

Opa

Nu Multifocaal!

Joost, hou jij nou gewoon die 800 doekoes in je zak en blijf gewoon op 8x fikken...

Iedereen zit je wel zo een Burnproof ding aan te smeren maar als je die functie gebruikt (buffer underrun vermijden) betekent dit dat hij ophoudt met branden en weer verder gaat. Als je een beetje veel andere dingen met je schijf doet, zou je best wel eens op 6 speed netto kunnen uitkomen.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:40
Op dinsdag 19 december 2000 18:24 schreef Joost123 het volgende:
Ik hoef ook niet perse te gamen als ik een cd-tje wil bakken ... maar ik wil wel bijv. met gemak kunnen surfen (browsers open, icq open, irc open, enz.)...

Dus bij een SCSI zal dat beter gaan ?

Of heeft SCSI alleen voordelen als ik ook andere SCSI apparaten heb op mijn systeem ?
Dat kan ik al met mijn HP 8100i IDE, who needs burnproof or scsi >:)

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
ok..IDE dus ...
kan ik extra veel pilsjes drinken met oud op nieuw ;))

Iemand ervaring met het bedrijf norrod ?
want die is wel heeeel goedkoop zie ik

grtz..
Pagina: 1