Secondary monitor gaat steeds uit en aan

Pagina: 1
Acties:

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Ik heb een heel vreemd probleem. Mijn secondary monitor gaat zo af en toe ineens ff uit en anderhalve sec later is ie weer aan. Dit gebeurd alleen als ik iets doe zoals switchen naar de desktop (= bijna altijd raak) of bij het switchen tussen programma's.

Het uit en daarna weer aan gaan lijkt op alsof de monitor z'n resolutie veranderd. Wat je dan ziet, zie ik nu de hele tijd. Bij bijvoorbeeld het typen van deze post, blijft ie heel netjes aanstaan omdat ik niet naar een ander programma ga of iets opstart.

Het gaat hier om een AMD TB 1,4 op een MSI K7Tpro266
1e videokaart:
G4 440 MX
1024*768 op 72Hz
Sony Trinitron Multiscan 20se-v (21")
bouwjaar: onbekend (maar oud)

2e videokaart: (het probleemgeval)
G2 400 MX
1024*768 op 75Hz
Sony Trinitron Multiscan 15sfII
bouwjaar januari 1996

Ik heb al verschillende reso's geprobeerd en m'n 2e mon primary gemaakt, maar dat mag allemaal niet helpen. Ook ultramon uitgeschakelt en verschillende kleurdieptes, maar dat mag allemaal niet helpen. Het vreemde is dat ik niets heb veranderd aan m'n monitors. Het begon me op te vallen nadat ik gister de hele dag op 800*600 draaide op m'n 2e mon, en vandaag terugswitchte naar 1024*768.

Ik hoop dat jullie enig idee hebben wat 't kan zijn. Sterfen lijkt me niet, want hij doet 't wel gewoon, behalve als ik bezig ga. Zo is ie tijdens het typen van deze post geen enkele keer uit/aan gegaan.

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 16:43
Nieuwste drivers geprobeert?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Probeer eens een andere refreshrate (1 stap hoger of lager).

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Ed.
Nieuwste nvidia drivers hielpen niet, en de veranderde refreshrate ook niet.

Ik heb trouwens niet 't gevoel dat ie aan het doodgaan is, omdat ie het dus enkel en alleen doet als ik softwarematig switch. Trouwens heb ik ook niet de mogelijkheid op t moment om er een andere monitor als secundary aan te hangen.

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:14

HaterFrame

Well... Poo came out!

Datzelfde heb ik hier ook, weet ook niet waar het aan ligt. Zal wel zo zijn dat je beeldscherm of je vidkaart ff moest switchen van modus ofzo :)

I am the great Cornholio!

• Ed.
Erg vreemd, afgelopen half uur heeft ie geen enkele keer geflikkerd terwijl ik expres extra vaak naar de desktop ben geswitched om 'm te testen.

• Ed.
Gisteravond ging ie, na een tijdje weer aan en uit.

Nu heb ik vandaag de hele dag lekker gewerkt op beide monitoren, en plots ineens zonet ging ik weer steeds aan en uit. Hij ging zelfs even zolang uit, dat ie op standby sprong.

Ik snap er echt nix meer van. Wat veroorzaakt dat ie ineens gek gaat doen?

• Ed.
1 probleem opgelost, maar nu heb ik een ander probleem

De fan van de GF2 400 MX bleek niet meer te draaien. Nieuwe fan gekocht, maar het stroomkabel stekkertje van de oude fan was niet los te krijgen. Dus ik heb de draadjes maar doorgeknipt en handmatig met elkaar verbonden. Kaart er in, de fan draaide, maar m'n 2e monitor ging nu helemaal flippen en wou ineens ook helemaal niet meer mee opstarten.

Nu had ik die fan er weer afgehaald (en de twee losse uiteinden van de draadjes met plakband ombonden), en de kaart er weer ingezet. Eerst deed ie t ook niet, maar zonet bij opstarten ineens wel.

Kheb net ff m'n vinger op de heatsink van de GF2 MX400 MX (= aan 2e monitor) gelegt, maar dat houd ik nog geen seconde vol. Met powerstrip heb ik 'm al zo laag mogelijk geklokt en m'n tweede monitor doet het ook gewoon, alleen vind ik die hitte toch best verontrustend.

Is dit wel veilig? want ik ben zo nu en dan uren weg terwijl m'n pc wel gewoon aanstaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Ed. op 20-04-2004 20:15 ]

• Ed.
De heatsink van m'n GF2MX440 wordt blijkbaar veel te heet zonder cooling. Ook met een nieuwe fan (40mm) erop wordt ie gewoon veel te heet.

Erg zonde, kan er nix meer mee zo :/

Heb er nu de pci videokaart van een P120 in zitten als oplossing :|
Pagina: 1