Tv stopt er mee

Pagina: 1
Acties:

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-08 11:09

Dentheman

Zie signature

Topicstarter
Ik was tv aan het kijken ( niet eens aan het computeren) en toen ineens werd het beeld zwart en flikkerde het stand-by lampje een paar keer die er daarnaa ook de brui aan gaf. Ik vermoed een zekering, maar cker ben ik niet van mn zaak. Zijn er tweakers die me op weg kunnen helpen of kunnen bevestigen dat het idd een zekering is.

Graag snel, het stinkt nu in huis :X

op de search kon ik hierover nix vinden

Zie ondertitel

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Topicstarter
Niemand ;(

modbreak

Wacht voortaan even ca. 24 uur voordat je je topic weer onder de aandacht brengt, zie onze policy

[ Voor 92% gewijzigd door ShittyOldMan op 20-04-2004 00:08 ]

Zie ondertitel

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Als het stinkt, is er een hele goede kans dat dit meer dan een zekering wordt.

Ik zou je garantie maar eens nalopen om te checken of je TV nog onder garantie is. Zo ja, zou ik de producent eens bellen. Zo nee, dan kan je die TV laten nakijken bij een reparateur, en indien betaalbaar laten repareren.

Edit reden: PS Je mag pas na 24 uur bumpen zover ik weet.

[ Voor 10% gewijzigd door Device Manager op 19-04-2004 21:45 ]

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Topicstarter
Device Manager schreef op 19 april 2004 @ 21:42:
Als het stinkt, is er een hele goede kans dat dit meer dan een zekering wordt.

Ik zou je garantie maar eens nalopen om te checken of je TV nog onder garantie is. Zo ja, zou ik de producent eens bellen. Zo nee, dan kan je die TV laten nakijken bij een reparateur, en indien betaalbaar laten repareren.

Edit reden: PS Je mag pas na 24 uur bumpen zover ik weet.
En wat mag bumpen wezen als ik gij vragen mag 8)7

Zie ondertitel

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Topic omhoog kicken ;) Maar als het stinkt, zoek je toch de plek waar het vandaan komt en dan weet je vaak ook de reden ;)

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Topicstarter
LifeTecH schreef op 19 april 2004 @ 21:59:
Topic omhoog kicken ;) Maar als het stinkt, zoek je toch de plek waar het vandaan komt en dan weet je vaak ook de reden ;)
Ja, maar je weet het met moeders, ik mag niks openmaken, nergens aanzitten, en als ik dat doe, en ik fiks het is het nog niet goed. Maar goed, ik heb na veel rondsurfen geconcludeerd dat het een zekering is. nu wilt mij moeder echter het laten maken ( dik €50), terwijl een zekering geen flap kost----> vrouwuh,, grrrrr

Zie ondertitel

• Wolfjemidas
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-04-2017
een ding dat ik je zeker kan vertellen is dat het geen zekering is. Ik denk dat je lijntrafo is gesmolten. Dit apperaat zet 220 volt om in 44.000 volt om de beeldstraal te genereren. Als daar een lekje in zit waardoor zuurstof erbij komt, gaat het sissen of piepen en dan is het vroeg of laat gebeurt. Kost ca 120 pleuros of je moet een mannetje kennen, dan is het wat minder. Succes en sterkte :+

Verwijderd

haha lol vijs die toch gewoon open moeder zal het heus niet merken. En zeg maar als hij gemaakt is . " He das raar hij doet het weer!"

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 22:05 ]

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Topicstarter
Wolfjemidas schreef op 19 april 2004 @ 22:03:
een ding dat ik je zeker kan vertellen is dat het geen zekering is. Ik denk dat je lijntrafo is gesmolten. Dit apperaat zet 220 volt om in 44.000 volt om de beeldstraal te genereren. Als daar een lekje in zit waardoor zuurstof erbij komt, gaat het sissen of piepen en dan is het vroeg of laat gebeurt. Kost ca 120 pleuros of je moet een mannetje kennen, dan is het wat minder. Succes en sterkte :+
oh, waarom is het geen zekering als ik vragen mag ????
En als het die lijntrafo is, hoe komt het dan, de tv stond nog maar iets van 3 uurtjes aan, en hij is ongeveer 3 a 4 jaar oud.

Ohwjah, nog iets het is apparaat en niet apperaat ( tikfout?)

Zie ondertitel

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Denman89 schreef op 19 april 2004 @ 22:01:
[...]

Ja, maar je weet het met moeders, ik mag niks openmaken, nergens aanzitten, en als ik dat doe, en ik fiks het is het nog niet goed. Maar goed, ik heb na veel rondsurfen geconcludeerd dat het een zekering is. nu wilt mij moeder echter het laten maken ( dik €50), terwijl een zekering geen flap kost----> vrouwuh,, grrrrr
Zekeringen gaan niet vanzelf kapot, daar is vaak een aanleiding voor.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Topicstarter
-Rob- schreef op 19 april 2004 @ 22:07:
[...]

Zekeringen gaan niet vanzelf kapot, daar is vaak een aanleiding voor.
idd, best wel dom van mij dat ik daar niet aan dacht (pas nog gehad bij Natuurkunde) 8)7

Zie ondertitel

• snameroc
  • Laatst online: 23:42
Wat voor merk en type?

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

• Wolfjemidas
  • Laatst online: 03-04-2017
nee, was geen tikfout maar onkunde :+

En waarom het geen zekering is: Als je tv uitslaat maar de aan uit knop knippert nog wel, is dat geen zekering want dan slaat alles (dus ook aan-uit lampje) direct uit. Een knipperende aan uit lamp ligt aan de trafo. Alleen als die nu ook niets meer doet, is er ook nog iets anders aan de hand, en dat zou wel een zekering kunnen zijn. Als de aan- uit lamp knippert, maar tv wil niet uit stand-by dan is het geen zekering voor zover ik weet

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Als niks het meer doet wellicht de gelijkrichtbrug deffect?
meet de 4 diodes eens door vlakbij waar de 220 je tv inkomt.
Pas overigens wel op, er kan hoogspanning op sommige componenten staan (ook als je de tv niet meer hebt aangesloten op het lichtnet).
Zoals al gezegd is, een zekering gaat niet zomaar stuk. Zet er maar een nieuwe in, die gaat dan ook kapot. Dat wijst dus aan dat er ergens kortsluiting is. Wellicht door doorgeslagen diodes zoals ik hierboven zei, maar het kan ook talloze andere oorzaken hebben :) Stof is ook vaak een probleem en kan overslag veroorzaken. Regelmatig je tv schoonzuigen dus ;)

Maargoed als je em van je moeder niet open mag maken is dit topic beetje zinloos nietwaar? Laat haar dan maar lekker betalen wil ze zelf.
Daarnaast is de kans klein dat jij, als niet-electricien, het kan maken. Of het moet een eenvoudig defect zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door robbertb op 20-04-2004 12:40 ]

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 07:44
Wolfjemidas schreef op 20 april 2004 @ 12:28:
nee, was geen tikfout maar onkunde :+

En waarom het geen zekering is: Als je tv uitslaat maar de aan uit knop knippert nog wel, is dat geen zekering want dan slaat alles (dus ook aan-uit lampje) direct uit. Een knipperende aan uit lamp ligt aan de trafo. Alleen als die nu ook niets meer doet, is er ook nog iets anders aan de hand, en dat zou wel een zekering kunnen zijn. Als de aan- uit lamp knippert, maar tv wil niet uit stand-by dan is het geen zekering voor zover ik weet
En een condensator zou niet de "oorzaak" kunnen zijn dat het lampje blijft branden.
Ik best regelmatig een stekker uit een monitor op het werk en dat blijft regelmatig zo'n ledje tussen de 5 a 10 seconden nog branden en dan zit fysiek de stroom eraf

Taal fouten inbegrepen ;)

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Topicstarter
Het was idd de lijntrafo, laten maken, het was 89 euro. Redelijk prijsie niet ?

Bedankt voor alle info !!!

Zie ondertitel

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Denman89 schreef op 24 april 2004 @ 22:34:
Het was idd de lijntrafo, laten maken, het was 89 euro. Redelijk prijsie niet ?

Bedankt voor alle info !!!
Mja das idd niet zo duur. Volgens mij kost een lijntrafo zelf al snel dat bedrag. Het verbaasd me overigens dat het uit kon om em te laten maken..
Zeker door een bekende oid?

[ Voor 4% gewijzigd door robbertb op 24-04-2004 22:44 ]

Pagina: 1