Toon posts:

[p4] Zalman CNPS 7000A-AlCu3200 + SoA ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een andere cooler dan the boxed intel cooler die ik nu heb, het maakt me allemaal nog wat teveel geluid, ik wil super stilte.

Zo kwam ik bij die mooie Zalmans uit, maar de geheel koperen versie is me te zwaar, nu zag ik deze;

Afbeeldingslocatie: http://www6.alternate.nl/prodpic/200x200/h/hqlz11.jpg

Koper en alu dus een respectabel gewicht.

Nu was deze cooler er al wel, maar kon tot 3066 mhz, deze versie kan volgens alternate tot 3200 mhz, prima.

Is dit het enige verschil met de gewone 7000 AlCu?

Google snapt niks van deze cooler, niets over te vinden ook de (gare) site van Zalman kan me niet veel vertellen. En ook belangrijk, past deze cooler wel op een Asus P4C800E Deluxe, anders zit ik straks met een niet passende cooler.

Verwijderd

Ik heb de CU versie op een P4C800 geinstalleerd dus ik denk dat deze ook op de E Dlx past.

ennuh op www.zalmanusa.com staat duidelijk aangegeven waar je op moet letten.

Ik gebruik zelf de 7000Cu (100% koper) op een (hot n) Prescott 2,8@3,5Ghz dus ik denk dat die van jou zeker te koelen is met de Alu versie.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 21:34 ]

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Die lui hebben de site onlangs veranderd, dus links werken niet goed.

Hier is de link naar het produkt:

http://test.zalman.co.kr/english/product/cnps7000a-alcu.htm

P4 is in 'normal mode' geschikt voor "all speeds" en alleen in 'silent mode' tot 3.06 GHz.

Ik heb precies dezelfde koeler, en ook op normal mode is die zalman stil.

Lijstje met incompatible moederborden staat er ook:

http://test.zalman.co.kr/...478_motherboard_list.html

en anders: de ruimte die de koeler nodig heeft rond de socket is ook gegeven, dus mag je met een passer en lineaal gaan meten.

[ Voor 6% gewijzigd door JumpStart op 19-04-2004 21:36 . Reden: stijlfout weggehaald ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
Je kunt ook Zalman USA zelf mailen, ze geven naar mijn mening goede en duidelijke informatie over hun producten. Ik vroeg namelijk naar de combinatie met die Zalman CPU koeler en een socket 754 moederbord en ze gaven het advies om die koeler maar niet met een socket 754 moederbord te gaan gebruikem omdat je eerst met wat geweld een backplate moest verwijderen van het bord.

Dus mailen voor de zekerheid! ---> zalman@zalmanusa.com

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Verwijderd

Topicstarter
Mail is de deur uit, ben vrij zeker dat dit m,n CPU cooler wordt.
Maar helaas kom ik er net achter dat het coolertje op m,n hercules 9800 pro de meeste herrie maakt :(.
Standaard Aopen 120 mm fan is ook niet echt stil, mn schijven daarentegen zijn prima (seagate)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 22:08:
Mail is de deur uit, ben vrij zeker dat dit m,n CPU cooler wordt.
Maar helaas kom ik er net achter dat het coolertje op m,n hercules 9800 pro de meeste herrie maakt :(.
Standaard Aopen 120 mm fan is ook niet echt stil, mn schijven daarentegen zijn prima (seagate)
Voor die vga cooler kan ik je die heatpipe oplossing van Zalman erg aanraden. In combinatie met de extra (stille) fan voor dit ding koelt ie je 9800 prima. Daarnaast kan je eventueel nog zoeken naar een extra stille 120mm casefan. Afhankelijk van de airflow die je wilt kan je een sneller of langzamer draaiende koeler nemen. De sneller draaiende zullen uiteraard meer lawaai maken :). www.freezinghardware.nl heeft echt goed spul en is qua levertijd een van de snelste voor wat betreft koelingsmateriaal.

https://discord.com/invite/tweakers

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-08 12:23
de 12 cm fan kan je ook op 7 of 5 volt laten lopen, das ook erg stil en je hebt geen nieuwe fan nodig

LinkedIn
BlackIntel

• ozzie1987
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-06 17:41
of je koopt een vga silencer voor je 9800 werkt goed en stil kijk maar bij tweakers.net pricewatch voor maar 14 euri bij eynstein

specs:Intel i7 8700K Asus STRIX 2080ti, 16GB memory,2x Samsung 960 1TB SSD, 2x WD Black4TB

Verwijderd

Topicstarter
Net een mail van Zalman terug, de CPU cooler gaat perfect passen. B)

Die 12 cm fan, ik kan eigenlijk geen stillere vinden dus ik ga toch de gestanste gaatjes maar weg dremelen en kijken hoe ik de fan langzamer kan laten draaien (je kan al uit 3 standen kiezen, de langzaamste is eigenlijk te hard).

Vooraan achter m,n Papst 80mm-tje ga ik de gestanste gaatjes ook weghalen, de kast wil ik van binnen ook bekleden met Akasa matjes.

Een andere VGA cooler moet er ook komen, alleen durf ik dat niet goed :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 11:18:Een andere VGA cooler moet er ook komen, alleen durf ik dat niet goed :+
Gewoon die vga koeler van zalman (zm80-hp) kopen .ik draai er al een half jaar mee, met een ati 9700 geheel zonder problemen. Ook diverse uurtjes ut2004 geven geen enkel probleem. Instaleren is even goed opletten dus handleiding keertje doorlezen voordat je begint. Daarna 0% herrie :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok, 0% herrie logisch. Maar het installeren ervan op een 400 eurie kaart is nogal tricky, ben bang dat ik iets sloop.

Ik heb echt geen zin om die mini heatsinkjes van t geheugen te halen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 12:25 ]

Pagina: 1