[LinkSys] Netwerk wil ? Zonder encryptie

Pagina: 1
Acties:

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-05 22:01

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
Ik heb vandaag samen met mijn vader de overstap gemaakt naar een draadloos netwerk. Onze keuze was gevallen op de LinkSys WRT54G router en 2 bijhorende LinkSys netwerkkaarten.

Ik heb dus het hele systeem geinstalleerd en het ging vrij snel. Mijn PC werkte zeer snel met het wireless gedeelte echter mijn vader is nu het probleem. Ik heb mijn PC gewoon draaiende met encryptie doet mijn internet het ook gewoon, en de netwerkmappen ook.

Echter zodra mijn vader zijn netwerkkaart in zijn computer heeft dan doet het netwerk het bij hem niet meer. De encryptie sleutel is goed ingevoerd. De instellingen zijn bij mijn weten ook goed, want anders had ik ook niet kunnen internetten. Verder heb ik toen geprobeert wat er gebeurde als de encryptie uit stond. En tot mijn grote verbazing ging alles toen in 1 keer goed :(

Maar hoe kan ik er voor zorgen dat mijn vader gewoon online kan met encryptie?

Router = 192.168.1.1
Maximus PC = 192.168.1.100
Vader PC = 192.168.1.102

kleine update
Ik ben nu zover dat de router de pc van mijn vader wel een IP adres geeft namelijk 192.168.1.102. Hij ziet ook het mac adres. Echter mijn vader kan nogsteeds niet op internet. Hierbij vind ik het wel belangrijk dat de encryptie aanstaat.

1 pot bier voor de gene die met de oplossing komt :)

kleine update2
Zodra ik het encryptie aanzet, dus de WEP 128bit. Veranderd het IP van de pc van mijn vader van 192.168.1.102 naar 169.254.165.126. Het subnetmasker veranderd dan ook gelijk naar 255.255.0.0

[ Voor 22% gewijzigd door Maximus op 19-04-2004 21:15 ]

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Duckpower
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:19
Met welk besturingssysteem werk je?

Zelf heb ik ook de WRT54G en bij het genereren van de WEP-sleutel in de Router kreeg ik 4 keys. Maar als ik het op verschillende pc's aansluit, werkt alleen key 1. Zowel op PC1 als op PC2 kreeg ik alleen een verbinding wanneer ik key 1 invulde bij het verbinding maken. Wanneer ik op PC2 key 2 invulde kreeg ik geen verbinding. Misschien ligt het daaraan?

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

Verwijderd

hoi hoi

is het toevallig een linksys nic bij je pa

probeer het eens zonder de linksys software en dus alleen de driver

zelfde probleem hier ook gehad..
linksys software er af en werken

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
Nou het is zo alle keys werken niet behalve de eerste, die heb ik echter bij mij ingevuld.

En idd het is een linksys wlan kaartje. De driver die ik gebruik komt van de LinkSys CD en dan de map \Driver\

verder geen extra linksys software geinstalleerd

Edit

Beide computers draaien Windows XP Professional met SP1

[ Voor 13% gewijzigd door Maximus op 19-04-2004 23:03 ]

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
Ik heb het net pas geprobeert. Het pilsje is gegaan naar Freshbee

Verwijderd

En nu nog even de uitleg erbij :)

Een PC zal altijd alleen data versturen met de key in positie 1, hij zal echter ook data ontvangen met de keys op de andere posities...

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 13:44:
En nu nog even de uitleg erbij :)

Een PC zal altijd alleen data versturen met de key in positie 1, hij zal echter ook data ontvangen met de keys op de andere posities...
Ik heb gewoon de eerste key zowel bij mijn pc als bij de PC van mijn vader gebruikt en toen ging het perfect :)

Pagina: 1