Toon posts:

(MoBo) schakelaartje voor power kopen.... kan dat??

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers

Ik heb even een vraagje waar ik mee zit, ik heb nog een oude computer een Pentium II 333 Mhz, de reden waarom die het niet doet is dat de schakelaartje voor mijn powerknop het niet meer doet, oftewel ik krijg hem niet meer aan. Nu vraag ik me af of ik deze schakelaartje ergens kan aanschaffen. Of moet ik daarvoor speciaal schakelaartje voor kopen voor mijn moederbord of zijn deze schakelaartje universeel.

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je kan de twee draadjes toch ook even kortsluiten? Dan werkt het ook(ik ga er hierbij van uit dat je PII een ATX formaat heeft).

De schakelaar moet maar eventjes contact maken. Je kan dus een gewone schakelaar gebruiken, maar deze moet je dan aan en uit zetten om de computer op te laten starten.

[ Voor 12% gewijzigd door wcduck op 19-04-2004 20:25 ]

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Volgens mij kan je die gewoon vervangen door een andere schakelaar bij een elctronicazaak vandaan

Wat duck zei ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 20:26 ]

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 06:34
ik gebruik tegenwoordig een schroevendraaier om een van mijn pc's aan te zetten.
inderdaad even kortsluiten met het eindje (schroevendraaierpunt even over de pinnetjes vooronder op je moederbord trekken en hij springt aan ;))
Verbinden met een envoudig schakelaartje moet dus makkelijk kunnen...

[ Voor 15% gewijzigd door 0siris op 19-04-2004 20:30 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
0siris schreef op 19 april 2004 @ 20:29:
ik gebruik tegenwoordig een schroevendraaier om een van mijn pc's aan te zetten.
inderdaad even kortsluiten met het eindje (schroevendraaierpunt even over de pinnetjes vooronder op je moederbord trekken en hij springt aan ;))
Verbinden met een envoudig schakelaartje moet dus makkelijk kunnen...
gewoon een beldrukker nemen? :)

404 Signature not found

Verwijderd

Aangezien je het over een vrij oude processor hebt, gok ik eerlijk gezegd dat hij nog een AT voeding heeft.

Op zich is jouw probleem wel makkelijk op te lossen: Schroef je schakelaar eruit en neem hem mee naar de electronicawinkel. Daar kunnen ze je natuurlijk veel sneller helpen. Mocht je je afvragen wat het verschil zou kunnen zijn in schakelaars:

AT-voedingen hebben nog een sluitschakelaar en ATX heeft van die pulsschakelaars. Bij een pulsschakelaar geeft hij maar heel kort een contact (zolang je hem indrukt) en bij een sluit, staat hij echt in een vaste stand...

Verwijderd

@TS

Heb je al wel geprobeerd of de PC wel aan wil als je de pinnetjes waar de aan/uit-schakelaar op zit even met een schroevendraaier verbindt, zoals al eerder door iemand werd aangedragen als alternatieve manier om je PC op te starten? Start je PC dan nog niet dan is er meer aan de hand... :X

Moet je natuurlijk wel een ATX-voeding hebben... :)

Verwijderd

Topicstarter
wcduck schreef op 19 april 2004 @ 20:25:
Je kan de twee draadjes toch ook even kortsluiten? Dan werkt het ook(ik ga er hierbij van uit dat je PII een ATX formaat heeft).

De schakelaar moet maar eventjes contact maken. Je kan dus een gewone schakelaar gebruiken, maar deze moet je dan aan en uit zetten om de computer op te laten starten.
ik heb inderdaad ATX formaat, maar ik heb geen zin om dingen kort te sluiten.

Verwijderd

Pak dan de reset-knop en sluit die aan op het moederbord ipv de aan/uit-switch...
Paar tellen werk en risico is nul-komma-nul.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 20:38:
Pak dan de reset-knop en sluit die aan op het moederbord ipv de aan/uit-switch...
Paar tellen werk en risico is nul-komma-nul.
heee daar heb ik niet aan gedacht, thanx

• wcduck
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 20:31:
Aangezien je het over een vrij oude processor hebt, gok ik eerlijk gezegd dat hij nog een AT voeding heeft.
Er zijn niet veel PII's met AT voedingen. Vanaf de BX chipset(dus 100 Mhz bus => 350 en meer) was geloof ik alles ATX. Ik heb zelf al socket 7 mobo's met ATX connectors.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 20:36:
[...]

@wcduck: TS heeft al gezegd dat hij ATX heeft... ;)

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-08 19:17

Sosabowski

nerd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Sosabowski op 19-04-2004 21:01 ]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• dion_b
  • Laatst online: 10:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 20:36:
[...]

Wat denk je dan dat een power switch doet :?

Juist ja, het sluit de twee pinnetjes kort :Z

Voortaan een beetje eigen zoek- maar voornamelijk ook denkwerk aub :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.