Toon posts:

Floppy controller error

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een 2e hands systeempje op de kop weten te tikken, hij draait alleen wil de diskette controller niet echt meewerken, ik heb al allerlei verschillende kabels en floppy stations gebruikt om er ook maar ooit windows op te krijgen ( ik heb geen bootable CD)

nu vraag ik me af hoe ik verder moet, ik ga er namelijk nu vanuit dat me diskette controller op het moederbord kaduuk is.
Mijn pa HAD een diskette station op de LPT1 printerpoort, maar helaas heeft hij een nieuwe flaptop en is die met z'n laptop verdwenen naar het bedrijf waar ie werkte....

maar nu weer terzake:

- hoe krijg ik windows erop zonder FDD?
- bestaan er ook FDD stations voor een desktop PC die in de LPT1 printerpoort passen?
- Hoe los ik dit verder op?

(PS. de HDD en CD-rom vindt ie wel)

offtopic:
wanneer men dit topic toch niet hier op z'n plek vindt, verplaats hem dan maar :)

• Broer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 10:00
Misschien moet je de jumpers op de floppy drive aanpassen. Heb ik ook eens mee zitten knoeien.
Hier een pdf file waar een overzicht van heel veel drives in staat:

floppy overzicht

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
bij mijn weten zijn de cd's van win2k en winXP gewoon bootable.

maar anders kan je ook zelf een bootable cd maken..

Verwijderd

Topicstarter
NewbieNeo schreef op 19 april 2004 @ 20:33:
bij mijn weten zijn de cd's van win2k en winXP gewoon bootable.

maar anders kan je ook zelf een bootable cd maken..
ja, dat hoorde ik net ook, maar dan wordt mijn vraag: waarom boot mijn CD dan ook niet? dat heeft ie trouwens nooit gedaan.......of ben ik gewoon stom bezig?

Maar hoe maak ik dan een bootable CD? is dat ongeveer met hetzelfde systeem als met bootable floppy's?

ik heb eigenlijk altijd met floppy's gewerkt, ik stam nog uit et oude tijdperk met win98 ed, en heb nooit problemen gehad, tot nu...

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ja, dat hoorde ik net ook, maar dan wordt mijn vraag: waarom boot mijn CD dan ook niet? dat heeft ie trouwens nooit gedaan.......of ben ik gewoon stom bezig?
Check even of in je BIOS de bootsequence goed staat. Laat het BIOS eerst van CDROM booten, daarna pas van de HDD/Floppy enz.
Maar hoe maak ik dan een bootable CD? is dat ongeveer met hetzelfde systeem als met bootable floppy's?
Het makkelijkste gaat het door (op een andere pc) een bootable diskette (bijvoorbeeld een standaard Windows9x bootdisk) te maken en die m.b.v. bijvoorbeeld Nero op een CD te branden. In Nero moet je dan wel expliciet aangeven dat je een bootable CD-ROM gaat maken en dat je de floppy als bootable image daarvoor wil gebruiken, maar hierover zijn voldoende howto's op het 'net te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
koraks schreef op 19 april 2004 @ 20:52:
[...]

Check even of in je BIOS de bootsequence goed staat. Laat het BIOS eerst van CDROM booten, daarna pas van de HDD/Floppy enz.

[...]

Het makkelijkste gaat het door (op een andere pc) een bootable diskette (bijvoorbeeld een standaard Windows9x bootdisk) te maken en die m.b.v. bijvoorbeeld Nero op een CD te branden. In Nero moet je dan wel expliciet aangeven dat je een bootable CD-ROM gaat maken en dat je de floppy als bootable image daarvoor wil gebruiken, maar hierover zijn voldoende howto's op het 'net te vinden.
in de bootorder pakt de bios niet eens de FPP mee......maar ok.

De bootable CD werkt dus ook niet, hij wil gewoon echt niet doorstarten naar de windows setup of dergelijke, erg lastig.

Ik dacht nu meer aan knoppix of iets dergelijks om toch te kunnen booten of is het toevallig mogelijk om een floppy op een andere manier aan te sluiten? aangezien de floppy controller kapot is wil dat nog niet zeggen dat ik geen floppy meer kan gebruiken lijkt me.....

dus:

- knoppix?
- andere manier om toch te booten

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

Ik lees hier niets terug over systeemspecs, exacte BIOSinstellingen e.d. :o

- als je Windows CD niet bootable is, heb je blijkbaar een slechte kopie. Originele CDs booten prima, probeer het daar eens mee.
- staat in BIOS ueberhaupt de CDRom drive geselecteerd als boot device?
- er zijn 1001 manieren om zonder floppy drive een OS te installeren. Gebruik de search eens...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.