[PM] Week 17

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Goed, we liepen dus kennelijk een weekje achter, dus bij deze de draad voor 19-25 april :)

2 -> -1 troll
1 - > -1 fipo
3 -> 2

ja, mn kalender vind het week 17. mn klok in gnome ook :P

[ Voor 12% gewijzigd door G33rt op 19-04-2004 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:32
En dan wil ik even bij alle drie de requests een opmerking maken:
Is grappig bedoeld en is in mijn ogen eerder overbodig dan een troll, 0 lijkt me dus laag genoeg.
Zou ik ook niet op -1 zetten, maar ook lekker op 0. Mede doordat de FiPo-tag in den beginne bedoeld was voor een score van 0 en niet -1 :)
Mee eens, maar een PM moet eigenlijk pas uitgevoerd worden als het gaat om méér dan 1 puntje. (En door mij staat ie nu zelfs al op 2 ;))
Hier ook hoor :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Om er maar meteen terug op in te springen dan:
Is grappig bedoeld en is in mijn ogen eerder overbodig dan een troll, 0 lijkt me dus laag genoeg.
er wordt inho mee gesuggereerd dat windows altijd zou crashen, en je kunt er donder op zeggen dat dat soort replies soms verkeerd vallen bij iemand ergens :)
Zou ik ook niet op -1 zetten, maar ook lekker op 0. Mede doordat de FiPo-tag in den beginne bedoeld was voor een score van 0 en niet -1
waarom? het is gewoon een flauwe grap, en wel erg verdacht dat het de eerste post is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Om te beginnen zijn het heel verse posts, dus eigenlijk is een powermoderatie te prematuur. En de eerste twee vind ik gewoon grappig. Echt geen troll of fipo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
G33rt schreef op 19 april 2004 @ 20:19:
[...]

er wordt inho mee gesuggereerd dat windows altijd zou crashen, en je kunt er donder op zeggen dat dat soort replies soms verkeerd vallen bij iemand ergens :)
Het is maar hoe je het bekijkt, want ik maak er niet op uit dat volgens hem Windows altijd crasht, hooguit dat het wel eens voorkomt. Jij sluit toch ook een verzekering af voor het geval dat er iets gebeurt en niet omdat er altijd iets gebeurt? ;)
[...]

waarom? het is gewoon een flauwe grap, en wel erg verdacht dat het de eerste post is :)
Flauw = overbodig = 0, FiPo = 0, tenzij het overduidelijk is dat het er iemand om ging om de FiPo te krijgen en dus iets post ala 'FiPo!' of 'Blaat'. En aangezien dat laatste niet het geval is (vind ik), is het rekensommetje: 0 + 0 = 0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Een overbodige post die als eerste gepost is is wat mij betreft een fipo hoor, maar wellicht is dat iets om eens over te discussieren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Discussie: First Post? ;)

Maar als diegene die post op hetzelfde tijdstip, maar achter iemand anders (die dus iets eerder had gepost) had geplaatst was er dus niks aan de hand volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Nee, dan had ik em nog een fipo gegeven. Als ie nu 5 minuten later post dan niet, want dan staat er echt al een reactie en ben je gewoon dom als je dan nog gaat fipoen. Of er moet natuurlijk "fipo!" staan, want dan ligt het er erg dik bovenop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:48

botoo

💀 too old to die young

* eensch * met troll
* oneensch * met -1 fipo (0 is idd afdoende)
* eensch * met 3 -> 2 (weliswaar nog geen PM aktie mijnerzijds, maar als een post doodgemod is, _en_ het is duidelijk een verkeerde score, dan kan een PM incidenteel ook wel voor een enkel puntje powermodden).

Voorlopig laat ik de betreffende posts nog graag aan het modlegioen over,
PM wacht af :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Een slowchat in een gallery van een standaard inzet +2 terug naar 1 gehaald. Dit lag er iets te dik op en maakt het karmasysteem wat nutteloos. (doorn in oog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

G33rt schreef op 19 april 2004 @ 20:02:
Goed, we liepen dus kennelijk een weekje achter, dus bij deze de draad voor 19-25 april :)

2 -> -1 troll
1 - > -1 fipo
3 -> 2

December schreef op 19 april 2004 @ 20:07:
En dan wil ik even bij alle drie de requests een opmerking maken:
[...]
[...]
Zou ik ook niet op -1 zetten, maar ook lekker op 0. Mede doordat de FiPo-tag in den beginne bedoeld was voor een score van 0 en niet -1 :)
[...]
Mee eens, maar een PM moet eigenlijk pas uitgevoerd worden als het gaat om méér dan 1 puntje. (En door mij staat ie nu zelfs al op 2 ;))

[...]
Hier ook hoor :P
Nou moet ik zeggen dat ik speciaal naar deze thread ben gekomen, omdat ik al ging voorspellen dat hier tegenreacties op die +2's van die windows grappen komen.

Leek me nogal logisch dat mensen dan hier weer gingen zeuren dat het een flame is, en dat mag natuurlijk, ik wil alleen even zeggen dat je niet moet overdrijven, en dat een grapje over Microsoft gewoon moet kunnen. Niemand "suggereert" hier dat windows instabiel is, het is gewoon een algemeen begrip dat windows instabiel is. Dat heeft niets te maken met de stabiliteit van windows, die is prima, maar het is gewoon historisch zo gegroeid, een jarenoude running-gag van nerds of wat je ook wilt zeggen.

Moraal van die verhaal: Ik ben van mening dattie niet naar beneden hoeft. Ze zijn weliswaar voorspelbaar, en +2 hoeft niet, +1 is genoeg, maar het zijn geen trolls oid :)

Danku voor uw aandacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

eamelink schreef op 19 april 2004 @ 22:48:
Leek me nogal logisch dat mensen dan hier weer gingen zeuren dat het een flame is, en dat mag natuurlijk, ik wil alleen even zeggen dat je niet moet overdrijven, en dat een grapje over Microsoft gewoon moet kunnen. Niemand "suggereert" hier dat windows instabiel is, het is gewoon een algemeen begrip dat windows instabiel is. Dat heeft niets te maken met de stabiliteit van windows, die is prima, maar het is gewoon historisch zo gegroeid, een jarenoude running-gag van nerds of wat je ook wilt zeggen.

Danku voor uw aandacht ;)
Als iedereen op zo'n manier zou denken zou er geen probleem (lees: geen flame) te zien zijn, helaas denken een behoorlijk aantal mensen daar flink anders over . . .

Natuurlijk heb je gelijk, een grapje moet kunnen, ook als het de gevoelige snaar van de vermeende instabiliteit van Windows betreft.
. . . maar . . .
De historie leert dat dergelijke 'blue screen' grappen slecht vallen bij een groot deel van de bezoekers, waarom dat zo is doet er niet zo toe, het is domweg een gegeven.
Met die wetenschap in het achterhoofd mag je jezelf de vraag stellen of een dergelijke grap wel zo grappig bedoeld is, het is immers een volledig uitgekauwd onderwerp, e _als_ je dan toch die grap plaatst, dan weet je dat dat door velen als troll word beschouwd. Is het dan niet juist daarom toch een beetje trollerig om dat grapje te plaatsen dan?

Ik persoonlijk vind van wel, en het feit dat jij hier speciaal naar toe komt omdat je die reacties al voorspelde geeft aan dat jij daar ook zo over denkt, en dan hoef je helemaal van de Windows zealots niet te verwachten dat ze er om kunnen lachen.

U bent welkom ;).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Niemand "suggereert" hier dat windows instabiel is, het is gewoon een algemeen begrip dat windows instabiel is. Dat heeft niets te maken met de stabiliteit van windows, die is prima, maar het is gewoon historisch zo gegroeid, een jarenoude running-gag van nerds of wat je ook wilt zeggen.
let eens op het vette stuk in je post ;)

op deze manier maak je zelf een troll, en windows is echt niet zo hyper-mega-ultra instabiel. op het moment dat ik roep "MS zuigt man!!!!!!!!!!!11111" dan zeg ik daar op de directe manier wat met die grap indirect word gedaan. Verder hebben we, zoals botoo al aangeeft, die grappen echt wel genoeg gehad, dat is uitgekauwde humor, en het feit dat een verkeerde generalisatie zo gegroeid is, doet niets af aan de 'verkeerdheid' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Arctic Cooling VGA Silencer review

4 --> 2

-1 -->2

4 --> 0 Nogal flame, en bovendien niet eens waar. Jeronim0 geeft in de volgende post aan hoe het toch mogelijk is dat er stof via het open slot stof in je PC kan komen.

4 --> 2

4 --> 2 - informatief

4 --> 2 - inzichtvol

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Arctic Cooling VGA Silencer review
4 --> 2
-1 -->2
4 --> 1 Nogal flame, en bovendien niet eens waar. Jeronim0 geeft in de volgende post aan hoe het toch mogelijk is dat er stof via het open slot stof in je PC kan komen.
Flame valt wel mee vind ik, en de reactie is gebaseerd op een logische redenering, hoeft wmb niet onder het maaiveld.
De oplossing van Jeronim0 is niet helemaal onmogelijk, maar wel erg vergezocht vind ik.
4 --> 2
4 --> 2 - informatief
4 --> 2 - inzichtvol

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Nieuwslink: Datatransferbarrière voor magnetische disks

4 --> 1 overgewaardeerde oneliner

4 --> 2

4 --> 2

3 --> 1

4 --> 0 Leuke informate, maar off-topic

4 --> 2

4 --> 1 Slaat helaas de plank mis

4 --> 2

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

4 --> 1 overgewaardeerde oneliner

4 --> 2

4 --> 2

3 --> 1

4 --> 2! off-topic -> maar hoeft niet onderhet maaiveld

4 --> 2

4 --> 2! Slaat helaas de plank mis -> is dat zo? wmb niet zo vreselijk common knowledge, dus dat mag middels een reactie er op weerlegd worden, dan steken we er allemaal wat van op :)

4 --> 2

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

botoo schreef op 25 april 2004 @ 09:14:
4 --> 2! Slaat helaas de plank mis -> is dat zo? wmb niet zo vreselijk common knowledge, dus dat mag middels een reactie er op weerlegd worden, dan steken we er allemaal wat van op :)
Eens zien. De reaktie stelt:
volgens mij kunnen die platters en die lees/schrijfkoppen nooit zon hoge snelheid aan
Dit is een stelling zonder enige onderbouwing. Waarom kunnen die koppen/platters die hoge snelheid niet aan? Omdat de schrijver zich geen frequentie van (50MB/s*1000:) 400 GHz kan voorstellen? Omdat 'ie serieus denkt dat zo'n schijf op 10 Mrpm gaat draaien? Of heeft 'ie een interessante theorie over elektromagnetische beinvloeding van het Bernouilli-effect gevonden?

Uit het artikel:
De techniek die op dit moment gebruikt wordt voor dataopslag kan nog maar 1000x zo snel worden. (...) Met het opvoeren van de snelheid van de puls wordt de tijd die nodig is om de data weg te schrijven verkort. Als deze stroomstootjes echter te snel achter elkaar gegeven worden [gaat het mis].
Hier wordt netjes aangegeven waar een bottleneck gevonden kan worden, en er zijn een aantal reakties die dit tot op quantumniveau uitleggen. Deze reaktie zegt echter niet meer dan een ongespecificeerd "er zijn meer/andere bottlenecks!" en had in essentie net zo goed "jamaar zo'n snelle PC bestaat niet!" kunnen luiden.

Voor een inhoudelijke reply is deze reaktie veel te vaag; de reaktie van Splorky mept volgens mij de spijker waar mogelijk op de kop en meer kan je d'r niet over kwijt. I say +1 is too good for him >:)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Rataplan schreef op 25 april 2004 @ 10:37:
. . .Dit is een stelling zonder enige onderbouwing. Waarom kunnen die koppen/platters die hoge snelheid niet aan? Omdat de schrijver zich geen frequentie van (50MB/s*1000:) 400 GHz kan voorstellen? Omdat 'ie serieus denkt dat zo'n schijf op 10 Mrpm gaat draaien? Of heeft 'ie een interessante theorie over elektromagnetische beinvloeding van het Bernouilli-effect gevonden?
. . .
Splorky mept volgens mij de spijker waar mogelijk op de kop en meer kan je d'r niet over kwijt.

I say +1 is too good for him >:)
* eensch * :)

--> 1!

Splorky -> 2

zelfde draadje:
4 -> 2
3 -> 1
4 -> 1

[ Voor 14% gewijzigd door botoo op 25-04-2004 17:32 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Beetje nutteloos om een 'offtopic/persoonlijk idee' reactie te plaatsen in een item van ruim een maand oud, en die dan ook nog eens op +2 in te zetten. Riekt imho naar karmavervalsing.
2 -> 0

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
meuk: Fresh Download 6.90

Naar mijn mening sta ik te laag gewaardeerd ten opzichte van de rest van de reacties, in het bijzonder deze +3.
Pagina: 1