eamelink schreef op 19 april 2004 @ 22:48:
Leek me nogal logisch dat mensen dan hier weer gingen zeuren dat het een flame is, en dat mag natuurlijk, ik wil alleen even zeggen dat je niet moet overdrijven, en dat een grapje over Microsoft gewoon moet kunnen. Niemand "suggereert" hier dat windows instabiel is, het is gewoon een algemeen begrip dat windows instabiel is. Dat heeft niets te maken met de stabiliteit van windows, die is prima, maar het is gewoon historisch zo gegroeid, een jarenoude running-gag van nerds of wat je ook wilt zeggen.
Danku voor uw aandacht 
Als iedereen op zo'n manier zou denken zou er geen probleem (lees: geen flame) te zien zijn, helaas denken een behoorlijk aantal mensen daar flink anders over . . .
Natuurlijk heb je gelijk, een grapje moet kunnen, ook als het de gevoelige snaar van de vermeende instabiliteit van Windows betreft.
. . . maar . . .
De historie leert dat dergelijke 'blue screen' grappen slecht vallen bij een groot deel van de bezoekers, waarom dat zo is doet er niet zo toe, het is domweg een gegeven.
Met die wetenschap in het achterhoofd mag je jezelf de vraag stellen of een dergelijke grap wel zo grappig bedoeld is, het is immers een volledig uitgekauwd onderwerp, e _als_ je dan toch die grap plaatst, dan weet je dat dat door velen als troll word beschouwd. Is het dan niet juist daarom toch een beetje trollerig om dat grapje te plaatsen dan?
Ik persoonlijk vind van wel, en het feit dat jij hier speciaal naar toe komt omdat je die reacties al voorspelde geeft aan dat jij daar ook zo over denkt, en dan hoef je helemaal van de Windows zealots niet te verwachten dat ze er om kunnen lachen.
U bent welkom
.