Toon posts:

Wat kost koper?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo jongens,

Ik heb even een vraagjuh,

Bij een vriend hebben ze een freesbank. Daar wil ik dus een mooie waterkoeling blok op maken. Maar ik vind het koper daar zo duur. Ze vragen daar voor 1 blokjuh 20 euro. Dan heb je van dat rode koper. Weet iemand of dit duur is of niet>?

Verwijderd

Het koper op zich zal alvast veel minder kosten, dat is zeker.

Ik dacht dat koper nog niet eens aan een euro per kg kwam, al kan ik er wat naast zitten.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 20:02 ]

Verwijderd

mijn kennis wat betreft metal is zeeer bescheiden, maar ik dacht dat rood koper erg zacht is, en speciaal voor pakkingen gebruikt wordt. (dit is meer een weetje dan kennis)

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je moet electronisch koper nemen, is het zuiverste wat er is, en zal ook een stuk beter koelen vermoed ik.

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Verwijderd

Topicstarter
Het is maar voor de proc van een p2 kan ik overclocken... snapt u?

Dus moet het wel zeker weten.... EN wie er geen verstand van heeft moet niet rare dingen gaan roepen.. PAKINGEN :D Vind het wel een leuk geintjuh. Maar nee pakkingen worden gemaakt uit pakkingpapier:D

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Rood koper is inderdaad zacht en kost inderdaad wel aardig wat geld... Alleen een blokje voor € 20,- is wel wat heel erg veel... je zou toch echt wel een euro of 10 kwijt zijn hoor.. maar 20 is wat veel...

Als het goede kwaliteit (zuiver) koper is dan kan dat nog wel wat meer worden... (hoe beter de kwaliteit, hoe zachter, hoe beter te bewerken en beter voor je waterkoeling (kan je net iets verder indrukken waardoor je hem net ff strakker kan zetten = beter contact oppervlak :) ))

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

ecu-57 moet je hebben dat is ongeveer het meest zuiverste wat je kan krijgen en is goed te gebruiken voor waterblokken. heb het zelf ook gebruikt. de prijs ligt aan de grote maar ik schat zo rond de 5 euro voor een flink blok. neem is contact op met bijvoorbeeld www.staalmarkt.nl . ik heb een keer wat laten komen van de vestiging in beuningen.

edit: heb ik me mailbox nog een prijs staan van 40x10 mm koste mij 22 euro per meter exclusief btw en verzendkosten.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 20:11 ]

Verwijderd

Voorzover mijn kennis strekt wordt (of in elk geval werden) sommige uitlaatpakkingen wel degelijk van koper gemaakt, papier zou het hier niet lang uithouden. Verder heb ik geen idee wat zo een blokje zou moeten kosten, al is het alleen al omdat ik geen idee heb wat het blokje weegt. Lijkt mij dat koper per gewicht zal worden verkocht, denk ik toch.

Overigens ligt (volgens de London metal exchange) de prijs van koper rond de US $ 3.000,= per ton. Zal ca € 2,50 per kg zijn, wel handelsprijzen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 20:14 ]

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 20:06:
Het is maar voor de proc van een p2 kan ik overclocken... snapt u?

Dus moet het wel zeker weten.... EN wie er geen verstand van heeft moet niet rare dingen gaan roepen.. PAKINGEN :D Vind het wel een leuk geintjuh. Maar nee pakkingen worden gemaakt uit pakkingpapier:D
?? Pakkingen...niet verpakkingen.

Pakking:

Afbeeldingslocatie: http://www.chaosboyz.nl/images/ervaringen/voorasarne/pakking.jpg

Verpakking;

Afbeeldingslocatie: http://www.romstore.be/images/pictures100/access/mappen/goedkoop200/verpakking.jpg

Edit: niet mijn slimste post :X :X maar ik blijf hem leuk vinden. :P
Je moet blijven lachen om jezelf.......... O-)

[ Voor 30% gewijzigd door zimbab op 19-04-2004 20:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
mm ik heb net even gemaild naar die staalmarkt.nl

Heey slimbo ik heb het hier over een pakking die tussen een carburateur zit, of tussen andere onderdelen die vloestof dicht moeten zijn(zoals een termostaat)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 20:15 ]

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24

RammY

Dát!

wat wil je in koper verpakken dan :S

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
jah, er zijn dus it meer mensen met kennis over metaal?

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 20:25 ]

• Kres817
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Carterstop maakt ook gebruik van een koperen ring voor afdichting.

Dat spul is ook heel zacht waardor als je de dop aandraait mooie afdichting krijgt.
Het wordt zo warm dat je daar geen rubberen of papieren afdichting kan gebruiken.

Ach ja..........

• hensdesk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01 14:42
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 19:58:
hallo jongens,

Ik heb even een vraagjuh,

Bij een vriend hebben ze een freesbank. Daar wil ik dus een mooie waterkoeling blok op maken. Maar ik vind het koper daar zo duur. Ze vragen daar voor 1 blokjuh 20 euro. Dan heb je van dat rode koper. Weet iemand of dit duur is of niet>?
en is dat blokje dan voor die prijs al gefreesd?

als dat zo is dan is natuurlijk niet duur.

hoe groot moet het blokje zijn, ik kan bij ons even kijken wat we hebben liggen en even doorgeven wat het kost.

Verwijderd

Lijkt me duidelijk even zoeken. Een goede metaalhandel kan je zo vertellen welke zuiverheid welke prijs heeft. Loop ook eens door de Gouden Gids :P

Verwijderd

Topicstarter
mm zonder frezen he.... kijk maar even...

Mail dan even naar: sjoerd_grolleman@lam-lan.nl

IDEEEN ZIJN ALTIJD WELKOM HOOR!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 20:57 ]

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
leuk topic, weet ik ook weer wat ik moet hebben en kan pa gaan inkopen :)
En daarna frezen, wordt zeer waarschijnlijk een dtek WW model (tenzij mensen betere ideeen/layouts hebben)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

jja allemaal lulkoek, een plak rood koper van 400 gram kost 18 euro en dat wat die vriend van je maakt is helemaal niet duur.

trouwens zijn ze dan alwel gesoldeerd???

Verwijderd

Topicstarter
EVEN NIET naar heb luisteren want dat is dus degene waar het zo duur is. Ik vraag het dus niet aan hem! Hij is me te duur en ik vraag nu wat het bij anderen kost!]

Nog meer mensen die er verstand van hebbe?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 21:07 ]

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:59
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 20:59:
jja allemaal lulkoek, een plak rood koper van 400 gram kost 18 euro en dat wat die vriend van je maakt is helemaal niet duur.
Dan ben je aardig gelicht want bij de groothandel die ook aan particulieren levert kost koper per kilo ongeveer 7 a 8 euro.

Ik heb zelf een aantal WC blokken al gemaakt (staan op casejunkies.com ) en ik haal mijn koper bij motorenco, groothandel die dus aan particulieren levert. Hun site: www.motorenco.nl, het word voor je op maat gezaagt en ze hebben heel wat verschillende maten. Het kost er ongeveer 7 a 8 euro de kilo.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
ho ho ik heb het nog niet gedaan hoor.

Dat betekent dus dat hij 10 euro in zen eigen zak steekt... (vind ik wel veel hoor) En dan heeft ie nog niets gedaan!

Nog meer mensen?

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
mmm.Heb net een paar staven koper gaan halen op de sloop .
Gewogen op een weegschaal die veeeeeeeel te groot was om men 3 kg +/- te wegen natuurlijk.
Ik weet niet wat de koperprijs is maar heb betaald voor 3 kg en heb 26 € neergelegt .
Of het nu net 3 kg was heb ik niet gemeten , maar ben blij dat ik weeral een paar kg voorhande heb ;)

Als je dus een afgewerkt en gefreest blokje 20€ betaald is het vree goedkoop , als je het mateiaal 20 € betaald zonder bewerking is het duur .
Werkuren zijn duur , en ik denk als je een plan geeft aan een bedrijf dat 1 exemplaar moet maken ven een waterbblokje in koper dat je al snel en veel meer dan 100 € spendeerd .
En dan is het nog een vriendenprijs vrees ik , werkuren zijn vreselijk duur voor handwerk en eenmalige producten :'(

[ Voor 42% gewijzigd door Smollys op 20-04-2004 01:43 ]

Verwijderd

Ik heb een tijd geleden voor een flink blok (ongeveer 3 kilo) 18 euro betaald, dat was een mooi groot blok van 60x30x200 wat ik dus in een flink aantal plakken heb gezaagd, daarin heb ik toen 2 gaten van links naar rechts geboord en 2 gaten in tegenovergestelde richting.

Daarna 2 gaten aan de zijkant dichtgemaakt met wat pur, netjes afgewerkt en op de andere 2 gaten kniekoppelingen gezet, op die manier heb ik een heleboel waterblokjes gemaakt voor op videokaarten, CPU's en zelfs een NB.

Voor de bevestiging had ik 4 of 2 gaten geboord recht door het blok heen waar dan een draadeind doorheen kon.

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 01:41:
Ik heb een tijd geleden voor een flink blok (ongeveer 3 kilo) 18 euro betaald, dat was een mooi groot blok van 60x30x200 wat ik dus in een flink aantal plakken heb gezaagd, daarin heb ik toen 2 gaten van links naar rechts geboord en 2 gaten in tegenovergestelde richting.

Daarna 2 gaten aan de zijkant dichtgemaakt met wat pur, netjes afgewerkt en op de andere 2 gaten kniekoppelingen gezet, op die manier heb ik een heleboel waterblokjes gemaakt voor op videokaarten, CPU's en zelfs een NB.

Voor de bevestiging had ik 4 of 2 gaten geboord recht door het blok heen waar dan een draadeind doorheen kon.
Je hebt waarschijnlijk dus minder betaald dan de prijs P/kg van oud koper , normaal is het een beetje meer als je echt per kg rekend ;)
Op de sloop gaat alles op de weegschaal voor je het meeneemt , ook bvb koelgroepjes die je per kg oud ijzer betaald ;) daar doe je dus een zaak aan :Y)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Zoek gewoon even wat bedrijven op die koper kunnen leveren (bijvoorbeeld staalmarkt). Een telefoontje, en je weet de prijs. Dan kun je zelf beslissen of het duur is of niet :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ik kreeg nog even een tip van ReseTTim:

Hij heeft voor koper 8 euro per kilo betaald in Beverwijk :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.