Toon posts:

Zwak signaal platenspeler

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een (ietswat) oude platenspeler voor niets overgenomen van iemand, inclusief een paar platen zoals Elvis, de Eagles .... Maar als ik hem aansluit op m'n minisetje geeft deze het signaal te zwak weer. Dit komt natuurlijk doordat het phono-signaal zwakker is als het normale line-in-signaal. Ik hoorde dat er speciale voorversterkers in de handel zijn tegen dit probleem. Nu is mijn vraag: Waar koop ik zo'n ding (en het liefst niet al te duur :) ) Of heeft iemand zo'n ding te koop...

Alvast bedankt,

Mr. Cool

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 02:23
je kan er eentje bij vobis krijgen van terratec.. volgens mij rond de 129,- ofzo...
heb je ook al eens geprobeert hem op de microfoon-ingang aan te sluiten..?

• Pulp
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-07 00:03
Conrad zal ze ook wel hebben. En de electronicaboer om de hoek ook.

Een alternatief is misschien om op de zelfde manier ergens een oud menpaneeltje voor niets over te nemen en hem daarmee aan te sluiten. Kijk anders in de ViaVia ofzo. Het meest simpele mengpaneel met phono-ingang zal voldoen. Die dingen hebben namelijk ingebouwde voorversterkers.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Uiteraard moet er nog een phono pre amp tussen, dit is niet gewenst, maar noodzakelijk. Aansluiten op de mic ingang helpt wel om het signaal te pre ampen, maar niet om het frequentie bereik te corrigeren, dit is namelijk voordat het de platenspeler uit is gegaan veranderd (hoog en laag verzwakt), en moet weer terug veranderd worden.
Een "echte" HiFi phono pre amp is heel duur, dat zijn van die audiofiele dingen. Ga gewoon eens bij Conrad langs.

Jag

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ja die terratec dingen moet je op je joystickpoort aansluiten ofzo. 130 piek, m'n aars. Voor 25 a 30 piek heb je bij de wazige willy electronicaboer een klein kastje dat als voorversterker door het leven gaat. Ziet er niet uit, maar doet wel waar het voor gemaakt is: het signaal versterken en iets met signaal ruis verhouding vermoed ik. Werkt hier prima. Btw. heb je geen oude versterker met phono-ingang? die hebben ingebouwde voorversterker.