Netwerk load 75% op 100mbit verbinding tussen pc en router

Pagina: 1
Acties:

• joostdevriesede
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-05 18:09
Heren,

ik heb een rare situatie waar ik geen oplossing voor weet.
Mijn pc vind het nodig om met een snelheid van tussen de 6000 en 9000 kb/sec informatie (heb geen idee wat) naar mijn router te sturen. Mijn netwerk load is hierddoor constant tussen de 50 en 80 procent. Mijn cpu load is ook niet normaal, meestal 100%.
Door deze problemen kan ik niet meer op internet komen (heb namelijk een router voor mijn demon abbo en daarachter een router zodat mijn pa en ik allebei kunnen internetten). Mijn vader kan nog wel gewoon op internet komen.

Ik dacht eerst dat het een virus was (had norton 03 geuninstalleerd en een paar dagen later 04 pas weer geinstalleerd). Er stond inderdaad een virus op mijn pc en die kreeg ik niet makkelijk weer weg. Heb daarom maar geformateerd en alles opnieuw geinstalleerd. Als eerste norton 04 weer. Het ging 1,5 dag goed en nu begint ie spontaan weer 9000 kb per sec up te loaden. Ik scande nogmaals mijn pc op virussen, maar dit keer niks te vinden. (geen virus dus)

Verder heb ik ook sql server 2000 draaien voor een project van school.
Het begon vandaag dus weer spontaan toen ik vanaf school op mijn sql servertje bezig was.

PLEASE HELP ik word namelijk gek. ;(
Dank u

Joost de Vries

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 17:44

Super_ik

haklust!

zoek een programma om je netwerk te monitoren/sniffen, dan zie je welk programma zoveel stuurt

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
klinkt als een DDOS-tooltje wat dat virus bij je geinstalleerd heeft. ik moet leren lezen.

[ Voor 18% gewijzigd door bigfoot1942 op 19-04-2004 19:45 ]

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Hier vind je een uitgebreide handleiding over het verwijderen van spy- en adaware.

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

• joostdevriesede
Wat voor programma's moet ik dan aan denken. Ik had wel eerst coolmon, maar daar mee zie je alleen maar dat er zoveel verkeer is. Kan niet zien welk programma het veroorzaakt. Kan bij google alleen maar progjes vinden waarmee je het aantal bytes kan zien.

Joost de Vries

• joostdevriesede
het kan haast geen spy ware zijn, ben met een schone lei begonnen en heb alleen windows xp, sql server 2000, norton 2004 en een aantal drivers geinstalleerd.

Joost de Vries

Verwijderd

Is het niet je virusscanner die een netwerkschijf meescant? (heb ik wel eens last van gehad)

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
joostdevriesede schreef op 19 april 2004 @ 19:49:
het kan haast geen spy ware zijn, ben met een schone lei begonnen en heb alleen windows xp, sql server 2000, norton 2004 en een aantal drivers geinstalleerd.
Het kan van een website afkomen die je vaak bezoekt, of je gebruikt een onveilige SQL/HTTP server

• joostdevriesede
kan het ook niet zijn, want toen ik dus 5 dagen geen virusscanner had (per ongeluk) gebeurde het ook.

Het is puur tussen mijn router en mijn pc. Mijn pa heeft namelijk nergens last van op hetzelfde netwerk. Ik zit nou namelijk vrolijk achter zijn pc met 180 kb per sec te downloaden.

Joost de Vries

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:40
Dit is een gratis poortscan programma genaamd Active Ports. Laat die eens kijken wat er je computer verlaat. Het is gratis.

Volgens Norton Anti Virus 2004 is het een veiligheidsrisico omdat er programma's voor geschreven kunnen worden die toegang tot je computer kunnen geven of ongewenste dingen kan laten uitvoeren. Dit zal bij de Fulll system Scan worden aangegeven. Gewoon negeren dus zolang je er geen uitbreidingen aankoppelt

Hier is de link bij Donwload.com: http://download.com.com/3...20&subj=dlpage&tag=button

Succes met je onderzoek.

• joostdevriesede
bedankt alvast.
ga bovenstaande tips effe uitvoeren. spyware, port scan enz.

BRB voor een update

Joost de Vries

• joostdevriesede
bij spybot gaf hij een aantal problemen aan. Deze heb ik verwijderd. Geen resultaat.
Bij het progje om je porten te scannen geeft ie aan dat er een aantal porten in gebruik zijn. Alleen deze staan allemaal op LISTEN. Kan het dus ook niet zijn.

Verder forward de router alleen de volgende porten naar mijn pc:
1433 (SQL server)
1434 (SQL server monitor)
3389 (Remote desktop)

Zelfs nu ik geen verbinding heb met internet (dus alleen verbinding van mijn pc naar mijn router) blijft het probleem zich voortdoen.

Joost de Vries

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Heb je een firewall draaien op die PC? Dit wil er nml wel eens voor zorgen dat er onnodig packets tussen router en PC gebounced worden.

iR Profiel

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:55

n00bs

Het is weer Zomer!

Zijn er geen pakketjs aan het "bouncen"?

download eens een packetsniffer: Etherreal of Analog X oid en kijk eens wat voor pakketjes het zijn

• joostdevriesede
ben er inmiddels achter dat de oorzaak toch ligt bij mijn SQL server.
sqlservr.exe slokt namelijk alle processortijd op.
Beetje stom van me dat ik het nu pas zie :|

Weet iemand wat ik er nu aan kan doen.
Mijn sql server heeft dus een conflict met mijn router op 1 of andere vage manier.
Iemand misschien een idee?

Ik kan mijn sql server nu ook niet meer stoppen, want ik heb op stop sql server gedrukt en hij staat nu al een paar minuten op stopping... met 100% cpu load.
Zelfs nu ik de de netwerkkabel er uit gehaald heb.

Joost de Vries

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 20:02

4VAlien

Intarweb!

joostdevriesede schreef op 19 april 2004 @ 20:22:
ben er inmiddels achter dat de oorzaak toch ligt bij mijn SQL server.
sqlservr.exe slokt namelijk alle processortijd op.
Beetje stom van me dat ik het nu pas zie :|

Weet iemand wat ik er nu aan kan doen.
Mijn sql server heeft dus een conflict met mijn router op 1 of andere vage manier.
Iemand misschien een idee?

Ik kan mijn sql server nu ook niet meer stoppen, want ik heb op stop sql server gedrukt en hij staat nu al een paar minuten op stopping... met 100% cpu load.
Zelfs nu ik de de netwerkkabel er uit gehaald heb.
Er kan geen conflict zijn tussen de router en SQL server want die werken op verschillende niveaus (IP / ethernet voor de router en TCP voor sql)

• joostdevriesede
Om 1 of andere wazige rede is het na het opnieuw opstarten van de computer ineens weer weg. SQL server draait gewoon weer en het lijkt net of er niks aan de hand is.
Iemand enig idee hoe ik kan verkomen dat het morgen niet weer ineens verschijnt?

Nog tips voor het beveiligen van mijn SQL server?

Joost de Vries

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Misschien een update voor je SQL server?

• joostdevriesede
ok dan ga ik inderdaad maar mijn sql server updaten, en dan maar hopen dat het niet weer voorkomt.
Anders zien jullie me morgen wel verschijnen ;)

Bedankt voor de hulp.

Joost de Vries

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
je moet de laatste versie van SQL server downen. ALs je de evaluatie versie hebt moet je rel. A downen, heb je em origineel en nog de oude versies dan moet je er een service pack overheen gooien. SP3a is dat geloof ik.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• joostdevriesede
ik heb inderdaad de evaluation edition.
Ik ga morgen lekker updaten en hopen dat ie het doet.

Joost de Vries

Pagina: 1