Bigtower met USB en Firewire aan de voorkant?

Pagina: 1
Acties:

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-05 14:04
Ik wil binnenkort een nieuwe computer gaan samenbouwen, maar nu zat ik mijn eisen voor de kast eens op een rijtje te zetten en ik wil erg graag zowel USB als FireWire aan de voorkant van de kast hebben, en dan het liefst zo mooi weggewerkt als bijvoorbeeld de Antec 1080 of de Chieftec Dragon miditowers. Maar ik zou graag een bigtower willen (niet eens zozeer omdat ik als die slots nodig heb, maar ik vind de extra ruimte in een case altijd fijn), dat heb ik nog niet kunnen vinden met die poorten aan de voorkant. Heeft iemand voor mij een tip waar ik naar zou kunnen kijken?

Ook las ik ergens iets (weet niet meer waar) dat er soms problemen zijn met zulke poorten aan de voorzijde (zelfs iets over dat je camera er verrot door zou kunnen gaan), nou leek mij dit vreemd aangezien het toch alleen maar een soort verlengstekkertjes zijn?

Ondersteunen trouwens alle moederborden met USB en Firewire zo'n aansluiting aan de voorkant (dus dat je het gewoon intern aan kan sluiten ipv op de een of andere manier ze via de achterkant door te lussen) of moet ik daar ook nog speciaal op letten?

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:17

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ik heb een Antec 1080 AMG, en veel groter dan dit worden ze niet?

Dus dat lijkt me een big tower?

Mijn laatste 2 moederborden (Intel 850MD en Abit IC7-Max3) hadden aansluitingen voor usb en fireware (alleen de abit) aan de voorkant.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij bijna alle moederborden met USB support onboard zit er een extra USB header aansluiting op het moederbord. Je kunt er van uit gaan dat dit op vrijwel ieder moden moederbord aanwezig is. Het wordt ook erg vaak gebruikt; niet alleen voor front-USB maar ook voor 6-in-1 interne cardreaders.
Of ze ook een aansluiting hebben voor een extra firewire header hangt ook van 't mobo af; bij een luxe moederbord als de A7N8X-E Deluxe kan je 't wel verwachten.

Verwijderd

Ik had geen zin in die brackets aangesloten op m'n A7N8X Deluxe en ook geen zin in een nieuwe kast, dus ik zelf maar een paar gaatjes gemaakt in m'n voorpaneel. Nu heb ik USB/FireWire/Midi/Gamepoort (en nog wat andere zut) aan de voorkant zodat ik er ook wat makkelijker bij kan. Kwestie van netjes boren/zagen, en strak afwerken met een vijltje. ;)

Houdt er rekening mee dat bij sommige kasten die USB/Firewire aansluitingen de plaatsing van een 120mm fan in de voorkant belemmeren. Er zijn zelfs kasten waarbij je daardoor niet eens een 80mm zonder verbouwing kan plaatsen....
zelfs iets over dat je camera er verrot door zou kunnen gaan
Meestal zijn dat ongeaarde PC's waarbij er 115V ontlading over de camera plaatsvindt....

USB is in ieder geval geschikt voor hotplugging, zowel hard-als softwarematig. De 4 pinnetjes maken nl. niet allemaal tegelijkertijd kontakt ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 22:43 ]