Toon posts:

[OC] Scores in 3Dmark zakken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleempje, heb mij al zot zitten googlen en got'en mar vind niets.
Mijn config:
Chaintech 7NJS (laatste bios)
2*256 DDR Corsair CMX256A-3200C2
Barton Mobile 2500
Thermalright SP-97
9700 Pro AIW
Windows XP SP1

Vroeger haalde ik scores op 3dmark01 van 15000 punten, als ik tegewoordig benchmark haal ik maar n 13000 punten terwijl mijn hardware er alleen maar op vooruit is gegaan.
Heb al geprobeerd om nieuwe catalyst drivers te installeren, nieuwe directx, nieuwe 3dmark
Maar het probleem blijft, lager clocken betekend ook lagere scores.

Mss is het ook wel leuk om de volgende screenshot te zien, win xp en cpuid duiden 2.5Ghz aan terwijl 3Dmark er maar 2.1Hgz aanduid

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Funny_S/wtf.jpg
Clickable

Heeft er iemand een idee waar het aan kan liggen? Ben momenteel ook nog bezig met de nieuwste nforce2 chipset drivers af te halen, mar vrees er voor.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:21
Laat me raden, je hebt wel alles geupgrade, maar geen schone install gedaan van Windows? Dan kan het wel kloppen dat je scores er niet op vooruit gaan, Windows raakt nou eenmaal verstopt na een tijdje en hardwareveranderingen worden meestal het beste opgevangen door een schone install :)

The devil is in the details.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Gaan je game prestaties ook achteruit?

Verwijderd

Topicstarter
er is niets vervangen, sommige onderdelen zijn nu wel wat hoger overclocked dan vroeger maar daar ligt het niet aan.
In games merk ik niets speciaal, lijkt wel ok daar.

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Kijk je ati tabladen even na en kijk of fsaa etc niet aanstaat Vsync misschien. Installeer ze misschien eens opnieuw (wel eerst alles goed verwijderen).

en anders tja maak eens een drive backup met ghost of drive image. Installeer daarna windows XP ff overnieuw (format) met Sp1 etc. Daarna chipsetdrivers en ati drivers en dan maar weer eens benchmarken, is het probleem dan over dan moet je het gewoon in de software zoeken.

Je kan er natuurlijk dan voor kiezen om weer terug te gaan naar je backup, maar ik ga meestal liever voor een schone start, dan maar 2 daagies zoet met installeren van de hele meuk.

[ Voor 16% gewijzigd door Race Eend op 19-04-2004 19:14 ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 19:11:

Wat is dan het probleem 8)7 ? Als een of ander [censuur] programma een slechte score aan geeft, maar mijn games lopen perfect dan is er toch niks aan de hand :) ? Stap af van dat doodstaren op een imo brak programma en pak verschillende games ter beoordeling

Verwijderd

Topicstarter
We Are Borg schreef op 19 april 2004 @ 19:14:
[...]

Wat is dan het probleem 8)7 ? Als een of ander [censuur] programma een slechte score aan geeft, maar mijn games lopen perfect dan is er toch niks aan de hand :) ? Stap af van dat doodstaren op een imo brak programma en pak verschillende games ter beoordeling
heb het net even getest met fifa, nu mijn cpu van 2000 mhz naar 2500 mhz is gegaan is het spel niet meer te spele, het vliegt gewoon van't beeld af

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:19
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 19:22:
[...]

heb het net even getest met fifa, nu mijn cpu van 2000 mhz naar 2500 mhz is gegaan is het spel niet meer te spele, het vliegt gewoon van't beeld af
Misschien een teken dat je een instabiel systeem hebt?? Dat je te ver hebt overgeclockt.. Dan krijg je ook lagere scores met 3d mark

Verwijderd

SchiedamLauw schreef op 19 april 2004 @ 20:04:
[...]

Misschien een teken dat je een instabiel systeem hebt?? Dat je te ver hebt overgeclockt.. Dan krijg je ook lagere scores met 3d mark
Pcies, heb ik ook gehad... mn 2500+ @ 2200Mhz @ 1.65V loopt wel stabiel, maar op 1.75V krijg ik toch hogere 3Dmarks... succes anyway ;)

Verwijderd

ALs je iest nieuws installed in je PC
Moet je altijd je CMOS ff resete..

Anders krijg je dit soort dingen.. 8)

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:19
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 19:11:
er is niets vervangen, sommige onderdelen zijn nu wel wat hoger overclocked dan vroeger maar daar ligt het niet aan.
hij heeft alleen niks vervangen, maar heb je al de vcore verhoogt (klein beetje)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 16:10

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 23:16:
ALs je iest nieuws installed in je PC
Moet je altijd je CMOS ff resete..

Anders krijg je dit soort dingen.. 8)
NOFI, maar wat is dit voor onzin? Als je iets installeerd hoef je heelmaal je CMOS niet te resetten, hoe kom je daar nou bij? Als een huis-tuin-en-keuken gebruiker mbv van één of andere live-update iets zijn drivers update zou dat betekenen dat hij problemen krijgt? Nee, daar klopt niets van vriend.

Wat ik denk dat er wel aan de hand is:
- Je hebt nieuwe drivers geïnstalleerd in de tussentijd. Bij Ati komt het er bijna op neer dat elke nieuwe driver slomer is dan de vorige. Wellicht was je vorige driver waar je hoog scorrde ook wel de driver waar de optimalisaties voor 3DMark in zaten?
- Je hebt ondertussen x meer icoontjes in je systray, oftewel, er draaien meer processen op de achtergrond -> lagere score.
- Je windows install is al ouder, je hebt in de tussentijd een mooie verzameling spyware opgebouwd die ook CPU % zitten te snoepen.
- enz enz enz

Verwijderd

Topicstarter
ik heb deze nacht maar even een ander hd'tje aangehangen en ga straks ook even proberen met een clean install, ik vermoed wel dat het een software probleem is maar heb al alles afgezocht en vind het niet
Ook dat systray ding is te ver gezocht, ik beëindig nl elk programma wat ik niet nodig heb.
Waar ik wel men twijfels over heb is de directx9 patch die ik moest installeren voor mijn AIW gedeelte werkend te krijgen, spijtig genoeg vind ik nerges waar ik deze patch even kan verwijderen.
Wel k*t dat ik men systeem weer volledig kan gaan installeren.

I'll keep you guys updated

Verwijderd

Topicstarter
M1lamb3r schreef op 19 april 2004 @ 23:26:
[...]

hij heeft alleen niks vervangen, maar heb je al de vcore verhoogt (klein beetje)
mss had ik bij men post ook moeten vermelden dat mijn points-drop niet is sinds ik de nieuwe cpu heb, maar ook al bij men oud systeem, daarom vermoed ik ook een software probleem, mss was er iets specifiek met 3dmark wat verkeerd gelopen kon zijn

btw de nieuwe Barton Mobile loopt superstabiel op 2500Mhz (200FSB) en een Vcore van 1.775V
Pagina: 1