Toon posts:

[VBA Powerpoint] Checkboxen tussen forms *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet sinds kort een model bouwen in powerpoint. Ik gebruik daarvoor de bijbehorende visual basic editor. Na prachtige modellen te hebben gebouwd, stuit ik nu op een probleem. Ik wil namelijk dat de textbox, die ingevuld wordt door bijvoorbeeld het aanvinken van 2 checkboxes en een commandbutton, weer terugkomt op sheet 2.

Stel je hebt (op sheet 1) 2 checkboxes, een textbox en een commandbutton met als code:

Private Sub CommandButton1_Click()
Dim info As String
TextBox1.Text = ""
If CheckBox1.Value Then info = "Hallo" & vbCrLf

If CheckBox2.Value Then info = info & "goedemorgen" & vbCrLf

TextBox1.Text = info
End Sub

Nu wil ik graag dat die textbox weer terugkomt op sheet 2, dus als ik alleen checkbox 1 heb aangevinkt, dat dan ook automatisch op sheet 2 in de textbox "hallo" komt te staan.

Ik probeerde dit op te lossen door weer een commandbutton te maken op sheet 2 met dezelfde code als de commandbutton op sheet 1. Maar (uiteraard) lukte dit niet. De checkboxen zijn dan niet gedeclareerd. Volgens mij moet je dus in de code een verwijzing maken dat checkbox1.value op sheet 1 staat. Maar hoe??

Ik zat te denken aan zoiets:

Private Sub CommandButton1_Click()
Dim info As String
TextBox1.Text = ""
If CheckBox1.Value (sheet1) Then info = "Hallo" & vbCrLf

If CheckBox2.Value (sheet1) Then info = info & "goedemorgen" & vbCrLf

TextBox1.Text = info
End Sub

Maar je raadt het al. Dat werkt dus niet..

Hoe moet ik dit aanpakken?

Alvast bedankt!

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Volgens mij meer in dit soort termen:

If Sheet1.checkbox = True (of False) Then ...

Verwijderd

Topicstarter
Nope, dan geeft vb als error nog steeds:

Runtime error 424
Object required

Met andere woorden: Hij wil die link niet leggen naar sheet 1

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Houtje touwtje maar werkt zeker:

Global blnResponse1 as Boolean
Global blnResponse2 as Boolean

Na het updaten van Check 1 of 2 even de blnResponse updaten, en daarnaartoe terugwijzen op form 2

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar ik ben nog een beetje een leek (8>
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt... Zou je misschien iets specifieker kunnen zijn? Anders heb ik wel een voorbeeld ppt gemaakt. Misschien zou je die voor mij kunnen invullen? Mijn email is www.spamvrij.nl als je daar interesse in hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door curry684 op 20-04-2004 23:04 . Reden: mailadres weg ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand hier een oplossing voor?? Ik moet namelijk al heel snel een ppt inleveren voor mijn stageopdracht.

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
Volgens mij is Sheet1 meer voor Excel en zou je Slide1 moeten gebruiken in Powerpoint.

Als je in de VBA editor zit heb je als het goed is een Project Explorer windowtje, dit is een treeview met bovenaan iets van "VBAProject (Presentation1)" en dan een folder "Microsoft PowerPoint Objects" en daarin staat een lijst met alle slides en hun namen als het goed is, standaard zullen dat Slide1 en Slide2 zijn.
Die namen die daarin staan moet je gebruiken om de checkboxen te benaderen.

Als je niets aan de namen veranderd hebt zou het volgende bijvoorbeeld moeten werken:
code:
1
2
3
If Slide1.CheckBox1.Value Then
      Slide2.TextBox1 = "Hallo"
End If

Als je de juiste namen gebruikt zou je bij het intypen van "Slide1." na de punt een lijst met mogelijkheden moeten krijgen waaruit je kan kiezen en daar zouden ook de checkboxen in moeten staan.

N.B. : dit is op basis van Engelse Powerpoint 2000
Pagina: 1