Mp3 speler maken van een USB memory stick.

Pagina: 1
Acties:
  • 330 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kres817
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
FF een (domme) vraag.

Zou het mogenlijk zijn om van een memory stick(64Mb) een mp3 speler te maken?

Heb hier op Tweakers gezocht maar niks over kunnen vinden. UItraard google gebruikt maar daar kreeg ik allen maar aanbiediengen om een mp3 speler te kopen.

Met wat modden moet het denk ik mogenlijk zijn. Ben een noob op dat gebied.

Graag wat reacties van mensen die er kijk op hebben.

Cool

Ach ja..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:45
Ik denk niet dat je zomaar even een audio-input kan inbouwen, of zou een gaatje boren en je headset daarop aansluiten soms genoeg zijn? ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Laatst online: 10:25
ff zien, je bouwt ff een hele speler die dan de strick uitleest... ja, kan. Maar je bent een n00b? vergeet het maar. Er waren ooit eens freaks die hun eigen mp3 speler in elkaar hadden geknoeid, maar dat waren echte freaks.

oh, wil je deze Kres in "Sony USB memory stick. (HELP)" gebruiken ???

[ Voor 34% gewijzigd door jvvv op 19-04-2004 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108015

Nee ik denk niet echt dat je dit gaat lukken als je een beginner bent, je moet toch een aardig stukje software en hardware zien te fixen, en dit leer je niet zo 123. Ik zou je aanraden om eerst maar eens een ander "gewoon" projectje te maken
Btw, wil je zelf iets maken die bv mp3 kan lezen? Ik heb van dit onderwerp niet zo heel veel verstand maar dit lijkt me toch wel erg moeilijk, zeker voor een noob, probeer anders eerst maar eens een mp3-speler op je pc te maken

Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kres817
jvvv schreef op 19 april 2004 @ 18:47:
ff zien, je bouwt ff een hele speler die dan de strick uitleest... ja, kan. Maar je bent een n00b? vergeet het maar. Er waren ooit eens freaks die hun eigen mp3 speler in elkaar hadden geknoeid, maar dat waren echte freaks.

oh, wil je deze Kres in "Sony USB memory stick. (HELP)" gebruiken ???
Ja dat ding had ik idd in gedachten. ;)

Ik heb gezegd dat ik een noob ben maar ik bedoel in de zin van zoiets uitdenken.

Zelf kan ik aardig stukje electronica in elkaar zetten.

Maar om zoiets zelf uitwerken zou ik niet echt kunnen. Dat is de probleem.

Het hoeft niet mee te nemen zijn, maar ik vroeg me af of het zou kunnen werken?

Ach ja..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 16:55
hang er een laptop aan en laat die de muziek van je usbstick afspelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kres817
Hi HI Das ook een idee.

Idee kwam toen ik een met een 128 Mb mp3 speler van een vriend zat te spelen. Zag er uit als memort stick maar dan met buttons.

Daar kon je behalve mp3 bestanden ook gewoon programmatjes en documenten opslaan.
Dus dacht ik dat het ook van een gewoone memorystick te maken moet zijn.

Vandaar

Ach ja..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:39

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Nee gaat je niet zomaar lukken. Er moet zoveel hardware bij dat je beter een echte mp3 stick kunt kopen. Er zit op een usb memory stick alleen maar een USB to memory controller. Geen MP3 decoder, geen besturing, geen DA converter, geen power aansluiting, geen geen geen geen geen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:46
Was de muvo niet zo opgebouwd? 1 geheugenmodule die je in je usbpoort prikt om te vullen met mp3's, en die je dan in het andere deel kan steken, die dan het afspeelgedeelte bevat.
Dan heb je een waterkansje dat je je memorystick op dat andere deel kan prikken en daarvan afspelen, maar dan moet je eerst een muvo hebben. Dat zal je meer kosten dan een mp3 memorystick te kopen.
En om zelf ff een afspeelgedeelte in elkaar te flansen moet je een heel groot budget hebben, meerlaagse printplaat laten maken, geduldig wachten tot je chips binnenkomen, heel goeie soldeerskills hebben om alles SMD te kunnen solderen. En dan heb je een heel grote en lompe print die je bergen geld heeft gekost.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kres817
sebastius schreef op 19 april 2004 @ 19:12:
Nee gaat je niet zomaar lukken. Er moet zoveel hardware bij dat je beter een echte mp3 stick kunt kopen. Er zit op een usb memory stick alleen maar een USB to memory controller. Geen MP3 decoder, geen besturing, geen DA converter, geen power aansluiting, geen geen geen geen geen...
Oke ik begrijp het!

Zoveel geen's is idd net iets teveel.

Er zouden dan zoveel dingen bijgebouwt moeten worden dat het geen doen is.

Jammer !
Het ging mij meer om het idee dan om het gebruik van zo'n ding. (heb al een mp3 speler. M'n laptop)

Ach ja..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:29
Ach, je kan toch wel ergens een groot printplaatje in mekaar zetten met een microcontroller erop ofzo, of een dsp........ ergens een eprom met een mp3 decoder, audio circuitje erbij plakken......

goed, het is niet super portable, maar met beetje mazzel kan je met normale componenten toch in de ruimte van een walkman een usb-mp3-speler custom bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75980

Een DSP op een gaatjes print???
Al die shit is nog kleiner dan SMD, ook de geschikte DAC`s en DEcoder IC`s zijn nagenoeg echt niet in DIL te verkrijgen.
Pagina: 1