[IEEE 1394] Camera's worden niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lpb
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik weet dat er al meerdere topics zijn geweest over soortgelijke problemen, maar ik heb ze allemaal doorlopen en vaak op google gezocht, zonder resultaat.

Probleem:

Mijn digitale camcorder wordt plotseling niet meer herkend, terwijl dit altijd zonder problemen ging. Tevens kan ik ook niet meer een Firewirenetwerk verbinding maken met een andere pc (wat voorheen wel lukte). Ik kan de andere pc niet pingen, laat staan vinden in de werkgroep. Het vreemde is ook, dat ook als er geen firewire-kabel inzit, aangegeven wordt dat er wel verbinding is.

Nou zul je zeggen: ligt aan de kabel, maar ik heb nu 3 kabels geprobeerd, waarvan 2 standaard (norrod) kabels en een "HQ gold plated (twv. € 40,-)". Lijkt me dus niet mogelijk.

Of: licht aan je pc of firewire-kaart, maar dat lijkt mij ook onmogelijk aangezien ik het op 3 pc's geprobeerd heb (allemaal WINXP & VIA OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller), wat op alle drie niet lukte.

Of: de digitale camera, maar dat lijkt me ook niet voor de hand liggend omdat, naast mijn eigen "Panasonic NV DA1" ook niet met een "JVC GRDX4" lukt.

Wie kan mij helpen, want ik weet nou echt niet meer waar ik het probleem moet zoeken :?

Voor de duidelijkheid nog even wat ik geprobeerd heb:

* 2 verschillende camera's geprobeerd (Panasonic NV DA-1 & JVC GRDX4)
* 3 verschillende firewire-kabels waarvan 2 standaard en 1 "HQ gold plated"(twv. € 40,-)
* 3 verschillende pc's met allemaal XP en een "VIA OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller"
* Bovenstaande in alle mogelijke combinaties
* Windows Panasonic update geinstalleerd

• lpb
  • Niet online
subtiel kick'je

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:45

voodooless

Sound is no voodoo!

Lijkt me logisch, de firewire kaart is rot. Het is immers de enigste mogelijkheid die overblijft.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

deepspace schreef op 20 april 2004 @ 18:28:
Lijkt me logisch, de firewire kaart is rot. Het is immers de enigste mogelijkheid die overblijft.
Op drie verschillende computers? Of heb je de firewire kaart steeds van computer gewisseld, ts?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• lpb
  • Niet online
deepspace schreef op 20 april 2004 @ 18:28:
limoentje schreef op 20 april 2004 @ 18:30:
[...]
Op drie verschillende computers? Of heb je de firewire kaart steeds van computer gewisseld, ts?
Ik kan me niet voorstellen dat 3 firewire kaarten ineesn 'rot' zijn :X

Want in elke pc waarop ik het getest heb zitten verschillende firewire kaarten...

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10-2025
Wellicht een narrige Windows update gedraaid?

Ik heb na m'n laatste update namelijk het probleem dat ik niet meer kan capturen zonder gedropte frames. :(

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• lpb
  • Niet online
AxiMaxi schreef op 21 april 2004 @ 12:03:
Wellicht een narrige Windows update gedraaid?

Ik heb na m'n laatste update namelijk het probleem dat ik niet meer kan capturen zonder gedropte frames. :(
Zou kunnen op 1 pc, maar niet op alle drie lijkt mij...

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10-2025
lpb schreef op 21 april 2004 @ 13:31:
[...]
Zou kunnen op 1 pc, maar niet op alle drie lijkt mij...
Nah... 't lijkt bij mij te liggen aan de install van DirectX9. Dat zou best op alledrie de PC's kunnen gebeuren, toch?

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• lpb
  • Niet online
AxiMaxi schreef op 21 april 2004 @ 16:39:
[...]
Nah... 't lijkt bij mij te liggen aan de install van DirectX9. Dat zou best op alledrie de PC's kunnen gebeuren, toch?
Ja, daar heb je gelijk in :)

k Ga ff kijken of het daar aan ligt...

• lpb
  • Niet online
k heb dx9 ff geuninstalld, maar helpt ook niets helaas....
Bedankt voor de suggestie iig !

• lpb
  • Niet online
Weet iemand dan misschien een adresje waar je dv-tapes kunt laten capturen? Waarna ze het bijv. als data op een dvd zetten, waardoor ik het alsnog kan bewerken.

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

e1f

Een uurtje film is ongeveer iets van 13 GB, dus daar heb je wel een paar DVD's voor nodig. Beste manier is dan nog gewoon je harde schijf meegeven.
Het lijkt me dat ze dat bij een fotozaak wel moeten kunnen op zich (weet alleen niet of ze happig zijn op het hangen van een vreemde hd aan hun pc...)

Hebben alle pc's waar je het op hebt geprobeerd de goede windows update (SP1 etc.) erop zitten? Dit was bij mij het probleem toen ie de camera niet pakte.
Vervolgens gebeurt het wel vaker dat ie 'm even niet pakt, maar dan kabels eruit, er weer in, camera uit, aan, uit, aan etc. wil uiteindelijk dan wel helpen.

[ Voor 16% gewijzigd door e1f op 27-04-2004 21:21 ]

• lpb
  • Niet online
e1f schreef op 27 april 2004 @ 21:16:
Een uurtje film is ongeveer iets van 13 GB, dus daar heb je wel een paar DVD's voor nodig. Beste manier is dan nog gewoon je harde schijf meegeven.
Het lijkt me dat ze dat bij een fotozaak wel moeten kunnen op zich (weet alleen niet of ze happig zijn op het hangen van een vreemde hd aan hun pc...)
Ze zouden het dan even naar mpg2 moeten capturen, want een 'rauwe' avi wordt idd aardig groot. Hd meegeven zal denk ik geen optie zijn...
Hebben alle pc's waar je het op hebt geprobeerd de goede windows update (SP1 etc.) erop zitten? Dit was bij mij het probleem toen ie de camera niet pakte.
Vervolgens gebeurt het wel vaker dat ie 'm even niet pakt, maar dan kabels eruit, er weer in, camera uit, aan, uit, aan etc. wil uiteindelijk dan wel helpen.
1 pc is helemaal up-to-date met de laatste updates, maar het heeft wel prima gewerkt op alle pc's dus kan het in mijn geval ook niet echt aan liggen. En camera aan/uit, etc. heb ik onderhand ook al 100 x geprobeerd :O

Maar bedankt voor de suggestie's iig :)
Pagina: 1