[Fedora] Probleem met Samba PDC

Pagina: 1
Acties:

• jobo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 16:32
Hallo allemaal,

Ik heb hiero een Fedora Unix staan (nieuwste versie van internet) en heb daar samba op ingesteld. Nu ben ik al een paar weken bezig met het opzetten van een PDC. Ik heb hier al diverse post doorgelezen en van alles geprobeerd, maar ik blijf problemen houden. De stappen die ik het laatste heb doorlopen komen uit het volgnende topic:

[url] [rml][ Howto] Suse 9.0 PDC Samba met XP clients[/rml] [/url]

Ik blijf nu alleen de volgende fout krijgen (ook met diverse andere SMB.conf files)
"De volgende fout is opgetreden tijdens het lid worden van domein FREJO:"
"Kan de gebruikersnaam niet vinden."

Heeft er iemand misschien een idee wat ik verkeerd doe? ik heb de patch voor windows XP prof ook geïnstalleerd, maar dat mocht niet baten...

HELP!!! |:(

need more coffee!!!

Verwijderd

Lijkt erop dat de client computer nog geen account heeft op je fedora bak.

zoek daarvoor even op google, genoeg howto's

• jobo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 16:32
Ik heb al diverse howto's uitgevoerd. De server al diverse malen opnieuw geinstalleerd, de smb.conf vervangen voor diverse verschillende. maar ik blijf problemen houden. Wanneer ik useraccount aanmaak voor een gebruiker en machine (gebeurd automatisch in smb.conf) dan werkt het ook nog steeds niet.

Ik blijf bij het voor de eerste keer aanmelden op mijn domein met root een melding krijgen dat een gebruiker niet gevonden kan worden. Ik ben honderd procent zeker dat root een samba user is en dat de gebruiker op het systeem én de de machine naam als samba users bestaan op mijn Fedora machine.

Iemand een idee???

alvast bedankt

need more coffee!!!

Verwijderd

Does je logfiles posten? Zonder enige zinnige melding van de samba server kunnen we hier weinig over zeggen...