Bouwtekening stereo Jack-RCA gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• Rikske
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-07 19:30
Ik heb de FAQ net gelezen, maar ik kan geen bouwtekening vinden voor de koppeling tussen de PC en de geluidsinstallatie.
Wat is het geval, ik moet een stereo-mini jack (3,5 mm, 3 pools dus) doorverbinden naar RCA (tulp) die dan weer via coax verder gaat.
Hoe doe ik dat het beste? Wie heeft hier ervaring mee?
Alvast bedankt.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.parallab.uib.no/SGI_bookshelves/SGI_EndUser/books/Octane_OG/sgi_html/figures/speaker.headph.port.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.parallab.uib.no/SGI_bookshelves/SGI_EndUser/books/Octane_OG/sgi_html/figures/audio.pinout.analog.gif

Wat is precies de bedoeling? tulp over coax :?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:36

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bedoel je een analoog ==> digitaal convertor, of is het zo simpel als Tele net neerzet... De kabeltjes van jack naar tulp zijn zowat overal (van bouwmaterialen handel tot supermarkt) te verkrijgen, dus dat zal niet zo'n probleem zijn... Maar als je de computer met analoge uitgang op een digitale ingang wil zetten zul je het een en ander moeten solderen...

Maar ik moet zeggen dat je openingspost zogezegd veel te wensen overlaat; je probleem wordt niet duidelijk, er wordt niet duidelijk wat je zelf hebt geprobeerd etc.etc... Ik zou als ik jou was nog wat faq's gaan lezen...

• Rikske
Sorry voor de onduidelijkheid. Het is niet zo simpel als dat hierboven staat. Misschien moet je hier eens kijken;
http://nl.europe.creative.com/estore/product.asp?prod=179
Dat is zo'n zelfde kabel, alleen heb ik dat 'Digital Din' ding dat er aan zit niet nodig.

Via zo'n kabel wordt er digitaal info verstuurd.

[ Voor 13% gewijzigd door Rikske op 19-04-2004 21:39 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 15:47
Via die c-inch/tulp aansluitingen kun je imho niet zomaar digitale meuk 'verzenden'... Volgens mij zoek je wat MikeyMan zegt...

|>

Verwijderd

Tulp snoertjes zijn coaxiaal en zegt niets over de signalen die er overheen gaan ;)

Voor analoog, zie Tele in "Bouwtekening stereo Jack-RCA gevraagd" en sluit de R signal + aan op de middenpool van de rode tulpplug - en de L signal + op de middenpool van de witte (of zwarte) tulpplug. De ground/return is voor links/rechts hetzelfde, dus die gaat vanaf de jack naar elke buitenmantel van de rode(L) en witte(R) tulpplug.

Voor digitaal: zie oa [rml][ SPDIF] SB Value -> welke kabel in godsnaam?[/rml] - sluit de tip aansluiting van de jack aan op de middenpool van de tulpplug. De ring (ground/return) aansluiting van de jack sluit je aan op de buitenmantel van de tulpplug.

Voor conversie van analoog naar digitaal heb je een actieve converter/decoder nodig. Dit kun je niet met een passief snoertje doen.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 22:16 ]

• Rikske
Voor digitaal: zie oa [rml][ SPDIF] SB Value -> welke kabel in godsnaam?[/rml] - sluit de tip aansluiting van de jack aan op de middenpool van de tulpplug. De ring (ground/return) aansluiting van de jack sluit je aan op de buitenmantel van de tulpplug.
Bedankt voor de uitleg, met dat genoemde topic ben ik weer een stukkie verder gekomen. Maar ben er nog niet helemaal, want heb dat monojackje al geprobeerd, daar is alleen het signaal niet compleet bij. Ik hoopte dat ik via een stereojackje dit probleem kan oplossen, maar dat wordt (heel logisch) als complete onzin gezien. Misschien dan toch maar dat kabeltje bij Creative bestellen.

Verwijderd

Wat is er niet 'compleet' aan het signaal?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat wil je precies op wat aansluiten dan? Als je gewoon je SB op je stereotoren aan wilt sluiten, kan dat gewoon via je lijnuit van je SB (3,5 jack) naar 2 tulppluggen (stereo) zoals Tele zegt.
als je problem is dat je tegelijkertijd je 5.1 set EN je stereotoren aan j PC wilt hangen, heb ik denk ik een andere oplossing voor je.
Haal bij de electronicaboer een splitter voor twee koptelefoons / oordopjes. Als het kan (en past) hang je die op je SB op de uitgang voor je fronts. 1 plugje in de splitter naar je 5.1 set, en de andere naar je stereotoren. OK, het stereogeluid is niet 100%, maar prima om gewoon te luisteren. Werkt hier al een tijdje naar volle tevredenheid, ook icm filmpjes kijken :)

mocht je nou iets anders willen, dan kwak het hier maar ff neer...kunnen we er op schieten ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rikske
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 23:33:
Wat is er niet 'compleet' aan het signaal?
Ik mis de stemmen, dus het signaal dat naar de frontspeakers zou moeten worden verstuurd. Verder is het geluid zachter als alle andere binnenkomende signalen (radio/cd etc.) in mijn home cinema set.* (Weet niet of dat laatste perse fout hoeft te zijn).
De handleiding verteld dat er een verloop van stereoplug naar RCA moet worden aangesloten en het enige wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is van monoplug naar RCA. (daarmee heb ik bovenstaande problems) De kabel die ik op de website vond is van stereo naar RCA (een medewerker van Creative stuurde me naar dit product) Maar ik snap wel waarom het tegen het gevoel indruist, maar had toch gehoopt dat ik hier een bouwtekening zou kunnen vragen. Stereo jack naar 1x RCA (tulp) via coax. Ik kan natuurlijk ook zelf maar wat proberen.

* Niet alleen DVD-geluid maar ook de andere geluiden (WinAmp), ik weet dat DVD soms te zacht klinkt.

• Rikske
Mensen, het probleem is opgelost. Ik heb een leesfoutje gemaakt.
Bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1