[CRT] Geen signaal...

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 12:05
Oke, dit is denk ik al wel vaker voorgekomen, en ik heb niet gezocht, sorry maar ik heb even haast.

Ik heb vandaag een monitor meegenomen van me werk, 2e handsje, en op mijn werk gaf ie een nogal apart beeld, verkleind helemaal, menuutje op de monitor werkte denk ik ook niet meer. Nu wil ik die even testen hier en misschien door iemand laten maken, maar nu is het geval, hij lijkt het wel te doen namelijk, want het lampje licht wel op, alsof ie gewoon aanstaat ( heb em in dual screen set up getest, en gewoon rechtstreeks op de videokaart )

Maar hij geeft dus geen beeld. Nu vroeg ik aan gozer wiens vader wel techneutje is met electronica. En hij zei dat ik maar even open moest maken om te kijken of alles goed zit. Nu weet ik dat daar beste voltages op kunnen staan. ik heb de 5 schroeven er uit en ga zo de kap eraf halen. In hoeverre is het veilig om te werken ? zoiezo nix aanraken. Dat probeer ik wel te voorkomen.

Any tips, misschien waar het aan kan liggen of hoe ik verder moet ?

• Xtremer
  • Laatst online: 17-02 19:39
Mooi de kap er weer op schroeven, Er staat namelijk 10-20 KV op

Aanraking hiervan is dus Zeer Dodelijk.

Laat hem dus gewoon na checken door een Electro Monteur.

ff voor de duidelijkheid.

Op die hoogspanning draden staan dus 10.000 tot 20.000 V Gelijkstroom op
Vanaf de 60 Volt is gelijkspanning al dodelijk

[ Voor 51% gewijzigd door Xtremer op 19-04-2004 18:08 ]

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:20

DaWaN

'r you wicked ??

Breng hem naar een technische dienst, daar reparen ze hem wel voor je (ik werk namelijk ook bij zo'n bedrijf, mijn monitor staat daar ook op het rek ;) )

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• orange.x
ja kan ik doen :) maar dan schiet ik er niets mee op :) ik wil em namelijk wel werkend zien

• orange.x
AMD Mafkees schreef op 19 april 2004 @ 18:09:
Breng hem naar een technische dienst, daar reparen ze hem wel voor je (ik werk namelijk ook bij zo'n bedrijf, mijn monitor staat daar ook op het rek ;) )
ik ben de netwerk/systeembeheerd bij het bedrijf :D dusja ;) maar ik kan misschien wel even de overbuurman een x vragen of ie daar wat vanaf weet, zit toch in de vut, dus die heb tijd zat opzich

hoelang moet zon ding ontladen eigenlijk ?

[ Voor 6% gewijzigd door orange.x op 19-04-2004 18:11 ]

• Xtremer
orange.x schreef op 19 april 2004 @ 18:10:
ja kan ik doen :) maar dan schiet ik er niets mee op :) ik wil em namelijk wel werkend zien
Is die monitor jouw leven waard dan ?

Wees verstandig, En koop een nieuwe of laat het over aan een Electro monteur.

Ik heb al iemand zien sterven aan de 15 KV

(en die was onschuldig aan het stofzuigen boven spanningsrailen. En z'n stroomdraad van de stofzuiger raakte 1 rail. (volgensmij hoef ik hier na niets meer te typen, Jullie weten het gevolg wel.) :|

Als je nu echt wil kijken in de monitor, Zet je monitor aan, Trek dan de stekker er uit. En laat hem minimaal 1 uur staan. Met de knop nog aan.. , Maar ik beloof niet dat OVERAL de spanning af is!!!.

[ Voor 39% gewijzigd door Xtremer op 19-04-2004 18:14 ]

• orange.x
Xtremer schreef op 19 april 2004 @ 18:11:
[...]

Is die monitor jouw leven waard dan ?

Wees verstandig, En koop een nieuwe of laat het over aan een Electro monteur.

Ik heb al iemand zien sterven aan de 15 KV

(en die was onschuldig aan het stofzuigen boven spanningsrailen. En z'n stroomdraad van de stofzuiger raakte 1 rail. (volgensmij hoef ik hier na niets meer te typen, Jullie weten het gevolg wel.) :|
tuurlijk is ie niets meer waard dan mijn leven :) maar nieuwe kopen ga ik ff niet doen. kijk, ik ga ff mensen vragen of die misschien wat weten, zoals die vriend zegt ff kijken of er printplaatjes los zitten. maar ik vind dit eeuh zeg maar een leuke kans om dual monitor te krijgen. en ja ik ga ook nix aanraken, ik kijk alleen nog even, en schroevendraaiers die geleiden niet echt, met een goed dik plastig handvat uiteraard :)

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-08 22:46
Xtremer schreef op 19 april 2004 @ 18:07:
Mooi de kap er weer op schroeven, Er staat namelijk 10-20 KV op

Aanraking hiervan is dus Zeer Dodelijk.

Laat hem dus gewoon na checken door een Electro Monteur.

ff voor de duidelijkheid.

Op die hoogspanning draden staan dus 10.000 tot 20.000 V Gelijkstroom op
Vanaf de 60 Volt is gelijkspanning al dodelijk
Kan je meer hierover vertellen? Ik dacht dat het niet ZO gevaarlijk was? (je kon levensgevaarlijk gewond raken, maar zeer dodelijk?)

• orange.x
nou zeer dodelijk geloof ik wel, tis echt rete hoog, ja je zou et moeten testen ofzo. maar dat kunnen alleen mensen die er verstrand van hebben ikke niet dus :)

eerst even eten

[ Voor 6% gewijzigd door orange.x op 19-04-2004 18:16 ]

• Xtremer
orange.x schreef op 19 april 2004 @ 18:14:
[...]

tuurlijk is ie niets meer waard dan mijn leven :) maar nieuwe kopen ga ik ff niet doen. kijk, ik ga ff mensen vragen of die misschien wat weten, zoals die vriend zegt ff kijken of er printplaatjes los zitten. maar ik vind dit eeuh zeg maar een leuke kans om dual monitor te krijgen. en ja ik ga ook nix aanraken, ik kijk alleen nog even, en schroevendraaiers die geleiden niet echt, met een goed dik plastig handvat uiteraard :)
Herstel.

Schroevendraaiers (ook voledig geisoleerde schroevendraaiers) geleiden dus wel boven de 1 KV.

Volgens de Wetgeving moet elke schroevendraaier, Die voor Electriche instalaties worden gebruikt, Tot 1 kv kunnen doorstaan.

Maar als je er boven gaat, Springt er een vonk over, Die verkoolt je plastic van je schroevendraaier, en Kool geleid weer. Dus kan je dan net zo goed een IJZEREN schroevendraaier pakken zonder handvat.
orange.x schreef op 19 april 2004 @ 18:15:
nou zeer dodelijk geloof ik wel, tis echt rete hoog, ja je zou et moeten testen ofzo. maar dat kunnen alleen mensen die er verstrand van hebben ikke niet dus :)

eerst even eten
Ook mensen die er verstand van hebben, Zullen zo en zo NOOOIT onder spanning werken met een monitor. Hier in nederland mag je Never Nooit niet onder spanning werken.
En daar bestaan ook geen diploma's voor dat je dat dus wel mag..

Spanning is Niet te onderschatten.

[ Voor 39% gewijzigd door Xtremer op 19-04-2004 18:21 ]

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-08 22:46
Xtremer schreef op 19 april 2004 @ 18:17:
[...]

Herstel.

Schroevendraaiers geleiden dus wel boven de 1 KV.

Volgens de Wetgeving moet elke schroevendraaier, Die voor Electriche instalaties worden gebruikt, Tot 1 kv kunnen doorstaan.

[...]

Ook mensen die er verstand van hebben, Zullen zo en zo NOOOIT onder spanning werken met een monitor. Hier in nederland mag je Never Nooit niet onder spanning werken.
En daar bestaan ook geen diploma's voor dat je dat dus wel mag..

Spanning is Niet te onderschatten.

Maar als je er boven gaat, Springt er een vonk over, Die verkoolt je plastic van je schroevendraaier, en Kool geleid weer. Dus kan je dan net zo goed een IJZEREN schroevendraaier pakken zonder handvat.
Stel je hebt een plastic schroevendraaier? (STEL he!)

• Xtremer
Roflmao schreef op 19 april 2004 @ 18:15:
[...]

Kan je meer hierover vertellen? Ik dacht dat het niet ZO gevaarlijk was? (je kon levensgevaarlijk gewond raken, maar zeer dodelijk?)
Alles boven de 60 volt gelijkspanning Kan dodelijk zijn,
En met wisselspanning Kan alles dodelijk zijn boven de 120 volt.

Dus als je een opdonder krijg van 230 volt (Stopcontact), Dan is dat dodelijk.

Wil je nog meer weten, dan moet ik weer in me boeken duiken.

• Xtremer
Roflmao schreef op 19 april 2004 @ 18:20:
[...]

Stel je hebt een plastic schroevendraaier? (STEL he!)
1 Kilo Volt kan dus ~1 cm overspringen in onze huidige admosfeer.

Maar de doorslagspanning van Plastic weet ik niet persies.
Maar als 1 keer een vonk is gesprongen (Je hoef dat dus niet altijd te zien)
Dan zit er kool op je schroevendraaier, En Kool geleid.
Dus dan heb je nog het zelfde resultaat.

(Voor de gein)
Ik zit dus op hoogspannings stations met 150 - 380 Kilovolt.
hier geld dus dat je Minimaal 5 meter van de Spanningvoerende lijnen vandaan moet blijven

[ Voor 24% gewijzigd door Xtremer op 19-04-2004 18:29 ]

• orange.x
het blijft een apart verhaal, ik heb namelijk een zelfde soort monitor alleen dan 17". nu kan ik via het menu wat ik niet kan zien, wel degausse doen, en dat doet ie ook. want mijn andere scherm wiegt als de neten :) dus ergens doet ie et wel... alleen eeuh ja, blijft het zwart. kan het er aan liggen dat er ergens een lichtbron kapot is? lampie of zoiets? zijn hier geen echte elektrotechneuten?

• orange.x
kickje

• orange.x
sjonge helemaal niemand dan ?

• orange.x
oke nu is het niet leuk meer :P

lees nou PLZ !!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wat wil je nu precies ?
En het heeft echt geen zin iedere dag je topic omhoog te gooien hoor, als er niemand wil reageren, jammer dan, maar we zijn totaal niets aan je verplicht.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• orange.x
dat zeg ik ook niet, ik ben alleen benieuwd of mensen dit gehad hebben ofzo, of weten wat ik er aan zou kunnen proberen. nix mis mee toch?

Verwijderd

Geef er eens een flinke klap op aan de achterkant.
Verspringt het beeld, dan kan er sprake zijn van een slecht contact op de soldeerpunten achter op de beeldbuis. let wel, KAN.

Met een flinke 100watt soldeerbout deze contact punten even opnieuw aanzetten
kan dit probleem verhelpen.

Wees wel voorzichtig want de spanning die op dit soort componenten staat
kan inderdaad dodelijk zijn.

Verwijderd

Xtremer schreef op 19 april 2004 @ 18:25:
[...]

Dus als je een opdonder krijg van 230 volt (Stopcontact), Dan is dat dodelijk.

Wil je nog meer weten, dan moet ik weer in me boeken duiken.
meen je dat?

Ik heb op school een keertje 2 passers in het stopcontact gedaan uit verveling en om te testen of de passer wel metaal waren (voelde plastic achtig aan)

Het deed niet echt pijn ofzo, het voelde alleen (prettig :P) warm aan.
Pagina: 1