Toon posts:

sapphire radeon 9800 pro probs.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een sapphire radeon 9800 pro gekocht ter vervanging van mijn 9600 xt,als ik nu far cry speel en 3d mark '03 draai dan zie ik lijnen van de levels en zwarte vlekken op het wapen en mannetjes,het is ineens eers deed ie het goed,als ik de kaart in mijn broer zijn pc doe doet ie het vlekkeloos,met de 9600 xt had ik het ook niet,ik heb schone installatie geprobeerd. Hij heeft goed gewerkt. Alle catalysts getest na 3.9 en agp op 4x gezet wat overigens nu alleen gaat met de omega drivers,ik heb net een nieuw systeem gebouwd en dit bestaat uit,asus p4c800-e deluxe en 2 x 512 mb ddr pc 3200 corsair cas 2 en een p4 3 ghz,mijn voeding is een levicom van 550 watt,ik heb ook al een andere aparte voeding op de kaart aangesloten en blijft zelfde.
schone installatie met alleen far cry en benodigde drivers mocht ook niet baten,bij mijn broer werkt ie perfect en die heeft een asus p4b533 met een p4 1,8 ghz en 512 mb geheugen en daar draait het vlekkeloos,in mijn bios kan ik niks vinden van agp aanpassingen,fastwrite ook al uitgezet,direct 9 verschillende geprobeerd en zodra ik de 9600 xt erin zet heb ik het niet,warmte is het probleem ook niet omdat de kast ook nu opebn staat, unreal tournament 2004 draait perfect en zoals ik al zei deed ie het eerst wel. ik heb verschillende intel inf drivers geprobeerd alles zonder succes. memtest 12 uur laten draaien en geen fouten in het geheugen. ik hoop dat iemand weet waar het aan ligt want dit is vervelend zo,dacht lekker far cry te ghaan spelen. alvas bedankt

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:08

UTM

AUB: Gebruik . en ,'s en ook spaties. Je verhaal is erg onduidelijk! Verder zou ik toch echt even met de Fast Write opties in je bios spelen en je AGP Aperture size aanpassen, zie: FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (25/01/04) Dit topic: Spellen crashen Radeon 9800/. Heeft ook veel weg van jouwn probleem, mischien staat daar de oplossing bij

Ik mis aan jouwn verhaal de oorzaak, of wat jij denkt dat de oorzaak is: Sinds wanneer heb je dit probleem en wat heb je daarvoor veranderd/geinstalleerd. Als je dit eens aangeeft kunnen wij je mischien verder helpen ;)

[ Voor 69% gewijzigd door UTM op 19-04-2004 17:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactieen sorry als het onduidelijk is. Ik heb dus een radeon 9800 pro in mijn pc gezet en toen deden far cry en 3 mark '03 het perfect.
Later ineens problemen met 3d mark en far cry zonder dat ik iets aan mij pc gedaan heb. Eerst werkte far cry en 3 d mark dus perfect en later niet meer.
Ik heb een hele schone installatie gedaan met alleen far cry en de benodigde drivers en dat mocht niet baten. Ik probeer wel evebn wat jij zei aleen fastwrites kan ik nergens in mijn bios vinden. Dat agp apertutre size ga ik nu even prberen.
Ik hoop dat het nu beter te begrijpen is.

Verwijderd

De fastwrites staan bij de eigenschappen van je beeldscherm.
Ik heb zelf de omega drivers geinstaleerd. En vind deze beter als de catalyst. Misschien dat jij daar ook baat bij hebt. Je kunt het altijd proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de fastwrites uitgezet met de omega drivers en ook met de agp aperture size geortzooid maar mocht niet baten,agp 4x ook geprobeerd. Ik weet zelf ook niet meer waar ik het moet zoeken. Misschien ga ik dan maar de nieuwe nvidia 6800 kopen of de nieuwe ati als ie snel komt.

Verwijderd

Kijk ook eens hier: (te) Gek probleem 9800Pro...

Ik heb zelf ook een dergelijk probleem met mijn Sapphire gehad en dat staat uitvoerig in de bovenstaande draad! veel succes!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie,agp 8x gaat bij mij perfect als de 9600 xt erin zit en met de 9800 pro ook.Want met unreal tournament 2004 doet ie het perfect.Het is echt met 3d mark en far cry dat ie problemen geeft,ik vind de kaart ook zo warm worden. De kaart is nu bij mijn broer in zijn pc gegaan en daar draait ie perfect met far cry en 3d mark

Verwijderd

Kan het misschien je voeding zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er een aparte voeding aangehangen zonder enig succes. Ikheb zo een beetje alles geprobeerd wat ik zo kan bedenken. Ga maar eens een andere windows installeren en kijken wat ie dan doet,heb nu xp pro draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben erachter gekomen wat het is,ik heb nu de omega drivers er weer opgezet en in de geavanceerde beeldinstellingen mijn clock snelheid naar beneden gehaald en nu werkt ie naar behoren,ga dus snel de kaart terug brengen. Was een oem versie dus wellicht al kapot meegeven. Bedankt allemaal voor de tips,toch stom dat ik nis overclockt heb en dat ie bij mijn broer wel werkte. Hij heeft een p4 1,8 en dan zal de kaart niet aan zijn trekken komen denk ik.

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 16:49:
Ik ben erachter gekomen wat het is,ik heb nu de omega drivers er weer opgezet en in de geavanceerde beeldinstellingen mijn clock snelheid naar beneden gehaald en nu werkt ie naar behoren,ga dus snel de kaart terug brengen. Was een oem versie dus wellicht al kapot meegeven. Bedankt allemaal voor de tips,toch stom dat ik nis overclockt heb en dat ie bij mijn broer wel werkte. Hij heeft een p4 1,8 en dan zal de kaart niet aan zijn trekken komen denk ik.
Prob warmte waardoor je strepen krijgt. Mayb heeft je broer airflow.. dnno, misschien is de koeling v/d kaart wel niet in orde. Idd gewoon even mee terug naar de winkel gaan.

Kast open met dit weer wil niet zeggen dat het cool is :P
Pagina: 1