Toon posts:

computer start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus a7n8x deluxe moederbord, een AMD anthlon xp 2600+ (barton volgens mij, dit heb ik gestest met cpuz). verder heb ik een zahlman CNPs7000a, 2 stuks geheugen 256 MB, pc 3200, een saffire ati readon 9600 atlantis 256 MB. Ik ben al op vele site en forum,s geweest bv
-www.Tweakers.com
-www.overclockers.com
- http://overclocking.pagina.nl/
-www.overclockes.nl
maar het probleem is dat ik nergens een topic of verhaal tegen kom van iemand die het zelfde probleem heeft als ik. Zodra ik de snelheid van mijn fsb of de multiplier in me bios verander en het opsla start me computer niet meer op totdat ik de settings weer teug zet zoals ze stonden in mijn geval du 166 * 12,5 . Volgens mij moet ik dat wel hoger kunnen zetten. Aan de tempratuur van mijn cpu kan het niet liggen want die is altijd onder de 40 graden ook stressed. De voltage heb ik ook al in kleine stapjes verhoogt naar 1.750 volt dus daar kan het volgens mij niet aan liggen. Er is iets wat ik niet goed doe want ik lees op http://www.cpudatabase.com/CPUdb/Showamd.cfm dat er genoeg mensen zijn die deze cpu overgeclock krijgen. Kan iemand me hier bij helpen.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:19
is toevallig je processor nog gelockt?

zie net je andere topic,, al die tips al geprobeerd?

[ Voor 54% gewijzigd door Puc van S. op 19-04-2004 16:58 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Het kan een heleboel zijn...

• Het kan gewoon zijn dat je proc slecht is
• Het kan zijn dat je videokaart het niet trekt
• Het kan zijn dat je Mobo het niet trekt
• Het kan zijn dat je memory het niet trekt (meest waarschijnlijk)
• Enz...

Ga gewoon eens wat dingen proberen en ga kijken wat je allemaal om kan wisselen..

Bij geheugen dus b.v gewoon het geheugen eruit halen en er even als test ander geheugen in doen :) dan kijken of hij dan wel verder gaat :)

Dat voltage naar 1.750 volt valt nog wel mee... kan dus ook nog wat hoger

Je kan eventueel ook nog de timings van je memory losser zetten om te kijken of hij dan nog hoger kan komen...

Zo niet dan zal je dus gewoon echt aan het maximale van je systeem zitten.. Overklokken is proberen en soms gaat het wel en soms gaat het niet..

Je kan gewoon niet zekerweten of iets wel of niet over te klokken is.. Je tempratuur is niet de enige beperkende factor :)

Succes ! :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 16:10

Syzzer

Prutser

Zet zowiezo je AGP snelheid in de BIOS op 66 MHz, en de MEM snelheid op 100%. Verhoog het mem-voltage naar 2.8V en kijk of je de FSB nu wel omhoog krijgt.

BTW, je proc is geen Barton, een Barton 2600+ draait standaard op 11.5 * 166. Je zult dus een TBred hebben.

Verwijderd

Topicstarter
de standaard snelheid is ook 166 * 11,5
ik heb zelf de snelheid omhoog gezte naar 12,5 *166

Verwijderd

Topicstarter
me geheugen is pc 3200 dat si toch wel een beetje snel of kan dat toch probleemen geven ??

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 16:10

Syzzer

Prutser

Ten eerste, gebruik de edit knop, dan hoef je niet twee berichten achter elkaar te posten.

Ten tweede, heb je al geprobeerd wat ik net heb gezegd?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

PC3200 zou het in principe gewoon moeten trekken jah :) Maar je overklokt al.. dus ik denk dat er gewoon een stuk hardware is wat aan z'n max zit....

Je mobo heeft fixed deviders als ik het zo uit m'n hoofd weet maar zeker weten doe ik het niet.. het zou dus ook nog je videokaart ofzo kunnen zijn... kan gewoon echt veel zijn...

Echt.. Probeer het gewoon.. vervang een onderdeel en test weer en ga zo door totdat je verder komt.. het kan ook gewoon zijn dat je net een slechte proc te pakken hebt.. dat gebeurt ook nog wel eens...

Wat is je stepping ?

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:04

Exigence

dnkroz

Je zegt dat je je FSB verhoogt, maar je vertelt er vervolgens niet bij hoeveel.

offtopic:
Checkt profiel TS.... omg, 3x hetzelfde topic

Verwijderd

Topicstarter
oke, daar ben ik weer heb even he een en ander geprobeerd ik heb die settings agp snelheid:66 mhz
memory snelheid naar 100%
memory voltage naar 2.8
maar ook dan start mijn computer niet meer op tot dat ik iets aan heb gepast
ik ga nu even uitvinden wat de instelling is die die niet trekt

het verhoogen van mijn fsb snelheid ging eerst alleen van 133 naar 166 naar 200
en in 1 keer van 166 naar 200 mhz werkt natuurlijk niet. wel heb ik uitgevonden dat ik na het doen van deze instellingen de fsb snelheid kan wijzigen met 1 mhz

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 18:27 ]

Verwijderd

Staat je geheugen op 1:1 of 100%? Die 100% kan ook betekenen dat bij 166MHz een divider wordt ingesteld. Als je nu op 166MHz draait en je geheugen op 200, 5:6, betekent dat je geheugen naar 240MHz gaat als je de FSB op 200MHz. Die snelheid kan je geheugen dus niet aan. Zet je geheugen op 1:1 of op 100% en probeer per 5 MHz omhoog te gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 18:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke ik heb die settings veranderd:

agp snelheid naar : 66 mhz
mem snelheid naar 100 %
mem voltage naar: 2,8 volt

oke dit trekt me computer allemaal nog maar als ik nu mijn fsb verhoog met 4 mhz trekt die het al niet meer en moet ik hem weer resetten.

Verwijderd

Topicstarter
Je kan eventueel ook nog de timings van je memory losser zetten om te kijken of hij dan nog hoger kan komen...

wat wordt hiermee bedoeld

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

japt04, dit forum heet niet voor niets Die-Hard Overclocking en Cooling. Dat houdt in dat er enig niveau en kennis wordt verwacht van de mensen die hier komen. Heb je dat (nog) niet, dan wordt er inzet verwacht: faq's lezen, dingen proberen, en een gedegen basiskennis van hardware opbouwen. In dit topic (en in je vorige topics) zie ik daar niets van terug. Ga daar dus eerst mee aan de gang.

Open dus niet nogmaals een topic met vragen die prima te vinden zijn, of zelf uit te vinden door te proberen.

Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.