Access 2000
Beste lezer,
ik heb een formulier gemaakt in Access, form_hoofdform
op dit formulier staat een dropdownbox die gevuld wordt vanuit de tabel, beesten
je kunt kiezen uit, aap, koe, vis.
als je nu bv aap kiest dan moet er in het subformulier, alle voedsel weergegeven worden dat de aap kan eten.
nu ben ik zo krom dat ik dit niet voor elkaar krijg,
huidige situatie:
drop down is gevuld, bij de dropdown (keuzevak met invoerveld) wordt een procedure gestart als je er iets aan wijzigd.. deze procedure leest het gekozen woord in, hierna vul ik een query met de variabele die ingelezen is en die query wil ik terugsturen naar de recordSource voor het subform, maar wat ik ook probeer, hij pakt de naamgeving niet.
Forms![form_subform].RowSource = strQuery
en zo nog een hele berg er veel op lijkende formuleringen..
het moet zo eenvoudig zijn, maar ik kom er niet uit.. suggesties?
in het kort, ik wil een subform maken als een gegevensblad, dat gevuld wordt op basis van een een keuze in een ander form. maar dit hoofdformulier
de twee formulieren zijn niet van elkaar afhankelijk.
ik hoop dat het zo duidelijk is, en dat iemand me even de goede weg op kan helpen natuurlijk
mazzl
Beste lezer,
ik heb een formulier gemaakt in Access, form_hoofdform
op dit formulier staat een dropdownbox die gevuld wordt vanuit de tabel, beesten
je kunt kiezen uit, aap, koe, vis.
als je nu bv aap kiest dan moet er in het subformulier, alle voedsel weergegeven worden dat de aap kan eten.
nu ben ik zo krom dat ik dit niet voor elkaar krijg,
huidige situatie:
drop down is gevuld, bij de dropdown (keuzevak met invoerveld) wordt een procedure gestart als je er iets aan wijzigd.. deze procedure leest het gekozen woord in, hierna vul ik een query met de variabele die ingelezen is en die query wil ik terugsturen naar de recordSource voor het subform, maar wat ik ook probeer, hij pakt de naamgeving niet.
Forms![form_subform].RowSource = strQuery
en zo nog een hele berg er veel op lijkende formuleringen..
het moet zo eenvoudig zijn, maar ik kom er niet uit.. suggesties?
in het kort, ik wil een subform maken als een gegevensblad, dat gevuld wordt op basis van een een keuze in een ander form. maar dit hoofdformulier
de twee formulieren zijn niet van elkaar afhankelijk.
ik hoop dat het zo duidelijk is, en dat iemand me even de goede weg op kan helpen natuurlijk
mazzl
If you don't stand for something you'll fall for everything