Terratec 7.1 Space speelt geluid vertraagd af

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Devilsown
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08-2025
De titel zegt het al, welke player ik ook gebruik, de muziek wordt in slowmotion afgespeeld (de secondes tikken wel goed weg daarintegen..).

Ik gebruik de nieuwste drivers van de Terratec site, heb mijn onboard sound (Asus p4p800 deluxe) zelfs uitgeschakeld (aan of uit maakt niet uit), en heb de front uitgang analoog aangesloten op mijn versterker.

In mijn control panel zie ik onder het tabblad Versch. bij Wave mapper 2 keer Unknown staan, is dit normaal?

Verder gebruik ik WinXP Pro SP1, met DirectX 9.

Iemand een idee?

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb ook die kaart gehad (gehad, ik heb 'm weggedaan vanwege o.a deze en nog veel meer irritante bugs en Terratec doet er niks.)
Deze samplerate bug waardoor bij het overschakelen van een mp3 (of ander geluid) op 48000 Hz naar iets op bijv. 44100 Hz deze laatste vaak in slowmotion afspeeld en ook deze settings behoudt. :( Je moet even wat rommelen met die frequenties in het Control Panel.

dit schijnt te helpen:
cool_zero schreef op 06 februari 2004 @ 13:38:
Voor dit samplerate probleem hebben ze een optie gemaakt op het terratec Controlpanel, namelijk 'IP Voice' Deze optie converteert al het geluid naar de bij master clock geseleteerde sampelrate. Dit is een hele mooie optie, waar het niet dat er weer een bug optreedt; bij de samplerate 96000 Hz(en hoger) worden ac3 streams niet meer correct doorgegeven uit de digitale uitgang. Ik heb mijn samplerate maar op 48000 Hz gezet en dan gaat alles goed :)

Een ander probleem dat ik heb is dat je voor sensaura je pc opnieuw moet opstarten :( Ik wil het graag zo aan en uit kunnen zetten. Met games wil je het namelijk aan hebben, maar als je een film kijkt met ac3 geluid en je gebruikt ac3filter om de ac3 te verdelen over de 3 analoge uitgangen dan wil je dat sensaura uit hebben.

• Devilsown
xabre16v schreef op 19 april 2004 @ 17:23:
Ik heb ook die kaart gehad (gehad, ik heb 'm weggedaan vanwege o.a deze en nog veel meer irritante bugs en Terratec doet er niks.)
Deze samplerate bug waardoor bij het overschakelen van een mp3 (of ander geluid) op 48000 Hz naar iets op bijv. 44100 Hz deze laatste vaak in slowmotion afspeeld en ook deze settings behoudt. :( Je moet even wat rommelen met die frequenties in het Control Panel.

dit schijnt te helpen:

[...]
Als ik iets anders dan 22050 Hz selecteer springt het terug naar 22050 Hz. IP voice staat aangekruist, en kan ik ook niet uitzetten ofzo.

Ik weet niet of het iets uit maakt, maar ik heb hem ook analoog en niet digitaal aangesloten.

Verwijderd

Ik heb de Sky-versie (exact hetzelfde, alleen 5.1) en ook die bug gehad aan het begin toen ik hem had.
Het kwam bij mij alleen maar met Winamp voor.

Ik heb alles geupdate wat ik kon vinden, en de ip-voice aangezet. Ook heb ik de nieuwste drivers geinstalleerd (van de terratec-site).

Nu heb ik nergens last van, dus tjek in systeembeheer ff of je wel de juiste drivers hebt staan en in de bios of je je on-board uit hebt.
Je kan ook alleen in de control-panel dingen veranderen als je geen muziek draait!
(verder hielp het bij winamp bij mij als ik hem op pauze zette, dan bleef ie even hangen en dan op play deed ie het goed.)
Maar de problemen waren eigenlijk pas echt weg sinds ik XP opnieuw geínstalled heb.

Ook wil het helpen als je bij systeem --> audioapparaten en dan geavanceerd de kwaliteit naar beneden haalt.

Maar zoals ik al zei, sinds ik XP sp1 er goed op heb gezet (wat Terratec ook adviseerd voor deze kaart!) werkt alles als een zonnetje. Het moeten restarten voor Sensaura is vervelend ja, maar dat hebben alle goede kaarten die Sensaura toepassen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 22:20 ]

• Devilsown
Ah, na het uitzetten van AC97 in de bios, het verwijderen van de software en regkeys werkt alles naar behoren.

Thanks voor de hulp.

Verwijderd

Het moeten restarten voor Sensaura is vervelend ja, maar dat hebben alle goede kaarten die Sensaura toepassen.
de M-Audio Revolution 7.1 gebruikt ook Sensaura en hoef je niet opnieuw op te starten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 10:23:
[...]

de M-Audio Revolution 7.1 gebruikt ook Sensaura en hoef je niet opnieuw op te starten.
Dan is het gewoon dwars. :)

Ik heb er gelukkig zelf geen last van aangezien ik toch geen 5.1 luister met die kaart.

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 21:36
Ik gebruik nu de sensaura driver van m-audio drivers in de terratec drivers(alleen ttp9sens.sys vervangen). Dit werkt erg goed. Ik moet nog wel steeds opnieuw opstarten om hem aan en uit te zetten, maar ik heb eigenlijk weinig reden om hem uit te zetten. Bijna alles werkt perfect als de sensaura aanstaat; alleen winlirc krijgt niet genoeg prioriteit als sensaura gebruikt wordt, maar daar valt nog wel mee te leven.
Pagina: 1