[WIN98] Wel up- maar niet downloaden van FTP-server.

Pagina: 1
Acties:

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Topicstarter
Om zo af en toe bestanden uit te kunnen wisselen tussen onze meldpunten gebruik ik diverse FTP-servers.

Bij een meldpunt heb ik een PC staan met Windows 98 waarmee dagelijks via Internet Explorer de bijgewerkte bestanden worden verzonden naar de FTP-server van de websitehoster. Deze upload gaat probleemloos.

Echter, nu wilde de vrijwilligster bestanden van de FTP-server via Internet Explorer downloaden en dat wil maar niet lukken.

Ik heb van alles geprobeerd (telefonisch) op te lossen, maar zonder positief resultaat.

Wat kan ik allemaal proberen? De search gaf geen oplossing overigens behalve het installeren van een FTP-programma wat in ons geval geen oplossing is.

[ Voor 5% gewijzigd door Guardian Angel op 19-04-2004 16:41 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Met welk programma probeer je de bestanden te downloaden?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Gewoon via Internet Explorer. Zal de startpost even editten.

ARME AOW’er

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 16:39:
Met welk programma probeer je de bestanden te downloaden?
Ik vrees dat ie met IE werkt ;)

Maar eu wat voor melding geeft ie als je probeerd te downloaden?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Er komt geen melding. Normailter zoek je je bestanden op je eigen PC en klik op een bestand en zegt kopieren dan ga je met IE naar de FTP-server en zeg je plakken. Dat werkt.

Andersom werkt dus niet, ook niet opslaan als.

ARME AOW’er

Verwijderd

GuardianAngel schreef op 19 april 2004 @ 16:43:
Er komt geen melding. Normailter zoek je je bestanden op je eigen PC en klik op een bestand en zegt kopieren dan ga je met IE naar de FTP-server en zeg je plakken. Dat werkt.

Andersom werkt dus niet, ook niet opslaan als.
Kan je wel downloaden met het programma 'ftp' (word meegeleverd met windows).

gebruik:
-. open opdrachtprompt
-. type: ftp <adresvanserver>
-. voer naam en wachtwoord in
-. probeer te downloaden: get <bestandsnaam>

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Zoals ik al zei is een FTP-programma, dus ook een van Windows, geen optie. Daarnaast is er niet veel kennis aanwezig om dat te installeren. Het woord opdrachtprompt bezorgt de dame in kwestie al een enorme hik.

Andere meldpunten hebben geen probleem. Alleen het betreffende meldpunt lukt het niet. Ik heb nog even zitten denken en ik herinner me dat ik er vorig jaar ben langsgeweest en dat het toen ook al niet lukte. Uploaden is geen probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door Guardian Angel op 19-04-2004 16:53 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

JIJ zult het probleem toch eerst moeten zien op te lossen dmv een normale FTP client.
Als dat werkt kun je al minstens een probleem uitsluiten.
(de server kan immers verkeerd geconfigureerd staan).

zodra het met een FTP-client werkt mag je gaan kijken naar een gebruikersvriendelijkere oplossing.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
De server staat goed, heb zojuist een ander meldpunt laten downloaden en dat ging, zoals ik al zei, zonder enig probleem.

Dat IK het probleem moet oplossen is mij wel duidelijk trouwens. En ik herhaal maar even, GEEN FTP programma wordt er geïnstalleerd. Als het bij anderen wél gaat zie ik niet in waarom het slechts bij één NIET gaat.

Ik zie denk ik gewoon wat over het hoofd maar weet niet wat. Daarom deze posting.

ARME AOW’er

Verwijderd

GuardianAngel schreef op 19 april 2004 @ 16:59:
De server staat goed, heb zojuist een ander meldpunt laten downloaden en dat ging, zoals ik al zei, zonder enig probleem.

Dat IK het probleem moet oplossen is mij wel duidelijk trouwens. En ik herhaal maar even, GEEN FTP programma wordt er geïnstalleerd. Als het bij anderen wél gaat zie ik niet in waarom het slechts bij één NIET gaat.

Ik zie denk ik gewoon wat over het hoofd maar weet niet wat. Daarom deze posting.
Draaien al die andere pc's ook windows 98? Hier een tijdje terug last met config van ftpserver icm die ooh zo brakke IE5 moet ik een 'buggy-ftpclient' parameter meegeven bij starten van de server.

En anders staat IE ingesteld dat er actieve verbindingen worden geopend?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Nou, ik heb het even op een andere Win98 machine geprobeerd. Ook daar lukte het niet via Copy/Paste dus het ligt aan WIN98.

Toch wilde het uiteindelijk wél werken maar dan op een manier die ik niet verwachtte.

/me De oplossing
Je moet nl. niet kopieren klikken maar op kopieren naar map...... dan werkt het vlekkeloos.

Probleem dus gelukkig opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 19-04-2004 19:44 ]

ARME AOW’er

Pagina: 1