Toon posts:

Vragen over aanschaf van hifi apparatuur hier plaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het viel me op dat er vaak mensen komen met de vraag of ze product A of B moeten kopen. Vaak (zoals bij speakers) is het subjectief om de kwaliteit en de waarde te bepalen. Zulke topics worden dus meestal "beloond" met een slotje. Nu leek het me een goed idee om gewoon al deze vragen in één topic te zetten dat (hopelijk) geaccepteerd wordt. Zo kunnen deze vragen toch beantwoord worden en kunnen de kenmerken/eigenschappen van produkten en ervaringen medegedeeld worden.
Bij deze: laat de vragen maar komen!

(please niet weer een slotje, kan mijns inziens best nuttig zijn)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 16:35 ]

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Mijns inziens is het handiger om voor dit soort topics eerst een mod te contacteren, en dan pas tot plaatsen over te gaan. Of anders open je er een topic in LA over, met de vraag of dit gewenst is... ;)

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Verwijderd

Het is helemaal geen probleem dat mensen vragen wat ze moeten kopen, maar in 9 van de 10 gevallen zijn ze zelf nog niet eens een winkel binnen gestapt.

Wat de Faq hierover zegt:
Wat moet ik kopen?
Uiteraard wil je graag weten wat anderen van jou keuze vinden, maar tweakers zijn een onzeker volkje Dit blijkt wel uit het grote aantal "wat moet ik kopen" vragen die dagelijks voorbij flitsen in AV.

Om het een beetje leuk te houden voor andere bezoekers dient je openingspost wat uitgebreider te zijn dan: "ik heb 300 euro en ik wil een DVD speler, welke raden jullie me aan". Ook het beperken van de keuze tot 2 of 3 modellen is niet voldoende. Je zal in je openingspost duidelijk moeten aangeven hoeveel je te besteden hebt, wat je zoekt, wat je eigen voorkeuren zijn, wat je ondertussen zelf al hebt ondernomen, welke typen je zelf al hebt gevonden en aangeven wat je zelf vind dat de sterke/zwakke punten van die bepaalde typen zijn en waarom je nog twijfelt over die types.

Een regel is: ga eerst naar de winkel en ga daar informatie inwinnen. Je hebt daar de apparatuur op een rijtje staan en wanneer je in een goeie winkel bent, lopen er ook mensen rond die over de nodige kennis beschikken. In AV zijn we je graag te hulp bij het verkrijgen van informatie om je beslissing te kunnen nemen. Uiteindelijk moet je zelf beslissen, wij doen dat niet voor je. Daarom is het ook belangrijk dat je zelf al op zoek bent geweest, in AV kan je terecht voor net dat laatste beetje informatie. Av is dus de laatste stap in je zoektocht, niet de eerste.

Door zelf zoveel mogelijk te doen is het echt je eigen beslissing, waardoor je je zekerder voelt als je de knoop doorhakt. En het is voor je medegotters leuker, omdat het wat uitdagender is dan het zoveelste rijtje "goeie voor weinig geld" dvd spelers opdreunen.

Over PC speakers kopen zijn zowiezo al een HELEBOEL threads te vinden. Je kan ze vaak niet beluisteren, maar je weet vaak wel een budget. Open ook hiervoor niet gelijk een nieuw topic met 'welke moet ik kopen?', maar kijk eerst in de Pricewatch. Merken als Logitech, Labtec en Creative zijn populair. Zoek eerst eens naar discussies over een product voordat je er een topic over opent. Ook kan je eens in dit centrale topic kijken/posten als je dit teveel werk vindt:
[rml]Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [ Deel II][/rml]
Dus een topic waar mensen aangespoord worden om die vragen te posten zien we niet echt zitten. Als iemand zelf op onderzoek is en hij heeft nog wat vragen of komt er niet uit mag daar altijd wel zelf een topic voor geopend worden.

Je kunt voortaan beter eerst even contact opnemen met een moderator voordat je zo'n topic opent.

Dit topic is gesloten.