Toon posts:

[Dell] Probleem: Gaat niet aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, een vriend van me heeft een pc via via gekocht een dell 4200. P4 2,6 Ghz, 2x 256mb 2700pc, 40 gig Hd.
Dus hij thuis aangekomen en sluit hem aan, geen reactie helemaal niks lijkt net of die helemaal dood is. Dus hij belde mij op om tevragen of ik kon helpen en natuurlijk wil ik dat altijd wel.
Dus hij die pc naar me huis gebracht en ik kijken, ik snel een 400 watt andere voeding uit de pc van me zusje gehaald en erin gezet, pc gaat aan zonder dat ik op de power knop heb gedrukt. Als er stroom op komt gaat de pc gelijk aan.
En krijg verder helemaal geen beeld.

Ik heb de:

De draadjes van de power knop gecontroleerd, met een jumper erop gaat hij ook niet aan met de ouwe voeding.

Geheugen, Processor, getest, ik ga zo de videokaart testen maar ik weet niet of ik dat wel in me pc kan doen.

Mijn vraag is, komt dit iemand mischien bekent voor? of weet iemand waar het aan ligt?

Pc is NIET nieuw, garantie is verlopen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 16:33 ]

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:10

bonzz.netninja

Niente baffi

wat zou je zeggen van garantie en helpdesk, komop, ding is nieuw

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:27

antimute

Developer

check de bios battery

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-08 10:31

ralpje

Deugpopje

bonzz.netninja schreef op 19 april 2004 @ 16:31:
wat zou je zeggen van garantie en helpdesk, komop, ding is nieuw
I'm with stupid.
Waarom zelf gaan prutsen met een andere voeding (waarschijnlijk heb je nu zelfs je garantie verspeeld?) als dat ding gewoon onder garantie valt?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
Er staat in me post, dat de garantie verlopen is!! 8)7

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 16:35:
Is de p4 2.6 al een jaar uit dan, time flies...

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je hebt die PC 2e hands gekocht dus? Mijn advies: terugbrengen dat ding. Het zou heel goed kunnen dat bijvoorbeeld het moederbord stuk is. Die moet je dus speciaal bij Dell gaan aanschaffen en ik denk niet dat dat een goedkoop grapje gaat worden. Als je ermee gaat rotzooien en je krijgt hem niet aan de praat, dan neemt die ander hem natuurlijk ook niet meer terug... :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 16:35:
ja nu wel

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• ralpje

ralpje

Deugpopje

FastBunny schreef op 19 april 2004 @ 16:38:
[...]

Is de p4 2.6 al een jaar uit dan, time flies...
Ja, editten kan ik ook. :X

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

ralpje schreef op 19 april 2004 @ 16:42:
[...]

Ja, editten kan ik ook. :X
Wat is daaraan ge-edit dan als ik vragen mag :?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Die laatste zin in de startpost was er nog niet bij-ge-edit toen ik m'n post begon te typen, en is ongetwijfeld toegevoegd naar aanleiding van de reactie van bonzz.netninja

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Staat er misschien in de bios aan dat ie moet heropstarten na power loss?
(want je zegt dat ie vanzelf opstart na stroom er op)

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

ralpje schreef op 19 april 2004 @ 16:44:
Die laatste zin in de startpost was er nog niet bij-ge-edit toen ik m'n post begon te typen, en is ongetwijfeld toegevoegd naar aanleiding van de reactie van bonzz.netninja
offtopic:
Maar waarom quote je mij dan :P en niet de post die ik gequote heb ;)

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:54

UTM

Clear je cmos eens en speel wat me de jumpers (van cmos). Dit lijkt op een probleem dat ik ook had, de comp ging aan als ik de powerkabel erin deed. Verder is voor dit soort problemen een hele mooi FAQ geschreven: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter Je videokaart kan het best zijn, maar ik twijfel eraan. Deze zou niks met het stroom probleem te maken moeten hebben. Heb je nog een andere voeding om mee te testen? Wat doet je comp verder met booten, gaan de fans draaien en alle ledjes branden? Geef eens wat extra informatie zou ik zeggen ;) Ik zou toch gaan denken aan een dood moederbord, aangezien jij zegt dat mem + cpu het nog doen

[ Voor 78% gewijzigd door UTM op 19-04-2004 17:06 ]

Verwijderd

Controleer je IDE kabel eens of die verkeerd is hebt aangesloten, want dan zal de computer ook niet aangaan.

Tegenwoordig kan dit meestal niet meer (verkeerd om aansluiten), omdat je hem er nu meestal nog maar op 1 manier kunt in krijgen!!
Maar je kunt het ff nakijken??

succes

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 17:26 ]

• ralpje

ralpje

Deugpopje

@ Fastbunny: sowwy, voutje :)
vergeef je me? ;)

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
Dell zijn niet goedkoop..

Maar wij bij de Dell TS zijn wel goed :)

Linux is zo cool dat ik het koud heb

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dell machines kan je perfect ombouwen. Ik heb laatst een Dell machine binnen gekregen waarvan ik het Intel moederbord, voeding, Intel processor door een AMD moederbord, 550w voeding en AMD Processor heb vervangen. Denk dat Dell daar niet blij mee kan zijn, maar als de garantie toch op is kan je alles vervangen wat je wil. De computer zijn gewoon kloonmachine met losse onderdelen. Praat je over Compaq en andere bijzondere merken die heeft weer zijn eigen standaarden maar Dell vaak niet want dat is vaak gewoon M-ATX of ATX behalve dan bij speciale modellen. Dell is voor mij gewoon een kloonmachine.

Je kan gewoon de voeding vervangen en als die het doet laat het dan zo. P4 2,6 is al heel lang op de markt. Ik had die Dell die was omgebouwd die was uit 2002 en daar zat in een Intel PIV 2.4 ghz(natuurlijk 400FSB).

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

ralpje schreef op 19 april 2004 @ 20:24:
@ Fastbunny: sowwy, voutje :)
vergeef je me? ;)
offtopic:
Tuurlijk, snapte alleen niet waarom je mij quote vandaar :P Niet dat ik me aangevallen voelde hoor ;)

Meeste dell's houden zich wel aan de standaard inderdaad, alleen als jhe moederbord stuk is kun je beter een asus bordje ofzo kopen dan eentje bij dell bestellen. Die zijn namelijk een stuk duurder met dat soort onderdelen :)

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:35
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 16:30:
Ik heb een probleem, een vriend van me heeft een pc via via gekocht een dell 4200. P4 2,6 Ghz, 2x 256mb 2700pc, 40 gig Hd.
Toen hij hem kocht bij diegenen, heeft hij hem toen wel getest ? Neem aan dat je eerst wil zien dat hij werkt voordat je betaald.

Verder effe alle kaarten aandrukken, kan wezen dat door vervoer er iets losgetrild is ? Videokaart etc.

Verwijderd

Topicstarter
sorted.bits schreef op 20 april 2004 @ 10:52:
[...]

Toen hij hem kocht bij diegenen, heeft hij hem toen wel getest ? Neem aan dat je eerst wil zien dat hij werkt voordat je betaald.

Verder effe alle kaarten aandrukken, kan wezen dat door vervoer er iets losgetrild is ? Videokaart etc.
Nee hij heeft hem niet getest 8)7 |:(
Maarja nu is het al telaat.
Alle kaarten zijn goed aangedrukt, ik denk zelf moederbord ook kapot.
Als ik weer een andere voeding erin stop dan gaat hij weer automatisch aan

weet iemand mischien waar het aan ligt?

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:41

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 19:39:
[...]

Nee hij heeft hem niet getest 8)7 |:(
Maarja nu is het al telaat.
Alle kaarten zijn goed aangedrukt, ik denk zelf moederbord ook kapot.
Als ik weer een andere voeding erin stop dan gaat hij weer automatisch aan

weet iemand mischien waar het aan ligt?
Moederbord of proccesor zijn waarschijnlijk kapot
Ook al andere geheugen etc geprobeerd ?

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 21:55
FastBunny schreef op 20 april 2004 @ 10:46:
[...]

offtopic:
Tuurlijk, snapte alleen niet waarom je mij quote vandaar :P Niet dat ik me aangevallen voelde hoor ;)

Meeste dell's houden zich wel aan de standaard inderdaad, alleen als jhe moederbord stuk is kun je beter een asus bordje ofzo kopen dan eentje bij dell bestellen. Die zijn namelijk een stuk duurder met dat soort onderdelen :)
Volgens mij zijn de Dell moederborden inderdaad volgens ATX standaard gebouwd behalve... de voedingen zijn anders en volgens mij passen de moederborden van bv Asus ook niet. De PCI slots komen niet overeen met de kast. Ook is de aan/uit knop anders. Dit zit met een blokje op het mobo. Ik kan daar met geen mogelijk de aanlsuitingen zoals standaard kloon is totaal niet op terug vinden.

Als je wat verder zoekt op diverse Dell Forum sites (niet de orignele) dan kun je zien dat het niet past.

Wanneer het mobo stukis dan kun je overigens voor weinig geld op de duitse ebay site een nieuwe kopen.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Verwijderd

Topicstarter
johoo schreef op 23 april 2004 @ 22:02:
[...]

Volgens mij zijn de Dell moederborden inderdaad volgens ATX standaard gebouwd behalve... de voedingen zijn anders en volgens mij passen de moederborden van bv Asus ook niet. De PCI slots komen niet overeen met de kast. Ook is de aan/uit knop anders. Dit zit met een blokje op het mobo. Ik kan daar met geen mogelijk de aanlsuitingen zoals standaard kloon is totaal niet op terug vinden.

Als je wat verder zoekt op diverse Dell Forum sites (niet de orignele) dan kun je zien dat het niet past.

Wanneer het mobo stukis dan kun je overigens voor weinig geld op de duitse ebay site een nieuwe kopen.
Het mobo is kapot, waar kan ik nu het beste zo'n moederbord vandaan halen?
Ik wil wel een andere moederbord halen, maar dat past niet volgens u.
Via via en marktplaats enzo, vertrouw ik niet echt.

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

tja ik zou nu bijna een nieuwe kast en nieuw mobo-tje kopen en dan de oude spullen uit de dell in de nieuwe masjien zetten, ipv andersom

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-07 21:35

Iavak

no savegame

Bouw desnoods anders alles over naar een andere behuizing, dan maar geen Dell toch? ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is eingelijk nog een best goed idee :7

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
lol :P

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost, nieuwe moederbord en nieuwe kast. en het loopt allemaal weer lekker. _/-\o_
Pagina: 1