Toon posts:

Intershop - waar voor je geld?

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de search verschillende topics gezien die ook over intershop gingen. Niet iedereen was even goed te spreken over het pakket maar ook hoor ik er toch wel goede berichten over. Nu zijn we al wat verder in de tijd dan de meeste topics uit de search over intershop en ik kan me voorstellen dat de ontwikkelingen rondom dit pakket ook niet stil gezeten hebben.

Ik wil graag van jullie horen of jullie denken dat intershop inderdaad de geschikte oplossing is hier en of het je geld waard is; ik hoef niet te weten dat ik het veel beter zelf l33t in php kan coden enzo want dat is gewoonweg geen optie :P

Het gaat om een shop (voor zowel verhuur als verkoop) die volgens een bepaalde layout moet worden vormgegeven, uiteraard met compleet winkelwagentjes systeem en al....

shop krijgt een geheel eigen pagina / domein met de nodige extra pagina's (o.a. een wizzard die men producten moet adviseren)

mensen moeten een eigen account kunnen aanmaken / automatisch krijgen als ze inloggen etc etc...

acties moeten aan te maken zijn, prijzen moeten aan te passen zijn... etc

producten moeten aan elkaar gelinkt kunnen worden (denk aan accessoires of alternatieve producten)

en zo kan ik nog wel ff door gaan... verwerking van orders zal geheel achter de schermen gebeuren dmv een dos programmatje dat men gebruikt om orders in te kloppen dus in principe kan gewoon een mail binnen komen die dan verder verwerkt dient te worden... het gaat vooral om dat de gebruiker goed gebruik kan maken van de shop

Geadviseerd gekregen hebben we dus Intershop

Hoe prijzig is dit systeem nou eigenlijk, hoeveel mag het gaan kosten +/-? past dit in boven beschreven probleemstelling? Hoe zijn jullie (recente) ervaringen met intershop?
kortom, is het t geld waard?

bvd :)

Verwijderd

Vraag een offerte aan voor dit pakket. Want het is naast het kopen ook mogelijk om het te huren. Er zijn verschillende soorten in verschillende prijzen. Leg dit voor bij het bedrijf. Maar reken er maar op dat dit pakket best prijzig is.

Uit mijn ervaring met Intershop kan ik je vertellen dat het erg proffesioneel is opgezet. Dit is ook meer voor grote webwinkels. Het is ook een hels karwei om te leren hoe het in elkaar zit. Kijk eens bij http://www.247shop.nl. Dit is geen spam maar dit is de enige webwinkel die ik ken met dit pakket. Al wil je het zwaarste pakket hebben dan moet je zoeken op enfinity. http://www.bol.com gebruikt het.

Kijk ook eens bij http://www.comersus.com dit is een gratis frontpage en de backoffice kost ook niet zoveel. Er is een demo te bekijken om te zien of het wel naar je wensen past. Bij het bedrijf is het ook mogelijk om uitbreidingen tegen een vergoeding te laten maken. Ik zelf heb dit pakket ook gebruikt en ik vond het wel fijn werken voor het geld.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 12:00 . Reden: Wat shops toegevoegd + typo ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

HS, ik denk dat dit topic prima in SA past; mocht je alsnog redenen voor een move zien moet je het maar even melden :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
np, dan blijft ie hiero ;)

ik zal het maar meteen zeggen dan, zonder verdere details te geven, wij hebben een offerte ontvangen van een bureau dat dan de online shop voor ons zou realiseren... maar die rekenen naar mij inziens toch wel heel erg veel uurtjes wat resulteert in een wel erg hoog kosten plaatje maar ik kan moeilijk dingen gaan roepen zonder het te onderbouwen :)

vandaar dat ik op deze manier een beetje erachter probeer te komen wat zoiets mag kosten en in hoeverre het systeem goed genoeg werkt om zelf bepaalde taken op je te nemen (na huren van het pakket, uiteraard)

Verwijderd

Ik ben eigenlijk alleen bekend met intershop 4 en die is al redelijk oud.

Ik weet niet voor de voorcalculatie van die offerte is. Dus ik kan niet zeggen of ze duur zijn. Het kost een heis karwei om het op te zetten maar dan heb je wat.

Probeer eens deze handleiding goed door te lezen, hier staat allemaal informatie over het pakket.

Succes met je keuze maar neem eens contact op met het bedrijf van intershop.

P.s. al wil je echt een beetje over de prijzen en uren praten voeg me dan toe op msn of mail me even. Want volgens mij mag je die dingen niet op internet zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 12:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
mja ik kan hier op me werk niet MSNen... dus dat word vannavond ofzo

ik neem aan dat als je zoveel geld voor het pakket zelf betaald, dat bepaalde functies al gewoon in het systeem zitten, immers, daarvoor neem je juist intershop

ik kan me voorstellen dat je gehele eigen layout eromheen nog wel wat tijd in beslag kan nemen... maar moet ik dan denken aan 5 uur... 10 uur of misschien zelfs langer?
ik zou zeggen gewoon je ontwerp in html verwerken met dan bepaalde variabelen en scripts erin die de shop dus daadwerkelijk tot een shop maken... simpel gezegt dan :)

ik zal nu op me gemak die handleiding eens gaan doornemen

edit: werkt niet ?

Verwijderd

Handleiding doet het wel, alleen is 5 mb groot dus je kan hem beter met rechter muisknop doel opslaan doen.

Dat intershop pakket is een compleet pakket met de standaard functies voor een winkel. Alleen als je extreme uitbreidingen wilt hebben dan zul je een module erbij moeten kopen.

Die layout kan zo gemaakt zijn. Ligt eraan hoe creatief iemand is. Voor mijn shop heb ik het in een uurtje gedaan. En alle pagina's die je nodig hebt bij elkaar een uur of drie, misschien 4. Het mooie van intershop is dat alle scripts klaar liggen. Ze moeten nog in de juiste pagina gezet worden. Helaas kan ik je geen voorbeelden geven hoe dat in zijn werking gaat, maar ik kan je wel vertellen dat het om erg veel templates gaan.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 16:57:
Al wil je het zwaarste pakket hebben dan moet je zoeken op enfinity. http://www.bol.com gebruikt het.
Je kunt op eenvoudige wijze shops toevoegen in de shop, het is makkelijk om zaken (modules) toe te voegen. Je kunt voor meerdere landen een shop openen zonder steeds het wiel opnieuw uit te vinden. Veel stats via SQL.

Er zijn wel goedkopere pakketten te koop.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Wat we nodig hebben is een pakket waarbij je

- Je eigen ontwerp in geheel toe kan passen
- Per product zelf de velden kan bepalen (denk aan tips, denk aan specificaties)
- Producten moeten aan elkaar te linken zijn (alternatieven, toebehoren, etc)
- Winkelwagentjes systeem, doh :D

Ohja, een leek moet straks de mogelijkheid hebben om gemakkelijk producten en evt. zelfs ook categorieen toe te voegen

Intershop zou deze functies moeten hebben toch?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 10:33:
Wat we nodig hebben is een pakket waarbij je

- Je eigen ontwerp in geheel toe kan passen
- Per product zelf de velden kan bepalen (denk aan tips, denk aan specificaties)
- Producten moeten aan elkaar te linken zijn (alternatieven, toebehoren, etc)
- Winkelwagentjes systeem, doh :D

Ohja, een leek moet straks de mogelijkheid hebben om gemakkelijk producten en evt. zelfs ook categorieen toe te voegen

Intershop zou deze functies moeten hebben toch?
Ik zou bij een shop toch ook minstens een voorraadstatus willen hebben. Ik shop zelf regelmatig online en gebruik liever een winkel waarbij ik ongeveer weet wanneer ik mijn spul binnen zal krijgen. Verder natuurlijk iedereen klant een account geven. Dan heb je meer kans dat zo'n klant nog een keer terug komt en dan hoeft die klant tenminste niet nog een leer alle adresgegevens e.d. in te vullen. Dus in een softwarepakket zou ik het volgende willen:

1.productcategorieen, producten database tabelmatig invoeren (kolom 1=naam, kolom 2=prijs etc.)
2.alles werkt op basis van php/mysql (dus ook een wysiwyg)
3.natuurlijk een winkelwagen
4.klant-accounts
5.rma
6.orderstatus
7.betaalmogelijkheden zelf instellen (dus bijvoorbeeld ook afhalen en vooraf betalen)
8.geen maandelijkse kosten, maar vaste pakketprijs (of laten maken en makkelijk te onderhouden qua producten toevoegen en verwijderen, voorraad bijhouden)

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat is ook meegenomen en aan gedacht :P
voorraad gebeuren is in dit geval niet nodig

maar wist al dat dat allemaal in intershop zit

alleen, met de vormgeving, vraag ik me af of je gewoon van die standaard templates hebt of dat je gewoon je eigen ontwerp kan toevoegen ofzo ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 12:50 ]

Verwijderd

Je bent wat betreft je ontwerp zo vrij als je wilt.
Je kunt DHTML, javascript, Flash enz gebruiken.

En moeilijk om het te leren is het helemaal niet.
Ondertussen gaat het ook verder onder de naam: ePages
Pagina: 1