Toon posts:

beeldinstelling niet goed bij ATI 9600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb zojuist een ATI radeon 9600se kaartje gekocht en in mijn pc gepropt.
Als ik nu de beeldscherminstellingen op 1024x768 zet bij 32 bits dan heb ik perfect beeld.

Verander ik deze naar 1152x864 dan gaat het fout het beeld is niet mooi meer en er lopen allemaal streepjes doorheen.

Op mijn vorige kaart (gf4 mx440) kan ik deze instelling wel goed krijgen.

Wie weet waar dit aan zou kunnen liggen?

gr.

Etienne

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Zet je refreshrate eens wat lager. kan zijn dat je monitor het nie trekt

Verwijderd

Topicstarter
Is dat de instelling vernieuwingsfrequentie onder tabblad beeldscherm,
als dat zo is dan staat deze nu laag bij de vorige kaart stond deze op 75 Hz en nu op 60 Hz.

gr.

Etienne

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een nieuwe driver gedownload bij ATI en deze geinstalleerd, maar dat help ook niets. Wel een beetje balen zo. En de resolutie 1024x768 vind ik ook niet echt geweldig.

iemand nog tips?

gr.

Etienne

• Pakjebakmeel
Als ie niet hoger wil dan 1024x768 zou ik toch maar eens die oude driver er goed af proberen te rotten., Er zijn veel problemen met nieuwe kaarten insteken en de oude driver resten. Kwee nie meer hoe de progjes hiervoor heten maar die zijn er wel.

Halen alle resten weg. * ff googlen dan maar. Ding heette detonator destroyer maar weet niet hoe die nu heet aangezien er geen detonators meer zijn forceware's ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Pakjebakmeel op 19-04-2004 22:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist mijn pc geformatteerd en opnieuw geinstalleerd met win XP. Hierna gelijk de drivers geintalleerd en nu werkt het nog niet :'(

zou het niet aan de kaart zelf kunnen liggen?

gr.

Etienne

• Pakjebakmeel
vreemd, heel vreemd. Iemand anders nog suggesties?

Tkan natuurlijk altijd aan de kaart liggen maar dat weet je pas nadat je ALLES hebt geelimineerd en zelfs dan kan je nog wat over het hoofd hebben gezien.

Probeer eens in een andere pc aan dezelfde monitor en een andere monitor.?

[ Voor 71% gewijzigd door Pakjebakmeel op 20-04-2004 10:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat wordt lastig met een andere pc, maargoed ik denk dan heel dom misschien de kaart die er voorheen in zat werkte wel gewoon op deze instelling. Ik ga straks eens terug met de kaart moeten ze hem daar maar ff in een pc-tje proppen.

gr.

Etienne

• Pakjebakmeel
veel suc6, laat ff weten wat het resultaat is. Nu ben ik ook wel benieuwd geworden ! ;)

Vooral dit vind ik het vreemdst :
Verander ik deze naar 1152x864 dan gaat het fout het beeld is niet mooi meer en er lopen allemaal streepjes doorheen.
Als ie gewoon niet hoger kan dan 1024x768 zonder het bovengenoemde probleem zou het denk ik sneller software zijn. Maar aangezien je ook je hele hd hebt geformat zullen er geen driverresten meer zijn. ;)

[ Voor 69% gewijzigd door Pakjebakmeel op 20-04-2004 11:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben vandaag dus even terug geweest met de kaart.

Ik heb keurig netjes een nieuwe meegekregen, en na het opnieuw opstarten van de pc was het probleem dus nog niet verholpen.

Na enig gescheld en gedoe is het nu wel opgelost. Maargoed het lag dus aan de instelling ddc informatie, deze stond aan. Dit zat dus achterin een knopje monitor instellingen.

Iedereen bedankt voor zijn/haar snelle hulp.

gr.

Etienne
Pagina: 1